Resino styrker sit netværk af globale distributører 

Resino styrker sit netværk af globale distributører 

Trykfarveproducenten, Resino, har fart på. Virksomhedens trykfarver til fødevarer og non-woven-segmentet er eftertragtede hos udenlandske trykkerier. For at komme tættere på kunderne udvider Resino sit globale netværk af distributører og af lokale Resinomedarbejdere 

Af Hans Windeløv 

Der er rift om Resinos tykfarver. Den danske producent er blandt de førende på verdensplan, når det handler om trykfarver til pølseskind og til hygiejne non-woven, som blandt andet omfatter bleer. 

Men Resino har mange andre løsninger i sortimentet. Blandt andet trykfarver til krympe- og strækfilm og -poser, farma og medico, fødevareemballage og generel emballage. Det er også produkter, som får opmærksomhed, både herhjemme og i udlandet.

Faktisk er efterspørgslen steget så kraftigt, at trykfarveproducenten i øjeblikket arbejder på at udvide sit udenlandske netværk af distributører. 

- Vi har varer på regionale lagre i både USA, Malyasia, Rusland og her i Ballerup til det europæiske marked. Men den stigende efterspørgsel betyder, at vi leder efter distributører, som kan sørge for, at logistikken og flowet af produkter til kunderne bliver effektiviseret. Lige nu tager det tid at sende varer til kunder fra de regionale lagre.

- Med et mere fintmasket netværk af distributører får vi også varerne ud på deres lagre og kommer dermed tættere på slutkunderne. Det reducerer leveringstiden og optimerer leveringssikkerheden, og det giver helt klart nogle fordele for salget.  

Sådan siger kommerciel direktør hos Resino, Niels Nielsen.  

Pølseskind, papsugerør og dyrefoder  

Som han kommer ind på, er producentens bionedbrydelige farver med fødevaregodkendelse i høj kurs. De specielt udviklede og certificerede farver bliver anvendt direkte på fødevarer og pryder blandt andet skindet på spegepølser, ligesom de bliver brugt til papsugerør, paptallerkener og papkrus og til emballage, der er i direkte kontakt med fødevarer og dyrefoder 


- Vi ønsker at udvide salget af vores højtydende vandbaserede og UV-hærdende farveteknologi til segmenter, som omfatter tryk på materialer med fødevarekontakt, in-mould labels, lidding-film, lami-tuber og specialemballagesiger Niels Nielsen. 

Det er primært flexotrykkerier, som er interesserede i Resinos produkter. I de seneste år har der i stigende grad været interesse fra udenlandske trykkerier.  

De ønsker at høre nærmere om vores sortiment af trykfarver, og vi kan se, at der er et stort potentiale for at indgå fordelagtige aftaler med dem om salg af farver. Det kræver dog, at vi styrker mulighederne for at komme tættere på dem. Både med henblik på dialogen og med varerne. Det er her udvidelsen af distributørnetværket kommer på tale 

Tillid, dedikation og ærlig kommunikation 

Resino har allerede folk ansat i de forskellige regioner. Men netop nu, hvor efterspørgslen stiger, er det ikke længere nok. Der er faktisk brug for flere regionalt ansatte folk i stort set alle de lande, man er til stede i. 

- Vores folk har travlt. Kundepleje handler også om at være til stede og kunne fortælle, hvordan man kan finde vores produkter. Flere af vores folk har brugt alt for meget tid på transport på tværs af landegrænser. Derfor ansætter vi flere lokale folk og har altså derudover også brug for flere distributører. Gerne nogle med flere afdelinger i hvert land. På den måde får vi forbedret den overordnede kontakt og dialog, samtidig med at vi styrker leveringen og den tekniske support, siger Niels Nielsen. 

Målsætningen er netop at gøre det nemmere for de fremtidige fælles kunder at få adgang til Resinos trykfarver og få indsigt i og information om mulighederne med produkterne.


Derfor skal et tæt partnerskab med distributørerne også være bygget på tillid og dedikation, ligesom klar og ærlig kommunikation mellem alle parterne er et must 

- Distributørerne kan forvente at blive en integreret del af Resino. Og vi ser frem til arbejdet med at udvide medarbejderstaben og distributørnetværket, siger Niels Nielsen, som mener, at eglobal tilvækst på mellem10 og 25 nye distributører i løbet af i år vil være tilfredsstillende.    

5/2 2021
  • Introducerer ny inkjetpresse online 

    Introducerer ny inkjetpresse online 

    tryk-og-print ›Fujifilm præsenterer sin nye Jet Press 1160CF i EMEA-regionen ved en live online-event. Her kan man høre mere om den nye inkjetpresse, der supplerer Fujifilms eksisterende Jet Press 1160CFG, der blev lanceret på drupa 2024
  • Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    tryk-og-print ›Partnerskabet strækker sig over flere generationer og er baseret på fælles værdier, familieejerskab og en fælles dedikation til kvalitet, innovation og langsigtet succes. Og så er samarbejdet en drivkraft  der fremmer labelinnovationen i Mexico
  • Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    tryk-og-print ›Roland DG introducerer to VersaSTUDIO-printere for at udvide mulighederne for sine kompakte print/cut- og ''direct-to-object-enheder''
  • DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    tryk-og-print ›Der skal dystes i avanceret 3D-print-teknologi, når HI-messen senere på året danner ramme om DM i 3D-print for erhvervsskoleelever. Mesterskabet er en del af messens 3D TECH-område, der blandt andet også rummer Dansk AM Hub, som andetsteds på messen som noget nyt forestår AM Summit
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer