Silvan dropper de trykte tilbudsaviser

Silvan dropper de trykte tilbudsaviser

134.000 kilometer papir - eller tre gange jordens omkreds - bliver sparet med udfasningen af den danske Gør-det-selv-datailkædens trykte tilbudsaviser. Allerede fra 2019 til 2020 minimerede Silvan af trykte tilbudsaviser med mere end 70 procent. Flere miljøinitiativer er på vej

-Vi ønsker at efterlade et mere bæredygtigt fodaftryk, og vi er bevidste om vores ansvar over for miljøet. For os betyder det blandt andet at minimere forbruget af unødvendige ressourcer, siger Rasmus Kjærgaard, CSO i Silvan.

Initiativet til at stoppe tryk og distribution af tilbudsaviser er ét af mange, som Silvan har sat i søen for at reducere deres miljøaftryk. Andre igangværende aktiviteter er implementering af LED-lys i alle butikker, introduktion af plastikfrie indkøbsposer, implementering af en grøn produktportefølje ('Skabt med omtanke') og en trin-for-trin-reduktion af plast, der bruges til emballage for eksempel inden for E-handel.

Gratis udlån af trailere og ladcykler
-Det er med stolthed, vi kan fortælle, at Silvan har udfaset de trykte tilbudsaviser. Trykte tilbudsaviser er et levn fra fortiden, som Silvan nu siger farvel til, til gavn for miljøet. I stedet investerer vi yderligere i vores services og e-handelsaktiviteter, siger Jimmy Thomsen, Head of E-Commerce & Marketing hos Silvan.

For at levere den bedste kundeoplevelse udvider Silvan også løbende sine services med fokus på klimavenlige tiltag. Tilbuddet om gratis udlejning af elektriske ladcykler er for eksempel blevet introduceret i yderligere ti butikker i 2021, og antallet af tilbudte gratis trailere vokser fra 407 til 530 i indeværende år.

-lipe

17/11 2021
  • Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    tryk-og-print ›N410 digital LED-inkjet-printer er nyeste tilføjelse til sortimentet af virksomhedens gennemprøvede N-serie
  • Grakom får ny direktør

    Grakom får ny direktør

    tryk-og-print ›Søren Stemann Beck er ny administrerende direktør i Grakom. Han har over 20 års erfaring fra arbejde med både grafisk produktion og bureauydelser
  • Fujifilm viser fremtidens løsningner

    Fujifilm viser fremtidens løsningner

    tryk-og-print ›Nyheder inden for analog og digital etiketproduktion og foredrag fra brancheeksperter, partnere og slutbrugere er blandt indslagene på Fujifilms stand på Labelexpo 2025
  • Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    tryk-og-print ›Emballageproducenten, Boxes & Labels investerer i Nordens første HP Indigo 6K+ digital press, og tager dermed skridtet mod en endnu mere effektiv og fleksibel etiketproduktion
  • Agfas Orca klar til drift

    Agfas Orca klar til drift

    tryk-og-print ›Inkjet-printeren til storformat, SpeedSet Orca er færdigtestet hos The Delta Group og begynder daglig drift samme sted. For producenten Agfa er det lidt af en milepæl
  • Brug indersiden

    Brug indersiden

    tryk-og-print ›Moderne emballage skal både beskytte og sælge de varer den pakker ind. En ny lakløsning hubergroup gør det nemmere at lade kreativiteten udfolde sig på materialet – også på indersiden
  • Agfa indgår partnerskab med Artwork Systems Nordic

    Agfa indgår partnerskab med Artwork Systems Nordic

    tryk-og-print ›Artwork Systems Nordic, som er en dansk distributør af grafiske løsninger, tilbyder nu hele sortimentet af Anapurna bredformatinkjetprintere og tilhørende blæk i Danmark, Sverige og Norge
  • Canon forbedrer funktionerne i PRESS V1000-printeren

    Canon forbedrer funktionerne i PRESS V1000-printeren

    tryk-og-print ›Med erfaringerne fra mere end 700 installationer har printeren fået nye hardware- og firmwareopgraderinger, herunder en vakuumfodret papirbakke, en opdateret brugergrænseflade og kompatibilitet med tilbehør til håndtering af lange ark