Stibo Complete køber Rosendahls
Stibo Complete, i Horsens.

Stibo Complete køber Rosendahls

Med købet af Rosendahls Print-Design-Media styrker Stibo sin position i Skandinavien og giver kunderne mulighed for at købe løsninger fremfor tyksager

Den grafiske virksomhed, Rosendahls, tilbyder en bred vifte af tjenester inden for digital kommunikation, bogtryk, grafisk produktion, lager og distribution og har rødder tilbage til 1902. Nu er den blevet overtaget af Stibo.

- Vi har holdt øje med Rosendahls i lang tid. Det er en fantastisk virksomhed med et stærkt brand, som vi ønsker at holde i hævd og udvikle videre. Rosendahls har også en unik markedsposition og meget dedikerede medarbejdere og er samtidig en virksomhed med et stort udviklingspotentiale.

- Med overtagelsen af Rosendahls fortsætter vi vores strategi om at konsolidere markedet for trykkerier i Skandinavien og dermed skabe den nødvendige kritiske masse inden for eksisterende og nye forretningsområder for at gøre vejen for fremtidige investeringer så nem som muligt. Vi udvider løbende vores produktsortiment for at understøtte vores mål om ikke kun at være en stor industriel aktør, men også at blive en grafisk ’full-service’ leverandør. Herved imødekommer vi kundernes behov for one-stop shopping, forklarer Søren Henriksen, administrerende direktør i Stibo Complete.

Stærke kompetencer

Rosendahls beskæftiger ca. 150 ansatte og har en omsætning i omegnen af 200 millioner kroner. Rosendahls  er i besiddelse af omfattende viden om alle aspekter af grafisk produktion, og har især kompetencer inden for løsninger til den offentlige sektor, farmaceutisk industri og større handels- og produktionsvirksomheder.

- Købet af Rosendahls styrker vores markedsposition i Skandinavien yderligere. For kun et år siden købte vi svensk-baserede GigantPrint, der er markedførende inden for udvikling og produktion af grafisk udstillingsmaterialer til butikker og begivenheder - de såkaldte point-of-sales-løsninger, siger Søren Henriksen.

Stærk synergi og stærk ejer

Palle Rosendahl, der er fjerde generation af det familieejede selskab, mener at man ikke kunne have ønsket en stærkere fremtidig ejer end Stibo Group, der har været i den grafiske industri i over 200 år og længe har været i på forkant med at konsolidere industrien i Skandinavien.

- De to virksomheder er gensidigt et meget godt match - vores forretningsområder, planer for fremtiden og kompetente medarbejdere supplerer hinanden ekstremt godt. Med Stibo Complete ved roret vil vores kunder og ansatte på Rosendahls være i den stærkest mulige position, uddyber Palle Rosendahl.

Det bliver kundernes fordel

I Søren Henriksens optik har Stibo Complete en aktiv tilgang til konsolidering af den grafiske industri, som han kendetegner ved overkapacitet og hård priskonkurrence. Og hvor kunderne altså ønsker at købe løsninger i stedet for kun tryksager. Med købet af Rosendahls mener han derfor, at man kommer til at gøre en stor forskel for mange af virksomhedernes skandinaviske kunder.

- Med overtagelsen af Rosendahls styrker vi vores fremtidsposition og støtter vores forretningsgrundlag og sikrer dermed vores fortsatte evne til at spille en vigtig rolle i den fortsatte konsolidering af branchen, siger Søren Henriksen.

-hawin

30/1 2020
  • Introducerer ny inkjetpresse online 

    Introducerer ny inkjetpresse online 

    tryk-og-print ›Fujifilm præsenterer sin nye Jet Press 1160CF i EMEA-regionen ved en live online-event. Her kan man høre mere om den nye inkjetpresse, der supplerer Fujifilms eksisterende Jet Press 1160CFG, der blev lanceret på drupa 2024
  • Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    tryk-og-print ›Partnerskabet strækker sig over flere generationer og er baseret på fælles værdier, familieejerskab og en fælles dedikation til kvalitet, innovation og langsigtet succes. Og så er samarbejdet en drivkraft  der fremmer labelinnovationen i Mexico
  • Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    tryk-og-print ›Roland DG introducerer to VersaSTUDIO-printere for at udvide mulighederne for sine kompakte print/cut- og ''direct-to-object-enheder''
  • DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    tryk-og-print ›Der skal dystes i avanceret 3D-print-teknologi, når HI-messen senere på året danner ramme om DM i 3D-print for erhvervsskoleelever. Mesterskabet er en del af messens 3D TECH-område, der blandt andet også rummer Dansk AM Hub, som andetsteds på messen som noget nyt forestår AM Summit
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer