Faller Packaging satser på digitaltryk af brochurer

Faller Packaging satser på digitaltryk af brochurer

Virksomheden har samlet sit knowhow inden for foldere på fabrikken i Binzen. Og for at forbedre fleksibiliteten og pålideligheden anvender Faller nu en ny, økonomisk og bæredygtig teknologi til de mindre oplag: digitaltryk i forbindelse med efterbehandling

-Vi har i nogen tid set en tendens til kortere leveringstider. Digitaltryk er den rigtige teknologi til dette, og nu er det rigtige tidspunkt for os at komme i gang, siger Tilmann Wild, Vice President for Business Unit Leaflets hos Faller Packaging.

Sammen med gæster og repræsentanter for partnervirksomheder som GUK, SCREEN og Hunkeler indviede Faller Packaging de digitale trykfaciliteter i Binzen i Tyskland den 14. maj.

Dermed kan producenten af foldeæsker, brochurer, etiketter og kombinationsprodukter tilbyde sine kunder en yderligere teknologi til produktion af brochurer fra en enkelt kilde.

Hastighed, fleksibilitet og sikkerhed
Fordelene ved processen er især tydelige ved mindre oplag - fleksibilitet og hastighed muliggør korte leveringstider, forkorter time-to-market og gør det muligt at reagere hurtigt på ændringer i efterspørgslen.

Kunderne behøver heller ikke at gå på kompromis med kvaliteten. Intelligente styresystemer, falsemaskiner og robotter, der er integreret problemfrit i trykprocessen, øger fleksibiliteten yderligere.

-Proceskæden i digitaltryk omfatter meget mere end bare selve trykningen, forklarer Tilmann Wild, og fortsætter:

-Upstream- og downstream-områder som billedinspektion og efterbehandling spiller en vigtig rolle. De muliggør brochurer af høj kvalitet og reducerer fejlkilder.«

 Det nye anlæg i Binzen blev indviet den 14. maj

For eksempel giver sporing af enkeltark via Data Matrix-kode mulighed for komplet kvalitetskontrol over hele oplaget, og automatisk fejlregistrering via webinspektion kontrollerer hver enkelt indlægsseddel og skubber automatisk fejlbehæftede ark ud.

Som ekspert i bæredygtighed hjælper Faller Packaging sine kunder med at handle på en ressourcebesparende, effektiv og bæredygtig måde. Også her kan digitaltryk score point:

Affald og trykplader bliver overflødige, energiforbruget er lavt, og der udledes kun en lille mængde CO2. Desuden nyder brugeren godt af et lavt materialespild og lidt omarbejde.

Teknologien er ikke til alle opgaver
Den afgørende faktor i digitaltryk er dog, at alle procestrin, fra planlægning til billedkontrol til efterbehandling og forsyningskæde, koordineres effektivt, forklarer Faller.

Integrationen af intelligente efterbehandlingssystemer og en høj tilgængelighed af reservedele og maskiner er nøglefaktorer, der bidrager til pålideligheden af den samlede proces.

Selvom digitaltryk giver mange fordele, er det ikke den rigtige løsning til alle opgaver. Til store oplag uden større ændringer er offsettryk stadig den mest økonomiske og effektive løsning, understreger Tilmann Wild.

-lipe

21/5 2024
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer
  • Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    tryk-og-print ›Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
  • femina genopstår på papir

    femina genopstår på papir

    tryk-og-print ›Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format
  • Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    tryk-og-print ›Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG har netop annonceret lanceringen af VersaOBJECT LO-640/300-serien af UV-flatbed-printere, der printer med høj præcision og i store mængder på et stort udvalg af substrater
  • Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    tryk-og-print ›En nyudviklet HS-printermodel 3000 til det brede publikum bliver sammen med den helt nye AQUAFUZE blækteknologi, der kombinerer fordelene ved UV-LED og vandbaseret inkjetprint præsenteret på Fujifilms stand på FESPA i næste måned
  •  KVIK går tilbage til fysiske kataloger

    KVIK går tilbage til fysiske kataloger

    tryk-og-print ›Kunderne vil gerne have et katalog i hånden, så efter flere år med en digitaliseret udgave har køkken-, bad- og garderobe-producenten valgt igen at trykke fysiske kunde-kataloger. Ifølge trykleverandøren er det en tiltagende tendens