Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Flere butikker dropper den trykte tilbudsavis

Andelen af danskere der udelukkende anvender tilbudsaviser på en digital platform er stigende. På ét år fra 2019 til 2020 er dette steget med 30,9 % blandt danskerne. Samtidig er andelen af danskerne, der udelukkende læser tilbudsaviser på tryk faldet med 5,4 %. Det viser en undersøgelse foretaget af Kantar Gallup på vegne af Tjek

De seneste dage har Netto meldt ud, at de eksperimenterer med at droppe den trykte tilbudsavis som en test, Coop har nævnt, at man bør forbyde de trykte tilbudsaviser ved lov, og Lidl har annonceret, at den trykte tilbudsavis er droppet i Hovedstaden, med flere områder på vej. Samtidig siger over halvdelen af danskerne aktivt 'Nej Tak' til trykte tilbudsaviser.

-Skiftet væk fra den trykte tilbudsavis er en markedstrend, som har eksisteret i årevis. Vi ser eksempler på flere kæder, der dropper eller reducerer den trykte tilbudsavis til fordel for digitale løsninger", udtaler Morten Bo, medstifter & CEO af Tjek, der står bag en af DK's mest populære apps, eTilbudsavis.

Den digitale tilbudsavis i medvind
Flere kæder satser hårdt på den digitale tilbudsavis, som stiger kraftigt ifølge undersøgelsen fra Kantar Gallup. Elgiganten er én af de kæder, der for et par år siden afskaffede den ugentlige, trykte tilbudsavis:

-Vores rejse mod en total udfasning af den trykte tilbudsavis har været år undervejs, og det har krævet meget forberedelse. Sammen med bl.a. eTilbudsavis og vores egen platform kan vi nu komme ud til størstedelen af danskerne med den digitale tilbudsavis, og den er endda mere effektiv, sparer miljøet for en masse papir, og giver mulighed for skarpere tilbud, da de kan opdateres i realtid, udtaler Jimmi Frederiksen, CMO, Elgiganten.

Tjek står bag eTilbudsavis og Mattilbud (Norge), som er nogle af Nordens mest populære apps til at tjekke ugens tilbudsaviser og tilbud. Med over 545.000 ugentlige søgninger og 60.000.000 sidevisninger om ugen, er de en essentiel del af dagligdagen for over 1.100.000 mennesker hver måned.

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

-lipe

11/2 2022
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden
  • Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    tryk-og-print ›Reproarbejde og trykplader fra Jørgen Windelev i Rødovre var vigtige elementer for emballagen, da sydfranske Perrier tidligere i år indledte en global lancering af en helt ny produktserie, Maison Perrier med mineralvand i en række smagsvarianter
  • Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    tryk-og-print ›Soma, der producerer avancerede flexografiske trykmaskiner, følger den store succes på Drupa op med et åbent hus-arrangement den 20. november 2024 på sit hovedkontor i Landskroun, Tjekkiet. Her vil der være fokus på automatisering, anilox-håndtering og tryk på rørfolier 
  • 3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    tryk-og-print ›Med et udviklingsforløb hos Dansk AM Hub bag sig går Carmo styrket mod fremtiden. Implementering af Additive Manufacturing (AM) supplerer plastvirksomhedens grundydelser og åbner nye strategiske døre
  • Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    tryk-og-print ›Hvert år skaber BASF Coatings en ny farvekollektion for at inspirere bildesignere over hele verden. Farvetendenserne for 2024/25 har temaet Routing, som er inspireret af kommunikationsteknologi, hvor farverne domineres af rød, sort, metallic og meget mere
  • Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    tryk-og-print ›BOBST har fået 'det ultimative kvalitetsstempel' med en validering for virksomhedens udvidede farveskala. Det sker efter en omfattende test på BOBSTs egen MASTER RS 6003-trykpresse, som viser, at ægte farvekonsistens på dybtryk endelig er opnået
  • Mød eksperterne hos ScanTeco

    Mød eksperterne hos ScanTeco

    tryk-og-print ›Leverandøren af udstyr til tryk, konvertering og recycling, ScanTeco byder velkommen på standen, når ScanPack åbner dørene for besøgende på Svenska Mässan i Göteborg
  • Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    tryk-og-print ›På virksomhedens afdeling i Holland vil FUJIFILM Business Innovation fremme cirkulation af produkter og ressourcer på det europæiske marked. Første opgave for det nye center er at indsamle brugte tonerkassetter fra printere og genfremstille dem til nye