Stibo Complete køber Rosendahls
Med købet af Rosendahls Print-Design-Media styrker Stibo sin position i Skandinavien og giver kunderne mulighed for at købe løsninger fremfor tyksager
Den grafiske virksomhed, Rosendahls, tilbyder en bred vifte af tjenester inden for digital kommunikation, bogtryk, grafisk produktion, lager og distribution og har rødder tilbage til 1902. Nu er den blevet overtaget af Stibo.
- Vi har holdt øje med Rosendahls i lang tid. Det er en fantastisk virksomhed med et stærkt brand, som vi ønsker at holde i hævd og udvikle videre. Rosendahls har også en unik markedsposition og meget dedikerede medarbejdere og er samtidig en virksomhed med et stort udviklingspotentiale.
- Med overtagelsen af Rosendahls fortsætter vi vores strategi om at konsolidere markedet for trykkerier i Skandinavien og dermed skabe den nødvendige kritiske masse inden for eksisterende og nye forretningsområder for at gøre vejen for fremtidige investeringer så nem som muligt. Vi udvider løbende vores produktsortiment for at understøtte vores mål om ikke kun at være en stor industriel aktør, men også at blive en grafisk ’full-service’ leverandør. Herved imødekommer vi kundernes behov for one-stop shopping, forklarer Søren Henriksen, administrerende direktør i Stibo Complete.
Stærke kompetencer
Rosendahls beskæftiger ca. 150 ansatte og har en omsætning i omegnen af 200 millioner kroner. Rosendahls er i besiddelse af omfattende viden om alle aspekter af grafisk produktion, og har især kompetencer inden for løsninger til den offentlige sektor, farmaceutisk industri og større handels- og produktionsvirksomheder.
- Købet af Rosendahls styrker vores markedsposition i Skandinavien yderligere. For kun et år siden købte vi svensk-baserede GigantPrint, der er markedførende inden for udvikling og produktion af grafisk udstillingsmaterialer til butikker og begivenheder - de såkaldte point-of-sales-løsninger, siger Søren Henriksen.
Stærk synergi og stærk ejer
Palle Rosendahl, der er fjerde generation af det familieejede selskab, mener at man ikke kunne have ønsket en stærkere fremtidig ejer end Stibo Group, der har været i den grafiske industri i over 200 år og længe har været i på forkant med at konsolidere industrien i Skandinavien.
- De to virksomheder er gensidigt et meget godt match - vores forretningsområder, planer for fremtiden og kompetente medarbejdere supplerer hinanden ekstremt godt. Med Stibo Complete ved roret vil vores kunder og ansatte på Rosendahls være i den stærkest mulige position, uddyber Palle Rosendahl.
Det bliver kundernes fordel
I Søren Henriksens optik har Stibo Complete en aktiv tilgang til konsolidering af den grafiske industri, som han kendetegner ved overkapacitet og hård priskonkurrence. Og hvor kunderne altså ønsker at købe løsninger i stedet for kun tryksager. Med købet af Rosendahls mener han derfor, at man kommer til at gøre en stor forskel for mange af virksomhedernes skandinaviske kunder.
- Med overtagelsen af Rosendahls styrker vi vores fremtidsposition og støtter vores forretningsgrundlag og sikrer dermed vores fortsatte evne til at spille en vigtig rolle i den fortsatte konsolidering af branchen, siger Søren Henriksen.
-hawin