Schur Technology bakker op om årets Food Tech Messe i Herning

Schur Technology bakker op om årets Food Tech Messe i Herning

For en virksomhed, der er vant til at bruge rigtig meget tid på messer, har 2020 været et ekstra trist år. Men nu melder Schurs mærkningsafdeling sig klar, når MCH slår dørene op til Nordeuropas største fagmesse for fødevareteknologi

Food Tech vil til efteråret 2020 igen danne rammerne for masser af oplevelser, inspiration, netværk og vidensdeling inden for fødevareteknologi. Og naturligvis bliver messen afholdt med fuld opmærksomhed på alle de nødvendige COVID-19 restriktioner.

På en af standene finder man Danmarks førende totalleverandør inden for mærkningsløsninger – Schur Marking. Her står besætningen på standen klar til at præsentere en bred palette af produktnyheder og serviceydelser.

Oplev to stærke produktnyheder

Hjulene har absolut ikke stået stille inden for mærkningsindustrien, og direktør for Schur Marking, Lars Bang, glæder sig også til den kommende messedeltagelse:

- Vi kommer med to meget stærke produktnyheder, som vi glæder os til at vise messedeltagerne. Den ene er intet mindre end en verdensnyhed. Det er en ny blækprinter fra POLYtij, som er IP65 certificeret. Det betyder, at den er bygget til at kunne klare de fugtige forhold, der ofte kan være i en fødevareproduktion, hvilket tidligere har givet udfordringer med HP-kassetteteknologi. Derudover er det nu muligt at anvende en BPA-fri blæk til denne printer, fortæller Lars Bang og fortsætter:

- Den anden nyhed er en videreudvikling af et allerede velafprøvet og teknologisk stærkt produkt. Vores samarbejdspartner, Videojet, har længe haft realtime etiketprinter med direkte påsætning på markedet, som kan printe henholdsvis 2” og 4”. De kommer nu med en 6” printeri deres 9550 model. Det er interessant, da 6” er et krav for etikettering til paller, men der endnu ikke har været en printer til at imødekomme den størrelse. Det er derfor to produkter, som vi glæder os meget til at vise frem.

Nu med mulighed for abonnementsordning

En stor del af fundamentet for Schur er et stærkt kundefokus og et ønske om at udvikle sig med tiden. Dette skinner også igennem i Schur Marking, hvor man nu står klar med et helt nyt tilbud til kunderne: Mærkning på abonnementsordning.

Lars Bang uddyber her:

- Vi har arbejdet på et nyt koncept til vores kunder, hvor det nu bliver muligt at købe mærkning via en fast månedlig ydelse. Helt konkret betyder det, at vi stiller al udstyr og blæk til rådighed, og kunden kun skal betale et fast beløb hver måned for antallet af mærkninger i produktionen. I abonnementsordningen er det også muligt at inkorporere forskellige servicepakker alt efter behov.

- Det er lidt, som vi kender det fra mobilabonnementer, hvor du også betaler for mængden af data samt kan tilkøbe forskellige tjenester. Vi tror på, at det kan være en attraktiv løsning for især mindre virksomheder eller start-ups, som ikke har lyst til at gå på kompromis med udstyr mensamtidig ikke ønsker at binde for meget kapitali selvsamme udstyr.

Ud over de nævnte løsninger vil Schur Marking også medbringe et udpluk af deres allerede kendte produkttilbud samt uddybende information om de forskellige servicemuligheder.

Ydermere vil den øvrige del af Schur være repræsenteret med produkter og medarbejdere fra blandt andet Schur Labels og Schur®Star. Maskinafdelingen fra Schur Technology vil også være til stede.

Messen løber af stablen 29.- 30. september samt 1. oktober.

-hawin

 

Om Schur og Schur Marking

Schur Marking er en del af Schur, som har næste 175 års erfaring i at arbejde med emballage. Schur koncernen er en dansk familiedrevet virksomhed, som tilbyder løsninger inden for emballage, pakkemaskiner, mærkning og labels.

25/8 2020
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden