Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Andelen af danskere der udelukkende anvender tilbudsaviser på en digital platform er stigende. På ét år fra 2019 til 2020 er dette steget med 30,9 % blandt danskerne. Samtidig er andelen af danskerne, der udelukkende læser tilbudsaviser på tryk faldet med 5,4 %. Det viser en undersøgelse foretaget af Kantar Gallup på vegne af Tjek

De seneste dage har Netto meldt ud, at de eksperimenterer med at droppe den trykte tilbudsavis som en test, Coop har nævnt, at man bør forbyde de trykte tilbudsaviser ved lov, og Lidl har annonceret, at den trykte tilbudsavis er droppet i Hovedstaden, med flere områder på vej. Samtidig siger over halvdelen af danskerne aktivt 'Nej Tak' til trykte tilbudsaviser.

-Skiftet væk fra den trykte tilbudsavis er en markedstrend, som har eksisteret i årevis. Vi ser eksempler på flere kæder, der dropper eller reducerer den trykte tilbudsavis til fordel for digitale løsninger", udtaler Morten Bo, medstifter & CEO af Tjek, der står bag en af DK's mest populære apps, eTilbudsavis.

Den digitale tilbudsavis i medvind
Flere kæder satser hårdt på den digitale tilbudsavis, som stiger kraftigt ifølge undersøgelsen fra Kantar Gallup. Elgiganten er én af de kæder, der for et par år siden afskaffede den ugentlige, trykte tilbudsavis:

-Vores rejse mod en total udfasning af den trykte tilbudsavis har været år undervejs, og det har krævet meget forberedelse. Sammen med bl.a. eTilbudsavis og vores egen platform kan vi nu komme ud til størstedelen af danskerne med den digitale tilbudsavis, og den er endda mere effektiv, sparer miljøet for en masse papir, og giver mulighed for skarpere tilbud, da de kan opdateres i realtid, udtaler Jimmi Frederiksen, CMO, Elgiganten.

Tjek står bag eTilbudsavis og Mattilbud (Norge), som er nogle af Nordens mest populære apps til at tjekke ugens tilbudsaviser og tilbud. Med over 545.000 ugentlige søgninger og 60.000.000 sidevisninger om ugen, er de en essentiel del af dagligdagen for over 1.100.000 mennesker hver måned.

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

-lipe

11/2 2022
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden