Designhæder til  Coop og Dagrofa

Designhæder til Coop og Dagrofa

To Änglamark-produkter, en Coop-vare og Dagrofas Grøn Balance produktserie har netop modtaget internationale priser ved den årlige uddeling fra den uafhængige organisation, Private Label Manufacturers Association International

Af Lisbeth Petersen

Ved årets uddeling af prisen "Salute to Excellence" i Amsterdam var 550 forskellige produkter fra 72 forskellige kæder i 23 lande med i kapløbet om hæderen.

Varerne vurderes efter deres koncept, design og i hvor høj grad de giver værdi for kunderne.

De tre vindere fra Coop Danmark er:

Änglmark Colour Vaskemiddel, refill
Änglamark brun sæbe
Coop Protein Bar choco mint

Änglamark-produkterne fremhæves for at bringe plastic-reduktion til et nyt niveau og for det gode design.

Coop Protein Bar roses for smag, design og koncept

Karton med afkrydsningsfelt begejstrede dommerne
Dagrofas youghurt fra Grøn Balance Øllingegaard-serien høstede både en første- og en andenplads i konkurrencen.

ØKO Pære & Banan yoghurten blev nr. 1 - og dermed vurderet som en af verdens bedste, mens en naturelyoughurt fik andenpladsen.

Fra juryen lød begrundelsen for prisen til Grøn Balance ØKO Pære & Banan Yoghurt således:

-Produktets smag er meget værdsat, og den høstede karakteren 10 ud af 10 hos mange dommere, godt klaret. Brilliant emballage. Muligheden for at afkrydse hvilken dag, produktet er taget i brug, er et godt koncept til kontrol af udløbsdato.

Afkrydsningsfeltet, dommerne refererer til, er et tiltag på mange af Grøn Balance Øllingegaard-produkterne. Tiltaget skal blandt andet medvirke til mindre madspild.

4/6 2024
  • Økologien udvikler sin position i foodservice

    Økologien udvikler sin position i foodservice

    emballage ›Salget af økologiske fødevarer til foodservice steg med 13 % i 2023 i forhold til 2022. Det viser netop offentliggjorte tal fra Danmarks Statistik. Dermed stiger økologiens markedsandel i de professionelle køkkener i 2023 til 14 %
  • Hansgrohes produktemballager bliver plastfri

    Hansgrohes produktemballager bliver plastfri

    emballage ›Hansgrohe Group vil skifte al ny produktemballage på sine tyske fabrikker til pap og papir inden udgangen af 2025. Der vil kun blive brugt pap- og papirdele, der er 100 % genanvendelige
  • Scanpacks konferenceprogram er klar

    Scanpacks konferenceprogram er klar

    emballage ›Konferenceprogrammet for Scanpack, Skandinaviens største emballagemesse, som finder sted på Svenska Mässan i Göteborg den 22.-25. oktober, er blevet offentliggjort.
  • Ny pakkemaskine til isoleringsplader

    Ny pakkemaskine til isoleringsplader

    emballage ›Tentoma har installeret en RoRo StretchPack pakkemaskine til indpakning af isoleringsplader hos UNISOL SA i Grækenland
  • Nyt kulturfænomen hos Arla

    Nyt kulturfænomen hos Arla

    emballage ›A38 har været på danskernes morgenbord siden 1938. Nu får den velkendte serie af syrnede mælkeprodukter fra Arla et nyt navn og look: Arla Cultura A38
  • En æggende fremtid forude

    En æggende fremtid forude

    emballage ›DAVA Foods Denmark, som producerer og sælger friske æg og pasteuriserede ægprodukter til detail og foodservice præsterer overskud for 2023 – og er klar til fremtidens udfordringer
  • 'Byg-plast' er på trapperne

    'Byg-plast' er på trapperne

    emballage ›Et nyt materiale lavet af stivelse fra byg og fibre fra sukkerroer har set dagens lys på Københavns Universitet. Materialet er stærkt og bliver til kompost, hvis det havner i naturen. På sigt kan være med til at bremse den massive plastikforurening og mindske klimaaftrykket fra plastproduktionen, håber forskerne bag opfindelsen
  • Fortsætter investeringer i CO2-reduktioner

    Fortsætter investeringer i CO2-reduktioner

    emballage ›Smurfit Kappa investerer over 30 millioner euro i Spanien for fortsat at reducere CO2-udledninger og øge cirkulariteten i produktionsprocesserne på papirfabrikkerne i Sangüesa og Nervión