Xerox køber Lexmark

Xerox køber Lexmark

To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser

Af Lisbeth Petersen

Den rent amerikanske fusion vil ifølge en pressemeddelelse styrke Xerox' centrale printportefølje og opbygge en bredere global print- og serviceforretning, der er bedre egnet til at imødekomme kundernes skiftende behov på den hybride arbejdsplads.

-Vores opkøb af Lexmark vil samle to brancheførende virksomheder med fælles værdier, komplementære styrker og et dybt engagement i at fremme printindustrien for at skabe en stærkere organisation, siger Steve Bandrowczak, administrerende direktør hos Xerox, og fortsætter:

-Ved at kombinere vores kompetencer vil vi være bedre rustet til at skabe langsigtet profitabel vækst og betjene vores kunder, hvilket vil fremme vores nytænkning i industrien.

Nøglespillere på A4-marked og services til virksomheder
Lexmark, der er baseret i Lexington, og i forvejen er en værdifuld partner for Xerox, er en førende leverandør af innovative billedbehandlingsløsninger og teknologier, herunder en førsteklasses serie af printere og multifunktionsprintere.

-Ved at kombinere Lexmarks løsninger med Xerox® ConnectKey®-teknologi og avancerede Print and Digital Services vil opkøbet skabe en overlegen tilbudsportefølje og understrege Xerox' forpligtelse til at øge værdien for kunder og partnere, skriver Xerox i pressemeddelelsen, som også fremhæver styrkelsen af Xerox' evne til at betjene kunder på det store, voksende A4-farvemarked

Den nye organisation vil betjene mere end 200.000 kunder i 170 lande med 125 produktions- og distributionsfaciliteter i 16 lande.

Tilsammen har Lexmark og Xerox en global top fem-andel på hvert af markederne for start-, mellem- og produktionsprint og er nøglespillere på det store, stabile marked for virksomheders individuelt administrerede printservices.

 

2/1 2025
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer
  • Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    tryk-og-print ›Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
  • femina genopstår på papir

    femina genopstår på papir

    tryk-og-print ›Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format
  • Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    tryk-og-print ›Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG har netop annonceret lanceringen af VersaOBJECT LO-640/300-serien af UV-flatbed-printere, der printer med høj præcision og i store mængder på et stort udvalg af substrater
  • Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    tryk-og-print ›En nyudviklet HS-printermodel 3000 til det brede publikum bliver sammen med den helt nye AQUAFUZE blækteknologi, der kombinerer fordelene ved UV-LED og vandbaseret inkjetprint præsenteret på Fujifilms stand på FESPA i næste måned