Genbrugsmaling udvider farvepaletten på Roskilde Festival

Genbrugsmaling udvider farvepaletten på Roskilde Festival

Roskilde Festival er lige op over, og igen støtter Nordsjö festivalen med maling. I år er en stor del af de ca. 6.000 liter genbrugsmaling, som ellers ville blive destrueret. Dermed kommer der mange flere farver fra Nordsjö end de velkendte orange-sorte i omløb på festivalen

Malingen, der er indsamlet i Nordsjö’s egne butikker rundt om i Danmark, er blevet leveret i 1.000 liters emballage, for at spare på plasten, og malingen er blandt andet blev brugt til at male brædder, bygninger og møbler som borde og stole.

Da det ikke er muligt at garantere en bestemt farve af den genbrugte maling, vil festivalområdet i år for første gang have andre farver de steder, der traditionelt er blevet malet med orange og sorte.

Ud over den maling, der skal dekorere området, leverer Nordsjö også grunder til de træplader, som graffitikunstnere skal male for at give dem den bedst mulige overflade til deres kunst.

- Roskilde Festivals primære farver er sort og orange, og de vil også kunne ses i år på festivalområdet.

- Men at vi nu også vil opleve andre farver fra genbrugsmaling er let at begrunde ud fra et miljø- og bæredygtighedsperspektiv, og den maling, Nordsjö leverer, er også svanemærket, siger Andreas Groth Clausen, partnerskabsansvarlig på Roskilde Festival.

Det er blandt andet hegnsplader, som får nogle andre farver end den sorte som de hidtil er blevet malet med.

Malerarbejdet startede i slutningen af april og er blevet udført af omkring 30 frivillige malere. De var alle meget positive overraskede over, hvor godt det fungerede at male med genbrugsmaling.

- For os som malingsleverandør betyder det meget at kunne støtte Roskilde Festival.

- Alt overskud fra Roskilde Festival går direkte til forskellige ungdomsaktiviteter, og hvis vi kan bidrage, gør vi det gerne, siger Niklas Almquist, salgschef for Nordsjö Professional Danmark.

I ugerne op til festivalen vil Nordsjö også have en pop-op-butik på området, hvor man kan købe maling i alle de farver, der bliver tonet på stedet, til f.eks. restauranter, der gerne vil sætte deres personlige præg på deres serveringsområde.

Roskilde Festival, som er en kæmpe publikumssucces, tiltrækker omkring 150.000 besøgende i løbet af festivaldagene. Derudover er der omkring 30.000 frivillige, som er ægte entusiaster og vender tilbage år efter år for at hjælpe til på festivalen.

-hawin

 

20/6 2024
  • HP lancerer to nye industritrykmaskiner

    HP lancerer to nye industritrykmaskiner

    tryk-og-print ›PageWide T4250 HDR og PageWide T500M HD, er de to ny trykmaskiner fra HP og er udviklet til en bred vifte af trykopgaver inden for både bogproduktion, direct mail og kommercielt tryk
  • Agfa udvider sin Anapurna Ciervo inkjetprinter-serie

    Agfa udvider sin Anapurna Ciervo inkjetprinter-serie

    tryk-og-print ›Agfa har tilføjet en 2,5 m Anapurna Ciervo H2500 inkjet-printer til sit sortiment af hybridprintere. Den nye printer supplerer den større Anapurna Ciervo H3200, og giver den samme alsidighed og ydeevne i et mere kompakt format
  • Hurtig succes og ROI-rekord med digitale etiketter

    Hurtig succes og ROI-rekord med digitale etiketter

    tryk-og-print ›Gallus afslører to af sine seneste kundesucceser, der viser vigtige driftseffektiviteter, TCO-fordele og lønsomhedsforbedringer, der er gjort mulige med den nye Gallus One
  • hubergroup lancerer ny Dynamica Ink-serie

    hubergroup lancerer ny Dynamica Ink-serie

    tryk-og-print ›Den nye farveintense nemt-indstillelige serie præsenteres bl.a. som kobolt- og oliefri og skræddersyet til at opfylde de skiftende krav til moderne, kommercielt højkvalitetstryk
  • Smurfit Westrock OnWell udvider forretningen

    Smurfit Westrock OnWell udvider forretningen

    tryk-og-print ›Producenten af displays til detailhandlen og andet POS-materiale, Smurfit Westrock OnWell styrker sin position på markedet via en flytning til større lokaler og en strategisk satsning på digital trykproduktion
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten