Klar med næste skridt i god service
Medarbejdere på tværs af teams deltager løbende i workshops med Teknologisk Institut.

Klar med næste skridt i god service

Nize equipment deltager i projektet Servitize.dk og styrker dermed samarbejdet med sine kunder og tager service til et nyt niveau

Service har alle dage været Nize equipments primær fokus – det ligger i firmaets dna, på en måde så kunderne da også kommenterer det.

Da muligheden for at gøre service endnu bedre viste sig, greb NIZE equipments servicemanager Mette Meyer Thuesen den med det samme. 

- Jeg hørte om projektet Servitize.DK, og efter et informationsmøde, sendte jeg en ansøgning afsted i januar i år. Måneden efter var vi godkendt, siger hun.

Servitization

Servitize.DK støttes af Industriens Fond og hjælper små og mellemstore virksomheder med at implementere servitization i deres forretning.

Det gør man ved at understøtte udviklingen af konkrete produkt-servicekoncepter gennem fokus på strategi, ledelse, teknologi, design, organisering og netværk. Servitize.DK afsluttes med udgangen af 2021.

Halvvejs inde i projektet som begyndte i maj er servicemanager Mette Meyer Thuesen begejstret:

- Vi har jo haft fokus på service i mange år, men her så vi en mulighed for at tage det til et nyt niveau. Vi er nysgerrige på, hvad vores kunder synes er næste skridt i god service. I vores kunderelationer er det naturligt at samarbejde, og det gør vi også her.

- I projektet interviewer vi kunder fra hvert af vores kundesegmenter, f.eks. skiltevirksomhed, industri osv. Vores hensigt er at udvikle det, kunderne ønsker, og ikke det som vi tror, de ønsker.

Nize equiptment samarbejder med Teknologisk Institut, som hjælper med viden, virksomhederne ikke har indenfor den datalogiske verden. Nize equiptment udforsker for eksempelvis mulighederne indenfor IoT-løsninger og undersøger mulighederne for at man kan rådgive kunderne bedre ud fra data. Ligeledes forhører man sig også om kunderne er interesseret i automatisering.

- Nu er vi der, hvor der er indhentet en masse materiale og viden, og det skal vi så samle til konkrete serviceprodukter/koncepter, slutter Mette Meyer Thuesen.

Tæt samarbejde med Teknologisk Institut
Innovationskonsulent Troels Behrenthz Andersen fra Teknologisk Institut er fast sparringspartner på projektet:

- Nize equipment har allerede en del serviceprodukter, så det er spændende at arbejde med, hvordan de eksisterende produkter kan optimeres og måske også skabe nye IoT-baserede serviceløsninger. Det er jo en virksomhed i udvikling, så nu er et godt tidspunkt at fokusere på netop det, siger han og fortsætter:

- Nize equipment har truffet et klogt valg ved at gå ud og spørge deres kunder, hvad de rent faktisk har af behov. Nize equipment spørger ind til, hvordan de kan blive en endnu bedre sparringspartner/samarbejdspartner for deres kunder. Det opfordrer vi alle de virksomheder, vi er i dialog med, til at gøre, da det giver nogle indsigter som virkelig kan skabe værdi, når der skal udvikles nyt i virksomheden.

Projektet løber over det næste halve år, og Nize equipment glæder sig over samarbejdet og den viden, der stilles til rådighed i projektet - samt muligheden for at afdække de potentielle serviceområder, som deres kunder efterspørger.

-hawin

16/11 2020
  • Millionsatsning på ny robotviden

    Millionsatsning på ny robotviden

    maskiner ›Automatiseret håndtering af fødevarer med hidtil uset præcision er en ambitionerne med Teknologisk Institut resultatkontrakt "Robotics & AI", som forventes at få betydning for over 500 danske virksomheder
  • Insektfabrik er gået konkurs

    Insektfabrik er gået konkurs

    maskiner ›Den knap to år gamle, midtjyske ENORM Biofactory, som bl.a. samarbejdede med Sealing System under BILA Group, er erklæret konkurs
  • Scan og spis

    Scan og spis

    maskiner ›I Bilkavarehuset i Tilst kan kunderne nu scanne avokadoer, før de bliver lagt i i kurven. Den hollandske teknologi skal forhindre fejlkøb og ødelagte frugter, og testen skal vise, om den skal udbredes til de øvrige kæder
  •  Geekplus lancerer fuldt automatiseret plukkeløsning

    Geekplus lancerer fuldt automatiseret plukkeløsning

    maskiner ›Den nye Robot Arm Picking Station markerer ifølge specialisten inden for lagerrobotter en milepæl i arbejdet mod at opnå helt ubemandet lagerlogistik
  • Robotbrag bliver del af Week of Robotics

    Robotbrag bliver del af Week of Robotics

    maskiner › Under den fælles titel går det traditionelle ROBOTBRAG til næste år sammen med konferencen NextGen Robotics LIVE i et tre dage langt, internationalt robotarrangement på Fyn
  • Genbrugspapir i limløst lukkesystem

    Genbrugspapir i limløst lukkesystem

    maskiner ›Maskinproducenten Schuberts 'Dotlock' teknologi, hvor emballager og låg kan samles uden klæbemidler, er anvendt med Koehler Papers genbrugspapir i vellykket pilotprojekt
  • Danske Scape strømliner produktion i Kina

    Danske Scape strømliner produktion i Kina

    maskiner ›Den højtteknologiske, kinesiske virksomhed, SENEX har med SCAPE's 3D Vision-Guided Robotics opnået en fejlfri, fleksibel og fuldautomatisk produktion af sine differenstryksensorer
  • Kongsberg lancerer halvautomatisk Smart Material Handler

    Kongsberg lancerer halvautomatisk Smart Material Handler

    maskiner ›I den modulære skæremaskine kan operatøren lægge nye materialer på, mens skæremaskinen stadig bearbejder det forrige ark. Det halverer behovet for arbejdskraft