Ricoh topper MPS-listen for femte år i træk
Ifølge analysevirksomheden Quocirca er Ricohs førende globale position forankret i en 'veludviklet serviceportefølje,' 'stærk global leveringsstruktur' samt 'et bredere fokus på IT-services og automatisering af forretningsprocesser'
Ricoh fastholder sin førerposition for femte år i træk inden for Managed Print Services (MPS), som det fremgår af en ny rapport fra analysevirksomheden Quocirca med titlen 'Managed Print Services Landscape, 2016.'1.
Ricohs holistiske tilgang til at levere service af konsekvent høj kvalitet til mere end 4.000 kunder i alle størrelser på tværs af vertikaler og verdensdele har været med til at styrke Ricohs førende position.
I rapporten omtaler Quocirca Ricoh som 'en af de få traditionelle printleverandører, der på succesfuld vis har transformeret sit brandimage' primært takket være koncernens fokus på 'datastyring, mobilitet og cloud-print' gennem 'en omfattende portefølje af services, der appellerer til virksomheder af alle størrelser.' Rapporten identificerer Ricohs services til optimering af forretningsprocesser og udvikling inden for IT-services som 'afgørende forskelle.'
- I år har Ricoh fortsat oplevet vækst inden for traditionelle MPS-aftaler, samtidig med at koncernen har haft succes med at udnytte sin ekspertise inden for optimering af forretningsprocesser og datastyring til at styrke sine kunderelationer udover det sædvanlige inden for MPS, siger Louella Fernandes fra Quocirca.
- Quocirca anerkender Ricoh som markedsledende blandt MPS-udbydere pga. sine strategiske opkøb, styrker inden for MPS-leverancer og store udvalg af horisontale og vertikale løsninger. Ricoh formår ikke blot at fortsætte udviklingen, koncernen er også omstillingsparat og opfylder MPS-kundernes skiftende behov.
Ricohs MPS-tjenester leveres til kunder som en del af Ricoh Managed Document Services (Ricoh MDS), og koncernens globale serviceforretning er understøttet af mere end 30.000 teknikere og fem regionale uddannelsescentre.
Ricoh samarbejder med sine kunder om at tilpasse og optimere deres dataprocesser for at øge effektiviteten og tage hånd om sikkerhedsproblemer, så virksomhederne bliver i stand til at håndtere de stigende omkostninger forbundet med en ikke-styret printinfrastruktur.
Rapporten roser RICOH Global Clariti, som er den drivende kraft i koncernens MPS-forretning. RICOH Global Clariti er et værktøj, der giver globale virksomheder centraliseret og omfattende kontrol over deres printerflåde og de tilknyttede processer.
Værktøjet giver adgang i realtid til leverandørinfo og status vedrørende forbrugsstoffer, dataindsamling og udfærdigelse af rapporter til sammenligning med nøgletal og kontraktvilkår.
Denne omfattende tilgang er karakteristisk for Ricohs MPS-løsninger. Ricoh tilbyder kunderne en lang række løsninger og services, deriblandt Application Services, Business Process Services, Communication Services, Intelligent Mail Services, Learning Services, Legal Document Processing og eDiscovery Services, IT infrastructure Services, MDS, Production Printing Services, Sustainability Management Services samt Workplace Services, som kan opfylde kundernes unikke behov.
- Vi er beærede over, at Quocirca anerkender os som markedsledende inden for Managed Print Services for femte år i træk, og at rapporten fremhæver vores indsats for at levere helhedsløsninger, der transformerer vores kunders arbejdsprocesser, siger Carsten Bruhn, Group Vice President & General Manager of Business Services Center, Ricoh Company, Ltd.
- Vi lever i en tid med en hidtil uset innovation inden for arbejdsprocesser og måder, vi arbejder på, så for at være en moderne, succesfuld virksomhed skal man være omstillingsparat. Og derfor arbejder vi tæt sammen med vores kunder, så de kan klare enhver udfordring og dermed er fremtidssikrede.
-hawin
1 Quocirca, Inc., 'MPS Market Landscape, 2016'
Ricoh kort:
Ricoh er en global teknologivirksomhed, som i mere end 80 år har transformeret måden, mennesker arbejder på. Med sit slogan – imagine. change. – vil Ricoh fortsat styrke virksomheder og deres medarbejdere ved at tilbyde tjenester og teknologier, der optimerer innovation, fremmer bæredygtighed og booster virksomhedsvækst. Disse omfatter dokumenthåndteringsløsninger, IT-services, produktionsprint, visuel kommunikation, digitalkameraer og industrielle produkter.
Ricoh-koncernen har hovedkontor i Tokyo og driver virksomhed i ca. 200 lande og regioner. I regnskabsåret, der sluttede den 31. marts 2016, havde Ricoh en samlet omsætning på JPY 2.209 milliarder (ca. USD 19,6 milliarder).
Ricoh Danmark A/S har hovedkontor i Vallensbæk Strand samt salgskontorer i Århus og Kolding. Vi beskæftiger ca. 180 medarbejdere og har et servicenetværk med mere end 65 teknikere, der servicerer kunder over hele landet.