fischer lancerer nyt brugervenligt emballagedesign
Det nye, grønne emballagedesign fra fischer bygger på brugeranalyser og -test, og det gør det nemmere for kunden at finde det rigtige produkt på hylden. (foto: fischer A/S)

fischer lancerer nyt brugervenligt emballagedesign

fischer lancerer et nyt og brugervenligt emballagedesign der skal gøre det lettere for kunden at finde de rette produkter på varehylderne. Den nye indpakning er baseret på omfattende analyser og brugertests. Udover at tydeliggøre produktinformationerne er den nye emballage også mere bæredygtig, idet den består af en højere andel genanvendt materiale og samtidig er lettere at bortskaffe på korrekt vis

Selvom indholdet selvfølgelig er vigtigere end emballagen, spiller de ydre elementer alligevel en rolle for både slutbrugeren og miljøet.

På den baggrund har befæstelsesproducenten fischer udarbejdet et nyt emballagedesign, der tager hensyn til både brugervenlighed og bæredygtighed.

Brugervenlighed fra inderst til yderst
Den nye emballage til befæstelsesprodukter fra fischer skal forsimple produktvalget for kunden. Derfor er designet funderet på omfattende brugeranalyser og -tests for at afklare, hvordan kunderne orienterer sig om og udvælger produkter.

På den baggrund skal den nye indpakning sikre effektiv identifikation af den rette vare. Dermed kan håndværkerne hurtigt, nemt og bekvemt forlade butikken eller lageret med det rigtige produkt i hånden.

Først og fremmest er produktet gjort synligt via et gennemsigtigt plastikvindue i pakningen, så man kan genkende indholdet.

Dertil er der en tydelig angivelse af produktets kategori, materiale og dimensioner, som gør det enkelt at afkode de produktspecifikke egenskaber.

Således kan håndværkeren nu glæde sig over, at f.eks. byggematerialernes udtræksværdier nu er tilføjet til emballagen på enkelt vis.

Her kan forbrugeren desuden nemt finde links til yderligere digital produktinformation, der bidrager til valget af det helt rigtige produkt fra start.

Og det må gerne være nemt ifølge Lars Holbæk, der er Nordic Product Manager hos fischer:

- Vi er stolte over, at der er taget udgangspunkt i reelle data og kundeoplevelser i designet af vores nye emballage. Vores kunder vil langt nemmere og hurtigere kunne finde det, de leder efter, grundet øget gennemsigtighed i form af både kig til produktet og en tydeligere beskrivelse af indholdets egenskaber.

Ud over at være informativt kommer den nye indpakning desuden med et attraktivt og unikt udtryk. Det nye pakningsdesign er afprøvet af slutbrugerne, og det bidrager til et ensartet udseende for fischers produkter på tværs af varekategorier.

Emballagens grønnere livscyklus
Udover at tage hensyn til brugerne er den nye emballage også udviklet med bæredygtigheden for øje, og derfor indeholder den en stor andel af genanvendte materialer.

Faktisk er de nye plastikposer lavet af 65-90 % genbrugsmaterialer, imens kartoner og blisterpakninger består af mere end 90 % genanvendte materialer.

I den anden ende af emballagens livscyklus er den nem at skaffe sig af med på korrekt vis, og dertil er indpakningen 100 % genanvendelig.

Således er hele værdikæden tænkt ind i det nye indpakningsdesign, der også er optimeret i forhold til både pakkestørrelser og -kvalitet for at sikre optimal varehåndtering.

- fischer har længe arbejdet målrettet med bæredygtighed, og derfor var det helt naturligt for os også at kigge på muligheden for at reducere vores emballages miljøpåvirkning samtidig med, at vi gjorde den mere brugervenlig, forklarer Lars Holbæk.

-hawin

5/12 2022
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret