Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Andelen af danskere der udelukkende anvender tilbudsaviser på en digital platform er stigende. På ét år fra 2019 til 2020 er dette steget med 30,9 % blandt danskerne. Samtidig er andelen af danskerne, der udelukkende læser tilbudsaviser på tryk faldet med 5,4 %. Det viser en undersøgelse foretaget af Kantar Gallup på vegne af Tjek

De seneste dage har Netto meldt ud, at de eksperimenterer med at droppe den trykte tilbudsavis som en test, Coop har nævnt, at man bør forbyde de trykte tilbudsaviser ved lov, og Lidl har annonceret, at den trykte tilbudsavis er droppet i Hovedstaden, med flere områder på vej. Samtidig siger over halvdelen af danskerne aktivt 'Nej Tak' til trykte tilbudsaviser.

-Skiftet væk fra den trykte tilbudsavis er en markedstrend, som har eksisteret i årevis. Vi ser eksempler på flere kæder, der dropper eller reducerer den trykte tilbudsavis til fordel for digitale løsninger", udtaler Morten Bo, medstifter & CEO af Tjek, der står bag en af DK's mest populære apps, eTilbudsavis.

Den digitale tilbudsavis i medvind
Flere kæder satser hårdt på den digitale tilbudsavis, som stiger kraftigt ifølge undersøgelsen fra Kantar Gallup. Elgiganten er én af de kæder, der for et par år siden afskaffede den ugentlige, trykte tilbudsavis:

-Vores rejse mod en total udfasning af den trykte tilbudsavis har været år undervejs, og det har krævet meget forberedelse. Sammen med bl.a. eTilbudsavis og vores egen platform kan vi nu komme ud til størstedelen af danskerne med den digitale tilbudsavis, og den er endda mere effektiv, sparer miljøet for en masse papir, og giver mulighed for skarpere tilbud, da de kan opdateres i realtid, udtaler Jimmi Frederiksen, CMO, Elgiganten.

Tjek står bag eTilbudsavis og Mattilbud (Norge), som er nogle af Nordens mest populære apps til at tjekke ugens tilbudsaviser og tilbud. Med over 545.000 ugentlige søgninger og 60.000.000 sidevisninger om ugen, er de en essentiel del af dagligdagen for over 1.100.000 mennesker hver måned.

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

-lipe

11/2 2022
  • Bähren styrker sig på etiketfronten

    Bähren styrker sig på etiketfronten

    tryk-og-print ›Bähren Pharma Packaging investerer i sin første MPS Flexo-trykpresse for at udvide sine kapaciteter inden for farmaceutiske etiketter
  • BOBST automatiserer metallisering

    BOBST automatiserer metallisering

    tryk-og-print ›Virksomhedens nye generation af EXPERT-maskiner, K5 styres af AI, sparer på kemien og kan bl.a. påføre ultratynde metalfolier på papir til lettere emballager
  • FESPA 2026 bliver en hel håndfuld arrangementer

    FESPA 2026 bliver en hel håndfuld arrangementer

    tryk-og-print ›Bølgepap og Tekstil får hver sit særområde, når messen i Barcelona i maj næste år samler bl.a. print- og skiltebranchen under sloganet: Globalt mødested for eksperter
  • Automatisk pladeproduktion - fra palle til trykpresse

    Automatisk pladeproduktion - fra palle til trykpresse

    tryk-og-print ›Med lanceringen af Compact Pallet Loader og Compact Bender tager Heidelberg endnu et skridt mod fuldautomatisk produktion af trykplader og bidrager dermed til en mere effektiv, kontaktfri og skalerbar håndtering af offsetplader
  • Gravure i fuldt flor

    Gravure i fuldt flor

    tryk-og-print ›Bobst oneECG til gravure giver fleksibel emballage et luksuriøst look og gør det muligt at trykke en bred vifte af metalliske farver med et standardfarvesæt. Dermed kan trykkerier reagere effektivt på de aktuelle udfordringer
  • Åtta45/Exakta i overhalingsbanen

    Åtta45/Exakta i overhalingsbanen

    tryk-og-print ›Åtta45/Exakta fortsætter sin udvikling og styrker sin maskinpark ved at investere i den nye HP Indigo 120K Digital Press
  • Fokus på emballage og sporbarhed

    Fokus på emballage og sporbarhed

    tryk-og-print ›Kunder og forhandlere fra hele verden deltog fornyligt i HSA Systems' Open Days-arrangement. Her var der fokus på emballage, sporbarhed og inkjet-teknologi
  • HP udvider sin Latex-portefølje

    HP udvider sin Latex-portefølje

    tryk-og-print ›Ny generation af storformatprintere skal sammen med et opgraderingssæt til eksisterende printere og nye funktioner i PrintOS-platformen, gøre kundernes produktion mere effektiv