Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Andelen af danskere der udelukkende anvender tilbudsaviser på en digital platform er stigende. På ét år fra 2019 til 2020 er dette steget med 30,9 % blandt danskerne. Samtidig er andelen af danskerne, der udelukkende læser tilbudsaviser på tryk faldet med 5,4 %. Det viser en undersøgelse foretaget af Kantar Gallup på vegne af Tjek

De seneste dage har Netto meldt ud, at de eksperimenterer med at droppe den trykte tilbudsavis som en test, Coop har nævnt, at man bør forbyde de trykte tilbudsaviser ved lov, og Lidl har annonceret, at den trykte tilbudsavis er droppet i Hovedstaden, med flere områder på vej. Samtidig siger over halvdelen af danskerne aktivt 'Nej Tak' til trykte tilbudsaviser.

-Skiftet væk fra den trykte tilbudsavis er en markedstrend, som har eksisteret i årevis. Vi ser eksempler på flere kæder, der dropper eller reducerer den trykte tilbudsavis til fordel for digitale løsninger", udtaler Morten Bo, medstifter & CEO af Tjek, der står bag en af DK's mest populære apps, eTilbudsavis.

Den digitale tilbudsavis i medvind
Flere kæder satser hårdt på den digitale tilbudsavis, som stiger kraftigt ifølge undersøgelsen fra Kantar Gallup. Elgiganten er én af de kæder, der for et par år siden afskaffede den ugentlige, trykte tilbudsavis:

-Vores rejse mod en total udfasning af den trykte tilbudsavis har været år undervejs, og det har krævet meget forberedelse. Sammen med bl.a. eTilbudsavis og vores egen platform kan vi nu komme ud til størstedelen af danskerne med den digitale tilbudsavis, og den er endda mere effektiv, sparer miljøet for en masse papir, og giver mulighed for skarpere tilbud, da de kan opdateres i realtid, udtaler Jimmi Frederiksen, CMO, Elgiganten.

Tjek står bag eTilbudsavis og Mattilbud (Norge), som er nogle af Nordens mest populære apps til at tjekke ugens tilbudsaviser og tilbud. Med over 545.000 ugentlige søgninger og 60.000.000 sidevisninger om ugen, er de en essentiel del af dagligdagen for over 1.100.000 mennesker hver måned.

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

-lipe

11/2 2022
  • UPM Raflatac lancerer nye selvklæbende produkter på FESPA

    UPM Raflatac lancerer nye selvklæbende produkter på FESPA

    tryk-og-print ›Som et del af sit Graphics Solutions-produktsortiment præsenterer den finske virksomhed i disse dage en række selvklæbende film og beskyttelseslaminater, der er specielt udviklet til applikationer inden for storformatprint
  • HP-serie optimerer kvalitetsprint for små virksomheder

    HP-serie optimerer kvalitetsprint for små virksomheder

    tryk-og-print ›Den nye HP Color LaserJet Pro 3000 serie har et kompakt design og kan ifølge producenten levere hastighed, skarpe farver og energieffektivitet til kunder, der kræver høj ydeevne på begrænset plads
  • Først i Norden med HP Indigo V12

    Først i Norden med HP Indigo V12

    tryk-og-print ›Det svenske trykkeri, Nordvalls har som det første i Skandinavien investeret i den højteknologiske løsning til print af etiketter
  • Canon bygger videre på salgssucces

    Canon bygger videre på salgssucces

    tryk-og-print ›varioPRINT 6000-serie TITAN har siden lanceringen i 2017 solgt mere end 1000 stk. til markedet for sort/hvid produktionsprint på ark. Nu lancerer Canon opdateringer til serien på drupa 2024
  • Visutech styrker teamet med ny Service Manager

    Visutech styrker teamet med ny Service Manager

    tryk-og-print ›Marcus Erlandsson er ansat som ny Service Manager for en af de største serviceorganisationer i den grafiske industri. Han kommer med stor erfaring og ekspertise, senest fra lignende stilling i Ricoh Graphic Communications
  • Absolute Flexo Future – nu med AI

    Absolute Flexo Future – nu med AI

    tryk-og-print ›Fremtidens scenarier og løsninger i trykindustrien og den grafiske branche er et tilbagevendende tema på Absolute Flexo Future. Denne gang handler det om AI, når konferencen bliver afviklet i starten af april i Helsingør
  • Canon satser på de store formater

    Canon satser på de store formater

    tryk-og-print ›Med imagePROGRAF GP storformatprintere med 7 farver - bl.a. grå og orange - er det premium-plakatmarkedet Canon henvender sig til. Serien består af tre modeller, som bliver præsenteret på drapa 2024
  • NoviPrint og Xeikon samarbejder om strømlinet, digital etiketproduktion

    NoviPrint og Xeikon samarbejder om strømlinet, digital etiketproduktion

    tryk-og-print ›NoviPrint havde behov for en ny digital trykpresse for at imødekomme større volumen og kortere oplag. Efter nøje overvejelser blev Xeikons model valgt på grund af dens alsidighed inden for både fødevare- og nonfood-sektoren og dens avancerede workflow-funktioner