PackM.dk - Nyheder om emballagebranchen
Fortsætter investeringer i CO2-reduktioner

Fortsætter investeringer i CO2-reduktioner

Smurfit Kappa investerer over 30 millioner euro i Spanien for fortsat at reducere CO2-udledninger og øge cirkulariteten i produktionsprocesserne på papirfabrikkerne i Sangüesa og Nervión

Fyldemaskine til højviskøse produkter

Fyldemaskine til højviskøse produkter

Med to fyldehoveder og automatisk lågpåskruning af twist-off- og skruelåg er en nydesignet og højautomatiseret fyldemaskine for nylig lanceret af det Sønderborgske firma Swienty

Sikker optimering

Sikker optimering

Svenske Sandéns Security Printing udvider sit samarbejde med Visutech. Det skete ad trykkeriet har på den nyligt overståede drupa-messe investerede printbar-systemet fra Fujifilm

Plastpallerne kommer

Plastpallerne kommer

Smart Retur vil erobre Danmark med plastpaller. Første stop er et nyt partnerskab med Rema Distribution og målet er at lukke aftaler på plastpaller med 75 procent af grossisterne i dagligvarehandlen i Danmark i løbet af i år

Mere miljø for pengene

Mere miljø for pengene

En mere strømlinet indsamling for emballageaffald gør tilgangen til producentansvaret nemmere og billigere og gavner også miljøet. Det er holdningen hos Vana, som mener at de meget forskellige løsninger og priser for affaldsindsamlingen fra kommune til kommune begrænser mulighederne for at sikre bl.a. højere kvalitet i genanvendelsen

Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

Arlas ambitiøse arbejde med at reducere klimapåvirkningen fra mejeri tager endnu et skridt med nyt partnerskab, der skal støtte reduktionen af udledninger fra andelshavernes gårde og samtidig hjælpe kunderne med at opnå deres scope 3-reduktionsmål. Partnerskabet omfatter al Arlas drikkemælk i Danmark

Stor interesse for K 2025 i Düsseldorf

Stor interesse for K 2025 i Düsseldorf

Der er stor efterspørgsel efter udstillingsplads på K 2025 i hele verden. Under mottoet: The Power of Plastics! Green - Smart - Responsible vil den kommende K sætte fokus på branchens relevante indsatsområder: Cirkulær økonomi, digitalisering og social ansvarlighed

Miljøbekymringer står ofte bag ændring af kostvaner

Miljøbekymringer står ofte bag ændring af kostvaner

Næsten halvdelen af forbrugerne, der ændrer deres kostvaner, gør det på grund af bekymringer for miljøet, ifølge en ny global undersøgelse fra Marine Stewardship Council (MSC), der blev offentliggjort forud for FN's World Oceans Day lørdag (8. juni)

Sig det med papkasser

Sig det med papkasser

Nye skræddersyede emballageløsninger fra Smurfit Kappa sørger for, at House of Botanique kan sende planter sikkert og effektivt til hele Europa

Den rette dosering

Den rette dosering

Med cts OVD (Open Vial Dispensing System) lancerer cts GmbH en kompakt enhed til dosering og fyldning af radioaktive lægemidler i åbne injektionsflasker

  • Heidelberg og Canon i nyt inkjet-samarbejde

    Heidelberg og Canon i nyt inkjet-samarbejde

    tryk-og-print ›Heidelberg gÃ¥r ind pÃ¥ det voksende marked for industrielt digitaltryk med Jetfire-familien, baseret pÃ¥ inkjet-teknologi fra Canon, og tilbyder kunderne en hybrid produktionsløsning
  • Komposterbar fødevareemballage indtog drupa

    Komposterbar fødevareemballage indtog drupa

    tryk-og-print ›Plastfri, bionedbrydelig og komposterbar emballage trykt med specialiserede plantebaserede trykfarver er resultatet af et samarbejde mellem polske Chespa, Esko og Asahi
  • DS Smith erstatter en milliard plastmaterialer før tid

    DS Smith erstatter en milliard plastmaterialer før tid

    emballage ›Pr. maj 2024 har DS Smith erstattet 1,2 milliarder plastmaterialer pÃ¥ tværs af sine internationale markeder, hvilket overstiger virksomhedens 2025-mÃ¥l 16 mÃ¥neder før planlagt. I Danmark har DS Smith erstattet 400.000 plastmaterialer og markerer en vigtig milepæl inden for den cirkulære økonomi for emballage
  • Overskudsbrød bliver til to nye øl

    Overskudsbrød bliver til to nye øl

    etiketter-og-maerkning ›Salling Group, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo "overskudsbrød", som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex, Bilka og Netto
  • Designhæder til  Coop og Dagrofa

    Designhæder til Coop og Dagrofa

    emballage ›To Änglamark-produkter, en Coop-vare og Dagrofas Grøn Balance produktserie har netop modtaget internationale priser ved den Ã¥rlige uddeling fra den uafhængige organisation, Private Label Manufacturers Association International
  • FoodTech har fokus pÃ¥ fødevareindustriens udfordringer med vand

    FoodTech har fokus på fødevareindustriens udfordringer med vand

    maskiner ›Vandforbrug og hÃ¥ndtering af vand er blandt fødevareindustriens største udfordringer, og af samme grund sætter FoodTech fokus pÃ¥ netop vand med omrÃ¥det Water & Energy og konferencen IFC Water Congress
  • Hakkekød i poser fjerner 169 ton plast om Ã¥ret

    Hakkekød i poser fjerner 169 ton plast om året

    emballage ›Coop bliver først til at introducere hakket kød i sÃ¥kaldte flowpack-poser i Danmark. De indeholder 70 procent mindre plast end den traditionelle kødbakke, og derfor kan Coop Ã¥rligt reducere CO2-udledningen med 539 ton - og lette sorteringen hos forbrugerne
  • Partnerskab styrker brand-sikkerheden

    Partnerskab styrker brand-sikkerheden

    etiketter-og-maerkning ›Kombination af digitaltryk og metallisk udsmykning fra henholdsvis Xeikon og Kurz muliggør unikke interaktive funktioner i en ny labelapplikation, som bÃ¥de stimulerer forbrugernes interaktion og optimerer sikkerheden for brands