Silvan dropper de trykte tilbudsaviser
134.000 kilometer papir - eller tre gange jordens omkreds - bliver sparet med udfasningen af den danske Gør-det-selv-datailkædens trykte tilbudsaviser. Allerede fra 2019 til 2020 minimerede Silvan af trykte tilbudsaviser med mere end 70 procent. Flere miljøinitiativer er på vej
-Vi ønsker at efterlade et mere bæredygtigt fodaftryk, og vi er bevidste om vores ansvar over for miljøet. For os betyder det blandt andet at minimere forbruget af unødvendige ressourcer, siger Rasmus Kjærgaard, CSO i Silvan.
Initiativet til at stoppe tryk og distribution af tilbudsaviser er ét af mange, som Silvan har sat i søen for at reducere deres miljøaftryk. Andre igangværende aktiviteter er implementering af LED-lys i alle butikker, introduktion af plastikfrie indkøbsposer, implementering af en grøn produktportefølje ('Skabt med omtanke') og en trin-for-trin-reduktion af plast, der bruges til emballage for eksempel inden for E-handel.
Gratis udlån af trailere og ladcykler
-Det er med stolthed, vi kan fortælle, at Silvan har udfaset de trykte tilbudsaviser. Trykte tilbudsaviser er et levn fra fortiden, som Silvan nu siger farvel til, til gavn for miljøet. I stedet investerer vi yderligere i vores services og e-handelsaktiviteter, siger Jimmy Thomsen, Head of E-Commerce & Marketing hos Silvan.
For at levere den bedste kundeoplevelse udvider Silvan også løbende sine services med fokus på klimavenlige tiltag. Tilbuddet om gratis udlejning af elektriske ladcykler er for eksempel blevet introduceret i yderligere ti butikker i 2021, og antallet af tilbudte gratis trailere vokser fra 407 til 530 i indeværende år.
-lipe