POS Creative fusionerer med MPI Instore Solutions

POS Creative fusionerer med MPI Instore Solutions

MPI Instore Solutions i Vejle er blevet fusioneret med POS Creative i Randers og bliver dermed en af Danmarks største og mest effektive producenter af POS materialer og displays til hele den skandinaviske detailhandel og industri

Den grafiske branche har længe været under voldsom forandring. Blandt andet har det digitale indtog i alle brancher, gennem flere år, sat det trykte og analoge grafiske marked under markant pres, både fagligt og økonomisk. Det kræver evner til udvikling, høj fleksibilitet og omstillingsparathed for de virksomheder, der ønsker at sætte dagsordenen i branchen.

- POS Creative A/S og MPI Instore Solutions A/S står stærkt i markedet med gode brands og kompetencer, og via den strategiske fusion og sammenlægning af forretningerne styrkes vores samlede markedsposition.

Sådan siger CEO i POS Creative, Mads Mernild, og kommer ind på, at det kræver nye initiativer og strategiske tiltag at forbedre konkurrenceevnen og positionen i markedet. Ellers mener han, der er en risiko for, at man bliver udkonkurreret i en hård branche som den grafiske sektor.

Bred vifte af kompetencer

Begge virksomheder råder over en bred vifte af kompetencer og kan rådgive kunderne fra A-Z omkring design, konstruktion, grafisk layout og løsninger, der er produktions-optimeret.

- Vi har også et stort logistiklager til pakning og forsendelse af kampagner med videre til hjælp for vores kunder. Vi har nu tilsammen en af Danmarks stærkeste produktions- og rådgivningsvirksomheder inden for vores niche, med unikke og kundetilpassede løsninger til hele POS området, fortæller Mette Juhl Christensen, som er tredje generation i spidsen for MPI Instore Solutions.

Som hun kommer ind på, er der nye tider på alle fronter i branchen, som har været præget af store forandringer.  Men begge virksomheder har netop formået at holde trit med udviklingen i den grafiske branche fra 1970’erne og frem til i dag. Gennem årene har de hver især investeret kraftigt i digitalisering af produktionsflow og udstyr, herunder storformat displayprintere og plotterudstyr, og står i dag med nogle af de mest avancerede og omkostningseffektive produktionsanlæg inden for POS-fremstilling.

Et unikt match

- Vi har længe haft et ønske om at styrke samarbejdet mellem vores virksomheder. Vi startede dialogen for hele fem år siden, men først nu skulle det lykkes at ’finde melodien’ via en fusion af vores to produktionsvirksomheder. Der er tale om et unikt match i Skandinavien, hvor vores produktionskompetencer, vores kompetente medarbejdere, vores forretningsområder og planer for fremtiden understøtter hinanden helt fantastisk, forklarer Mads Mernild.

Man vil fremover fortsat have produktion i såvel Havndal ved Randers samt i Vejle. Samtidig vil de primære salgsaktiviteter fortsat også være lokaliseret i Herlev ved København.

Samlet set råder virksomheden nu over ca. 10.000 m2 produktionsfaciliteter og 1000 m2 salgs- og showroom, fordelt på de tre lokationer. Den nye virksomhed har endvidere godt 50 dygtige og passionerede medarbejdere. En af opgaverne består nu i at få samlet og styrket en ny fælles platform, så man kan arbejde målrettet med de mange udviklingsmuligheder, sammenlægningen giver grobund for.

- Med fusionen styrker vi os til fremtiden og understøtter vores forretningsmæssige fundament. Vi er en virksomhed som ønsker fortsat fremadrettet udvikling i vores sektor og ønsker at være blandt de stærkeste i markedet. Samtidigt ønsker vi at være markedets mest agile samarbejdspartner og tæt på vores kunder, så de får en særlig oplevelse ved at være kunde i vores hus, siger Mads Mernild.

-hawin

6/2 2020
  • Høj hastighed og automatiseret opsætning

    Høj hastighed og automatiseret opsætning

    tryk-og-print ›HP Indigo løftede sløret for en vifte af AI-drevne løsninger til etiket- og emballagetryk ved årets Labelexpo Europe i Barcelona
  • På Media tager næste skridt

    På Media tager næste skridt

    tryk-og-print ›På Media investerer i en HP Indigo 7900 med syv farveenheder. Investeringen er en strategisk indsats for at styrke kvalitet, innovation og effektivitet, så trykkeriet kan differentiere sig tydeligt på markedet
  • Euroskills på hjemmebane gav medaljerekord

    Euroskills på hjemmebane gav medaljerekord

    tryk-og-print ›Hele 27 medaljer gik til det danske landshold ved EuroSkills Herning 2025 i sidste uge. Høsten på 1 guld, 6 sølv, 6 bronze og 14 Medallion for Excellence er den hidtil største for de danske fagatleter
  • Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    tryk-og-print ›N410 digital LED-inkjet-printer er nyeste tilføjelse til sortimentet af virksomhedens gennemprøvede N-serie
  • Grakom får ny direktør

    Grakom får ny direktør

    tryk-og-print ›Søren Stemann Beck er ny administrerende direktør i Grakom. Han har over 20 års erfaring fra arbejde med både grafisk produktion og bureauydelser
  • Fujifilm viser fremtidens løsningner

    Fujifilm viser fremtidens løsningner

    tryk-og-print ›Nyheder inden for analog og digital etiketproduktion og foredrag fra brancheeksperter, partnere og slutbrugere er blandt indslagene på Fujifilms stand på Labelexpo 2025
  • Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    tryk-og-print ›Emballageproducenten, Boxes & Labels investerer i Nordens første HP Indigo 6K+ digital press, og tager dermed skridtet mod en endnu mere effektiv og fleksibel etiketproduktion
  • Agfas Orca klar til drift

    Agfas Orca klar til drift

    tryk-og-print ›Inkjet-printeren til storformat, SpeedSet Orca er færdigtestet hos The Delta Group og begynder daglig drift samme sted. For producenten Agfa er det lidt af en milepæl