Agfa sætter fokus på offsettrykt emballage med ny konference

Agfa sætter fokus på offsettrykt emballage med ny konference

Et dusin industrieksperter fra både egne og eksterne rækker gav på Agfas europæiske event, Offset Packaging Value Conference, deres bud på, hvordan en tilgang med øje for mere bæredygtige løsninger, effektiviseringen af produktionsprocesserne og udnyttelse af nye teknologistiske og smarte landvindinger kan skabe vækstmuligheder og konkurrencefordele inden for udviklingen af emballage trykt på offset-maskiner

Ud over eksperterne og Agfas egne folk var både Agfas eksisterende og potentielle kunder, fagpressen og andre interessenter med til seancen, som blev afholdt på Quartier Papier i Bruxelles den 29. november

Med fokus på at være lydhør over for forandringer ved at udvikle sig med markedet, satte Agfas eksklusive begivenhed tonen an for offsetemballageindustriens fremtid, med sin engagerede blanding af præsentationer, der omhandlede de mange udfordringer og hurtigt skiftende tendenser, som hele emballageværdikæden står over for.

Hovedtaler Kevin Jackson, som er grundlæggeren af The Experience is the Marketing, holdt et inspirerende indlæg om betydningen af brandløfter og brandadfærd.

Markedsindsigter kom fra industrieksperten Eddy Hagen fra Insights4Print, som diskuterede hemmelighederne bag brandfarver og faldgruber i farvestyring, og Sean Smyth fra Smithers, som gav en detaljeret analyse af emballageindustrien og offsettryks rolle. Sascha Fischer fra Koenig & Bauer belyste den igangværende udvikling inden for offsettrykmaskiner til emballage.

Dedikeret til bæredygtige løsninger
Bæredygtighed var et tilbagevendende tema i løbet af dagen med flere indlægsholdere, der understregede, hvordan implementering af Agfas ECO3-løsninger kan reducere omkostningerne og hjælpe med at begrænse CO2-udledningen fra emballageproduktion.

Sue Tait, Global Head of Governance & Sustainability hos marketingproduktionsbureauet Tag, forklarede, hvordan virksomhedens cloudbaserede PressTune-løsning fra Agfa giver brands mulighed for at logge af på printjob eksternt, mens Laetitia Reynaud, Policy Advisor hos Intergraf, dykkede ned i reglerne i European Green Deal og konsekvenserne for emballagetrykkerier i forhold til EU-Kommissionens mål om at gøre Europa klimaneutralt i 2050.

Værdikonference
Kunder blandt eksperterne bakkede også op om Agfas ECO3-løsninger med indlæg der forklarer de økonomiske og økologiske gevinster, der kan opnås ved at automatisere pladehåndtering med ny robotteknologi og lavere blækforbrug med de avancerede softwareløsninger SolidTune og SPIR@L.

- De bæredygtige løsninger, vi tilbyder inden for ECO3-rammen, giver emballageindustrien muligheder ved at adressere smertepunkterne for offsettrykkerier, så de kan opnå den afgørende konkurrencefordel, sagde Guy Desmet, Head of Marketing Offset Solutions.

- Ud over at tilbyde innovative løsninger, er det dog lige så vigtigt, at vi arbejder tæt sammen med vores kunder for at støtte dem, så de kan opnå den bedst mulige TCO.

Planetens fremtid var på dagsordenen igen under aftenmiddagen, hvor Sarah Parent, administrerende direktør for Go Forest, gav en keynote om Retopia-partnerskabet, som arbejder på at plante en million træer for at forbinde Atlanterhavsskoven igen. For yderligere at demonstrere sit engagement i bæredygtighed har Agfas Offset Solutions-division lovet at plante 3.333 kvadratmeter træer i Brasilien, som vil skabe ECO3-skoven.

Kommer fremtiden i møde
Hos Agfa var man da også glade for den succesfulde feedback deltagerne gav Value Conference, da det viser, at branchearrangementer med en holistisk tilgang giver reel værdi for deltagerne.

- Som den første i en række af Agfa-begivenheder dedikeret til det pulserende og voksende emballagemarked, har vi nu etableret et forum for diskussion og vidensdeling, som vi kan udvikle, og dermed skabe fremtidige fordele for alle vores kunder, kommenterede Joan Vermeersch, VP Marketing og teknologi hos Agfa .

Han tilføjede:

- Den indledende konference blev skabt af Offset Solutions-divisionen, som snart vil blive en selvstændig virksomhed med et nyt navn, efterhånden som ejerskabet overgår til Aurelius Group i 1. kvartal 2023. Vi vil dog i de kommende udgaver udvide konferencens omfang så omfanget rækker videre ud end offset.

-hawin

8/12 2022
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden