POS Creative fusionerer med MPI Instore Solutions

POS Creative fusionerer med MPI Instore Solutions

MPI Instore Solutions i Vejle er blevet fusioneret med POS Creative i Randers og bliver dermed en af Danmarks største og mest effektive producenter af POS materialer og displays til hele den skandinaviske detailhandel og industri

Den grafiske branche har længe været under voldsom forandring. Blandt andet har det digitale indtog i alle brancher, gennem flere år, sat det trykte og analoge grafiske marked under markant pres, både fagligt og økonomisk. Det kræver evner til udvikling, høj fleksibilitet og omstillingsparathed for de virksomheder, der ønsker at sætte dagsordenen i branchen.

- POS Creative A/S og MPI Instore Solutions A/S står stærkt i markedet med gode brands og kompetencer, og via den strategiske fusion og sammenlægning af forretningerne styrkes vores samlede markedsposition.

Sådan siger CEO i POS Creative, Mads Mernild, og kommer ind på, at det kræver nye initiativer og strategiske tiltag at forbedre konkurrenceevnen og positionen i markedet. Ellers mener han, der er en risiko for, at man bliver udkonkurreret i en hård branche som den grafiske sektor.

Bred vifte af kompetencer

Begge virksomheder råder over en bred vifte af kompetencer og kan rådgive kunderne fra A-Z omkring design, konstruktion, grafisk layout og løsninger, der er produktions-optimeret.

- Vi har også et stort logistiklager til pakning og forsendelse af kampagner med videre til hjælp for vores kunder. Vi har nu tilsammen en af Danmarks stærkeste produktions- og rådgivningsvirksomheder inden for vores niche, med unikke og kundetilpassede løsninger til hele POS området, fortæller Mette Juhl Christensen, som er tredje generation i spidsen for MPI Instore Solutions.

Som hun kommer ind på, er der nye tider på alle fronter i branchen, som har været præget af store forandringer.  Men begge virksomheder har netop formået at holde trit med udviklingen i den grafiske branche fra 1970’erne og frem til i dag. Gennem årene har de hver især investeret kraftigt i digitalisering af produktionsflow og udstyr, herunder storformat displayprintere og plotterudstyr, og står i dag med nogle af de mest avancerede og omkostningseffektive produktionsanlæg inden for POS-fremstilling.

Et unikt match

- Vi har længe haft et ønske om at styrke samarbejdet mellem vores virksomheder. Vi startede dialogen for hele fem år siden, men først nu skulle det lykkes at ’finde melodien’ via en fusion af vores to produktionsvirksomheder. Der er tale om et unikt match i Skandinavien, hvor vores produktionskompetencer, vores kompetente medarbejdere, vores forretningsområder og planer for fremtiden understøtter hinanden helt fantastisk, forklarer Mads Mernild.

Man vil fremover fortsat have produktion i såvel Havndal ved Randers samt i Vejle. Samtidig vil de primære salgsaktiviteter fortsat også være lokaliseret i Herlev ved København.

Samlet set råder virksomheden nu over ca. 10.000 m2 produktionsfaciliteter og 1000 m2 salgs- og showroom, fordelt på de tre lokationer. Den nye virksomhed har endvidere godt 50 dygtige og passionerede medarbejdere. En af opgaverne består nu i at få samlet og styrket en ny fælles platform, så man kan arbejde målrettet med de mange udviklingsmuligheder, sammenlægningen giver grobund for.

- Med fusionen styrker vi os til fremtiden og understøtter vores forretningsmæssige fundament. Vi er en virksomhed som ønsker fortsat fremadrettet udvikling i vores sektor og ønsker at være blandt de stærkeste i markedet. Samtidigt ønsker vi at være markedets mest agile samarbejdspartner og tæt på vores kunder, så de får en særlig oplevelse ved at være kunde i vores hus, siger Mads Mernild.

-hawin

6/2 2020
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden