Xerox køber Lexmark

Xerox køber Lexmark

To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser

Af Lisbeth Petersen

Den rent amerikanske fusion vil ifølge en pressemeddelelse styrke Xerox' centrale printportefølje og opbygge en bredere global print- og serviceforretning, der er bedre egnet til at imødekomme kundernes skiftende behov på den hybride arbejdsplads.

-Vores opkøb af Lexmark vil samle to brancheførende virksomheder med fælles værdier, komplementære styrker og et dybt engagement i at fremme printindustrien for at skabe en stærkere organisation, siger Steve Bandrowczak, administrerende direktør hos Xerox, og fortsætter:

-Ved at kombinere vores kompetencer vil vi være bedre rustet til at skabe langsigtet profitabel vækst og betjene vores kunder, hvilket vil fremme vores nytænkning i industrien.

Nøglespillere på A4-marked og services til virksomheder
Lexmark, der er baseret i Lexington, og i forvejen er en værdifuld partner for Xerox, er en førende leverandør af innovative billedbehandlingsløsninger og teknologier, herunder en førsteklasses serie af printere og multifunktionsprintere.

-Ved at kombinere Lexmarks løsninger med Xerox® ConnectKey®-teknologi og avancerede Print and Digital Services vil opkøbet skabe en overlegen tilbudsportefølje og understrege Xerox' forpligtelse til at øge værdien for kunder og partnere, skriver Xerox i pressemeddelelsen, som også fremhæver styrkelsen af Xerox' evne til at betjene kunder på det store, voksende A4-farvemarked

Den nye organisation vil betjene mere end 200.000 kunder i 170 lande med 125 produktions- og distributionsfaciliteter i 16 lande.

Tilsammen har Lexmark og Xerox en global top fem-andel på hvert af markederne for start-, mellem- og produktionsprint og er nøglespillere på det store, stabile marked for virksomheders individuelt administrerede printservices.

 

2/1 2025
  • Automatisk pladeproduktion - fra palle til trykpresse

    Automatisk pladeproduktion - fra palle til trykpresse

    tryk-og-print ›Med lanceringen af Compact Pallet Loader og Compact Bender tager Heidelberg endnu et skridt mod fuldautomatisk produktion af trykplader. og bidrager til en mere effektiv, kontaktfri og skalerbar håndtering af offsetplader
  • Gravure i fuldt flor

    Gravure i fuldt flor

    tryk-og-print ›Bobst oneECG til gravure giver fleksibel emballage et luksuriøst look og gør det muligt at trykke en bred vifte af metalliske farver med et standardfarvesæt. Dermed kan trykkerier reagere effektivt på de aktuelle udfordringer
  • Åtta45/Exakta i overhalingsbanen

    Åtta45/Exakta i overhalingsbanen

    tryk-og-print ›Åtta45/Exakta fortsætter sin udvikling og styrker sin maskinpark ved at investere i den nye HP Indigo 120K Digital Press
  • Fokus på emballage og sporbarhed

    Fokus på emballage og sporbarhed

    tryk-og-print ›Kunder og forhandlere fra hele verden deltog fornyligt i HSA Systems' Open Days-arrangement. Her var der fokus på emballage, sporbarhed og inkjet-teknologi
  • HP udvider sin Latex-portefølje

    HP udvider sin Latex-portefølje

    tryk-og-print ›Ny generation af storformatprintere skal sammen med et opgraderingssæt til eksisterende printere og nye funktioner i PrintOS-platformen, gøre kundernes produktion mere effektiv
  • Canon udvider på de store formater

    Canon udvider på de store formater

    tryk-og-print ›Producenten lancerer den nye 3,4 m Colorado XL-serie rulle-til-rulle- og hybridprinter, der er drevet af den særlige UVgel-teknologi
  • Høj hastighed og automatiseret opsætning

    Høj hastighed og automatiseret opsætning

    tryk-og-print ›HP Indigo løftede sløret for en vifte af AI-drevne løsninger til etiket- og emballagetryk ved årets Labelexpo Europe i Barcelona
  • På Media tager næste skridt

    På Media tager næste skridt

    tryk-og-print ›På Media investerer i en HP Indigo 7900 med syv farveenheder. Investeringen er en strategisk indsats for at styrke kvalitet, innovation og effektivitet, så trykkeriet kan differentiere sig tydeligt på markedet