NoviPrint og Xeikon samarbejder om strømlinet, digital etiketproduktion

NoviPrint og Xeikon samarbejder om strømlinet, digital etiketproduktion

NoviPrint havde behov for en ny digital trykpresse for at imødekomme større volumen og kortere oplag. Efter nøje overvejelser blev Xeikons model valgt på grund af dens alsidighed inden for både fødevare- og nonfood-sektoren og dens avancerede workflow-funktioner

NoviPrint har base i Dordrecht, beskæftiger 25 personer og driver forretning i hele Holland, det øvrige Europa, Afrika og Sydamerika.

Virksomheden producerer etiketter til alle slags markeder som logistik, fødevarer, flora, sundhedspleje og industri, og har specialiseret sig i Auto-ID, som full-service-udbyder der også tilbyder labelprintere og scannere.

NoviPrints Xeikon-trykpresse er udstyret med ICE-toner. Denne type tørtoner bruger en anden kerneharpiks til at muliggøre sammensmeltning ved betydeligt lavere temperaturer, hvilket gør den velegnet til print på varmefølsomme substrater, såsom PE og direkte termiske papiretiketter, hvilket er et krav for NoviPrint til deres aktiviteter på etiketmarkedet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

-Vi er stolte over at kunne tilføje en digital etiketpresse fra Xeikon til vores maskinpark, siger Eric Springvloed, NoviPrints general manager, og tilføjer:

-Det giver os mulighed for at udvide yderligere og optimere vores trykkeridrift, så vi kan tilbyde vores kunder et endnu bredere udvalg af etiketter. Støtten fra Xeikon har været meget behagelig hele vejen igennem.

-lipe

1/2 2024
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden