Karamello investerer i fremtiden med ny digital printteknologi fra Visutech

Karamello investerer i fremtiden med ny digital printteknologi fra Visutech

Karamello har investeret i avanceret printteknologi med en HP Indigo og efterbehandlingsudstyr fra ABG, som er blevet installeret af Visutech

Karamello, som er en aktør inden for emballering og branding af reklameslik, har foretaget en stor investering i digital trykteknologi i efteråret 2024 og begyndelsen af 2025.

Med installationen af flere nye trykpresser fra Visutech har Karamello styrket sin produktionskapacitet og skabt nye forretningsmuligheder.

Målet med investeringen er at forbedre produktionssikkerheden, forkorte leveringstiden til kunderne og sikre trykkvaliteten af deres produkter.

For at imødekomme den øgede efterspørgsel og produktionskapacitet har Karamello også ansat nye medarbejdere i sin
produktionsenhed i Linköping.

Da en del af produktionen tidligere var placeret i udlandet, bidrager denne investering til, at flere arbejdspladser nu flyttes hjem til Sverige.

Den nye digitale trykteknologi giver ikke kun Karamello en stærkere position på markedet, men også mulighed for at tilbyde
trykte produkter til andre kunder.

Det betyder, at de nu kan udvide deres tilbud ud over konfekture og levere skræddersyede trykløsninger til forskellige brancher.

En stærk partner i den grafiske branche
Ifølge Visutech selv, udbyder man digitale produktionsløsninger i Norden af høj kvalitet fra verdens førende leverandører, fra digital til analog og alt derimellem.

Med en passion for print og grafisk produktion, dyb ekspertise og et konstant drive for innovation fokuserer Visutech altid på at skabe værdi for sine kunder.

En vigtig del af leverandørens tilbud er den omfattende service- og supportorganisation.

Som man ser på sagen hos Visutech, sikrer den store serviceorganisation, at kunder som Karamello altid har en pålidelig partner, der hurtigt og effektivt kan løse eventuelle udfordringer.

- Vi ser vores kunders behov som unikke og skræddersyr vores tjenester for at sikre, at de får maksimal værdi ud af deres investeringer.

- Vi er stolte over at kunne bidrage til Karamellos vækst og udvikling med vores trykteknologi og ekspertise, siger Anders Wulff, segment manager labels & packaging hos Visutech.

Hos Visutech mener man da også at investeringen konsoliderer Karamellos position inden for det kenfekture-B2B-segmenten, og at trykkeriet tager yderligere skridt mod en mindre miljøbelastende produktion.

Hos Karamello er man da også godt tilfredse med nyerhvervelsen.

- Vores vision er at være det oplagte valg for konfekture med reklametryk i Norden. Med denne investering sikrer vi høj kvalitet og en effektiv produktionskæde, samtidig med at vi skaber nye forretningsområder, siger Henrik Hovlind, ceo for Karamello.

-hawin

 

24/2 2025
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer
  • Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    tryk-og-print ›Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
  • femina genopstår på papir

    femina genopstår på papir

    tryk-og-print ›Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format
  • Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    tryk-og-print ›Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG har netop annonceret lanceringen af VersaOBJECT LO-640/300-serien af UV-flatbed-printere, der printer med høj præcision og i store mængder på et stort udvalg af substrater
  • Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    tryk-og-print ›En nyudviklet HS-printermodel 3000 til det brede publikum bliver sammen med den helt nye AQUAFUZE blækteknologi, der kombinerer fordelene ved UV-LED og vandbaseret inkjetprint præsenteret på Fujifilms stand på FESPA i næste måned