Resino styrker sit netværk af globale distributører 

Resino styrker sit netværk af globale distributører 

Trykfarveproducenten, Resino, har fart på. Virksomhedens trykfarver til fødevarer og non-woven-segmentet er eftertragtede hos udenlandske trykkerier. For at komme tættere på kunderne udvider Resino sit globale netværk af distributører og af lokale Resinomedarbejdere 

Af Hans Windeløv 

Der er rift om Resinos tykfarver. Den danske producent er blandt de førende på verdensplan, når det handler om trykfarver til pølseskind og til hygiejne non-woven, som blandt andet omfatter bleer. 

Men Resino har mange andre løsninger i sortimentet. Blandt andet trykfarver til krympe- og strækfilm og -poser, farma og medico, fødevareemballage og generel emballage. Det er også produkter, som får opmærksomhed, både herhjemme og i udlandet.

Faktisk er efterspørgslen steget så kraftigt, at trykfarveproducenten i øjeblikket arbejder på at udvide sit udenlandske netværk af distributører. 

- Vi har varer på regionale lagre i både USA, Malyasia, Rusland og her i Ballerup til det europæiske marked. Men den stigende efterspørgsel betyder, at vi leder efter distributører, som kan sørge for, at logistikken og flowet af produkter til kunderne bliver effektiviseret. Lige nu tager det tid at sende varer til kunder fra de regionale lagre.

- Med et mere fintmasket netværk af distributører får vi også varerne ud på deres lagre og kommer dermed tættere på slutkunderne. Det reducerer leveringstiden og optimerer leveringssikkerheden, og det giver helt klart nogle fordele for salget.  

Sådan siger kommerciel direktør hos Resino, Niels Nielsen.  

Pølseskind, papsugerør og dyrefoder  

Som han kommer ind på, er producentens bionedbrydelige farver med fødevaregodkendelse i høj kurs. De specielt udviklede og certificerede farver bliver anvendt direkte på fødevarer og pryder blandt andet skindet på spegepølser, ligesom de bliver brugt til papsugerør, paptallerkener og papkrus og til emballage, der er i direkte kontakt med fødevarer og dyrefoder 


- Vi ønsker at udvide salget af vores højtydende vandbaserede og UV-hærdende farveteknologi til segmenter, som omfatter tryk på materialer med fødevarekontakt, in-mould labels, lidding-film, lami-tuber og specialemballagesiger Niels Nielsen. 

Det er primært flexotrykkerier, som er interesserede i Resinos produkter. I de seneste år har der i stigende grad været interesse fra udenlandske trykkerier.  

De ønsker at høre nærmere om vores sortiment af trykfarver, og vi kan se, at der er et stort potentiale for at indgå fordelagtige aftaler med dem om salg af farver. Det kræver dog, at vi styrker mulighederne for at komme tættere på dem. Både med henblik på dialogen og med varerne. Det er her udvidelsen af distributørnetværket kommer på tale 

Tillid, dedikation og ærlig kommunikation 

Resino har allerede folk ansat i de forskellige regioner. Men netop nu, hvor efterspørgslen stiger, er det ikke længere nok. Der er faktisk brug for flere regionalt ansatte folk i stort set alle de lande, man er til stede i. 

- Vores folk har travlt. Kundepleje handler også om at være til stede og kunne fortælle, hvordan man kan finde vores produkter. Flere af vores folk har brugt alt for meget tid på transport på tværs af landegrænser. Derfor ansætter vi flere lokale folk og har altså derudover også brug for flere distributører. Gerne nogle med flere afdelinger i hvert land. På den måde får vi forbedret den overordnede kontakt og dialog, samtidig med at vi styrker leveringen og den tekniske support, siger Niels Nielsen. 

Målsætningen er netop at gøre det nemmere for de fremtidige fælles kunder at få adgang til Resinos trykfarver og få indsigt i og information om mulighederne med produkterne.


Derfor skal et tæt partnerskab med distributørerne også være bygget på tillid og dedikation, ligesom klar og ærlig kommunikation mellem alle parterne er et must 

- Distributørerne kan forvente at blive en integreret del af Resino. Og vi ser frem til arbejdet med at udvide medarbejderstaben og distributørnetværket, siger Niels Nielsen, som mener, at eglobal tilvækst på mellem10 og 25 nye distributører i løbet af i år vil være tilfredsstillende.    

5/2 2021
  • Bähren styrker sig på etiketfronten

    Bähren styrker sig på etiketfronten

    tryk-og-print ›Bähren Pharma Packaging investerer i sin første MPS Flexo-trykpresse for at udvide sine kapaciteter inden for farmaceutiske etiketter
  • BOBST automatiserer metallisering

    BOBST automatiserer metallisering

    tryk-og-print ›Virksomhedens nye generation af EXPERT-maskiner, K5 styres af AI, sparer på kemien og kan bl.a. påføre ultratynde metalfolier på papir til lettere emballager
  • FESPA 2026 bliver en hel håndfuld arrangementer

    FESPA 2026 bliver en hel håndfuld arrangementer

    tryk-og-print ›Bølgepap og Tekstil får hver sit særområde, når messen i Barcelona i maj næste år samler bl.a. print- og skiltebranchen under sloganet: Globalt mødested for eksperter
  • Automatisk pladeproduktion - fra palle til trykpresse

    Automatisk pladeproduktion - fra palle til trykpresse

    tryk-og-print ›Med lanceringen af Compact Pallet Loader og Compact Bender tager Heidelberg endnu et skridt mod fuldautomatisk produktion af trykplader og bidrager dermed til en mere effektiv, kontaktfri og skalerbar håndtering af offsetplader
  • Gravure i fuldt flor

    Gravure i fuldt flor

    tryk-og-print ›Bobst oneECG til gravure giver fleksibel emballage et luksuriøst look og gør det muligt at trykke en bred vifte af metalliske farver med et standardfarvesæt. Dermed kan trykkerier reagere effektivt på de aktuelle udfordringer
  • Åtta45/Exakta i overhalingsbanen

    Åtta45/Exakta i overhalingsbanen

    tryk-og-print ›Åtta45/Exakta fortsætter sin udvikling og styrker sin maskinpark ved at investere i den nye HP Indigo 120K Digital Press
  • Fokus på emballage og sporbarhed

    Fokus på emballage og sporbarhed

    tryk-og-print ›Kunder og forhandlere fra hele verden deltog fornyligt i HSA Systems' Open Days-arrangement. Her var der fokus på emballage, sporbarhed og inkjet-teknologi
  • HP udvider sin Latex-portefølje

    HP udvider sin Latex-portefølje

    tryk-og-print ›Ny generation af storformatprintere skal sammen med et opgraderingssæt til eksisterende printere og nye funktioner i PrintOS-platformen, gøre kundernes produktion mere effektiv