Stibo Complete køber Rosendahls
Stibo Complete, i Horsens.

Stibo Complete køber Rosendahls

Med købet af Rosendahls Print-Design-Media styrker Stibo sin position i Skandinavien og giver kunderne mulighed for at købe løsninger fremfor tyksager

Den grafiske virksomhed, Rosendahls, tilbyder en bred vifte af tjenester inden for digital kommunikation, bogtryk, grafisk produktion, lager og distribution og har rødder tilbage til 1902. Nu er den blevet overtaget af Stibo.

- Vi har holdt øje med Rosendahls i lang tid. Det er en fantastisk virksomhed med et stærkt brand, som vi ønsker at holde i hævd og udvikle videre. Rosendahls har også en unik markedsposition og meget dedikerede medarbejdere og er samtidig en virksomhed med et stort udviklingspotentiale.

- Med overtagelsen af Rosendahls fortsætter vi vores strategi om at konsolidere markedet for trykkerier i Skandinavien og dermed skabe den nødvendige kritiske masse inden for eksisterende og nye forretningsområder for at gøre vejen for fremtidige investeringer så nem som muligt. Vi udvider løbende vores produktsortiment for at understøtte vores mål om ikke kun at være en stor industriel aktør, men også at blive en grafisk ’full-service’ leverandør. Herved imødekommer vi kundernes behov for one-stop shopping, forklarer Søren Henriksen, administrerende direktør i Stibo Complete.

Stærke kompetencer

Rosendahls beskæftiger ca. 150 ansatte og har en omsætning i omegnen af 200 millioner kroner. Rosendahls  er i besiddelse af omfattende viden om alle aspekter af grafisk produktion, og har især kompetencer inden for løsninger til den offentlige sektor, farmaceutisk industri og større handels- og produktionsvirksomheder.

- Købet af Rosendahls styrker vores markedsposition i Skandinavien yderligere. For kun et år siden købte vi svensk-baserede GigantPrint, der er markedførende inden for udvikling og produktion af grafisk udstillingsmaterialer til butikker og begivenheder - de såkaldte point-of-sales-løsninger, siger Søren Henriksen.

Stærk synergi og stærk ejer

Palle Rosendahl, der er fjerde generation af det familieejede selskab, mener at man ikke kunne have ønsket en stærkere fremtidig ejer end Stibo Group, der har været i den grafiske industri i over 200 år og længe har været i på forkant med at konsolidere industrien i Skandinavien.

- De to virksomheder er gensidigt et meget godt match - vores forretningsområder, planer for fremtiden og kompetente medarbejdere supplerer hinanden ekstremt godt. Med Stibo Complete ved roret vil vores kunder og ansatte på Rosendahls være i den stærkest mulige position, uddyber Palle Rosendahl.

Det bliver kundernes fordel

I Søren Henriksens optik har Stibo Complete en aktiv tilgang til konsolidering af den grafiske industri, som han kendetegner ved overkapacitet og hård priskonkurrence. Og hvor kunderne altså ønsker at købe løsninger i stedet for kun tryksager. Med købet af Rosendahls mener han derfor, at man kommer til at gøre en stor forskel for mange af virksomhedernes skandinaviske kunder.

- Med overtagelsen af Rosendahls styrker vi vores fremtidsposition og støtter vores forretningsgrundlag og sikrer dermed vores fortsatte evne til at spille en vigtig rolle i den fortsatte konsolidering af branchen, siger Søren Henriksen.

-hawin

30/1 2020
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer
  • Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    tryk-og-print ›Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
  • femina genopstår på papir

    femina genopstår på papir

    tryk-og-print ›Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format
  • Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    tryk-og-print ›Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG har netop annonceret lanceringen af VersaOBJECT LO-640/300-serien af UV-flatbed-printere, der printer med høj præcision og i store mængder på et stort udvalg af substrater
  • Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    tryk-og-print ›En nyudviklet HS-printermodel 3000 til det brede publikum bliver sammen med den helt nye AQUAFUZE blækteknologi, der kombinerer fordelene ved UV-LED og vandbaseret inkjetprint præsenteret på Fujifilms stand på FESPA i næste måned