Madambassadører på sundhedsmission

Madambassadører på sundhedsmission

Sådan lyder en af ambitionerne i Arlas sundhedsstrategi. Derfor skal alle Arla Danmarks 240 funktionæransatte på Arla Dairy Academy, en intern uddannelse, der skal gøre medarbejderne klogere på sundhed og på, hvordan mejeri kan indgå i en sund og varieret kost

I løbet af hele 2017 drager 240 medarbejdere fra Arla Danmark afsted på Arla Dairy Academy. Her skal de bruge to dage på at blive klogere på sundhed og kost, om mejeriprodukters ernæringsmæssige værdi, og hvordan mejeri kan indgå som en del af en sund og varieret kost.

Arla Dairy Academy er et led i Arlas sundhedsstrategi, som består af fem visioner, hvoraf den ene går på, at Arla skal have Danmarks sundeste madambassadører:

- Sundhed er højt prioriteret blandt Arlas forbrugere, kunder og ejere. I Arla er vi dedikerede til at tage et ansvar i sundhedsagendaen, og helt fundamentalt tror vi på, at vi kan og skal være med til at udvikle samfundet i en sundere retning. Det skal vi blandt andet gennem vores produkter – men også gennem vores medarbejderes engagement og viden om mejeri og sundhed, fortæller landedirektør, Jakob B. Knudsen.

To dages uddannelse og en opsamlende prøve
Arla Dairy Academy er et todages forløb, der bliver afholdt på MADlejr, som er drevet og ejet af Arla Fonden. På kurset vil der være fokus på videnstilegnelse, praktiske øvelser og til sidst en prøve. Det primære fokus vil være på den praktiske del, hvor medarbejderne bliver udfordret på viden og kompetencer inden for sundhed og maddannelse.

Med afsæt i en grundlæggende viden om ernæring og sundhed, samt mejeriprodukters relevans i en sund og varieret kost, skal de eksperimentere, inspirere hinanden og ikke mindst smage. Alle sanser skal i spil. Uddannelsen afsluttes med en prøve, hvor medarbejderne udfordres i deres nye færdigheder.

- Vi har dygtige og dedikerede medarbejdere på tværs af organisationen – mange er specialiserede og ved rigtig meget om deres eget område. Formålet med Arla Dairy Academy er derfor at give medarbejderne kompetencer inden for sundhed, som går på tværs af fagområder, og klæde dem på til at være gode madambassadører, når de møder forbrugerne, kunderne og generelt i deres netværk. Vores medarbejdere er på den måde stærke ambassadører for Arla og de ambitioner, vi har inden for sundhed, fortæller Jakob Knudsen.

Arla Dairy Academy vil uddanne i omegnen af 240 medarbejdere i løbet af 2017. Uddannelsen er for funktionæransatte, mens der er lavet andre sundhedsinitiativer for medarbejdere i andre funktioner.

Læs mere om Arla Dairy Academy og om Arlas sundhedsstrategi her.

27/6 2017
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret