Xerox køber Lexmark

Xerox køber Lexmark

To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser

Af Lisbeth Petersen

Den rent amerikanske fusion vil ifølge en pressemeddelelse styrke Xerox' centrale printportefølje og opbygge en bredere global print- og serviceforretning, der er bedre egnet til at imødekomme kundernes skiftende behov på den hybride arbejdsplads.

-Vores opkøb af Lexmark vil samle to brancheførende virksomheder med fælles værdier, komplementære styrker og et dybt engagement i at fremme printindustrien for at skabe en stærkere organisation, siger Steve Bandrowczak, administrerende direktør hos Xerox, og fortsætter:

-Ved at kombinere vores kompetencer vil vi være bedre rustet til at skabe langsigtet profitabel vækst og betjene vores kunder, hvilket vil fremme vores nytænkning i industrien.

Nøglespillere på A4-marked og services til virksomheder
Lexmark, der er baseret i Lexington, og i forvejen er en værdifuld partner for Xerox, er en førende leverandør af innovative billedbehandlingsløsninger og teknologier, herunder en førsteklasses serie af printere og multifunktionsprintere.

-Ved at kombinere Lexmarks løsninger med Xerox® ConnectKey®-teknologi og avancerede Print and Digital Services vil opkøbet skabe en overlegen tilbudsportefølje og understrege Xerox' forpligtelse til at øge værdien for kunder og partnere, skriver Xerox i pressemeddelelsen, som også fremhæver styrkelsen af Xerox' evne til at betjene kunder på det store, voksende A4-farvemarked

Den nye organisation vil betjene mere end 200.000 kunder i 170 lande med 125 produktions- og distributionsfaciliteter i 16 lande.

Tilsammen har Lexmark og Xerox en global top fem-andel på hvert af markederne for start-, mellem- og produktionsprint og er nøglespillere på det store, stabile marked for virksomheders individuelt administrerede printservices.

 

2/1 2025
  • Også troldmænd trykker med Roland DG

    Også troldmænd trykker med Roland DG

    tryk-og-print ›Det engelske trykkeri, Sticker Wizard opstod som lidt af en succeshistorie, under Covid-19-nedlukningen. Roland DG’s trykmaskiner hjalp godt på vej
  • Inkjet-ark-printere klar i andet kvartal

    Inkjet-ark-printere klar i andet kvartal

    tryk-og-print ›Canon har netop meldt ud at man lancerer de to nye nyeste inkjet-arkproduktionsprintere, varioPRESS iV7 og varioPRINT iX1700 i andet kvartal 2026
  • Bedre psykisk arbejdsmiljø giver økonomisk gevinst

    Bedre psykisk arbejdsmiljø giver økonomisk gevinst

    tryk-og-print ›Et forbedret psykisk arbejdsmiljø kan potentielt give samfundet en samlet årlig gevinst på cirka 5,5 milliarder kroner, viser ny forskning
  • Heidelbergs kundeportal viser vej til den digitale fremtid

    Heidelbergs kundeportal viser vej til den digitale fremtid

    tryk-og-print ›Specialiserede apps i Heidelbergs cloudbaserede ”Customer Portal” hjælper kunderne med at effektivisere og styre trykproduktionen. Mere end 3.000 trykkerier bruger allerede systemet
  • Perma Press styrker sin produktion

    Perma Press styrker sin produktion

    tryk-og-print ›Producenten af varmetransfer og varmetryk, Perma Press fortsætter med at styrke sin produktion ved at udskifte sin HP Indigo 5900 med en HP Indigo 7900
  • Bähren styrker sig på etiketfronten

    Bähren styrker sig på etiketfronten

    tryk-og-print ›Bähren Pharma Packaging investerer i sin første MPS Flexo-trykpresse for at udvide sine kapaciteter inden for farmaceutiske etiketter
  • BOBST automatiserer metallisering

    BOBST automatiserer metallisering

    tryk-og-print ›Virksomhedens nye generation af EXPERT-maskiner, K5 styres af AI, sparer på kemien og kan bl.a. påføre ultratynde metalfolier på papir til lettere emballager
  • FESPA 2026 bliver en hel håndfuld arrangementer

    FESPA 2026 bliver en hel håndfuld arrangementer

    tryk-og-print ›Bølgepap og Tekstil får hver sit særområde, når messen i Barcelona i maj næste år samler bl.a. print- og skiltebranchen under sloganet: Globalt mødested for eksperter