Usynlig sikkerhedsetiket med overraskende blikfang

Usynlig sikkerhedsetiket med overraskende blikfang

Den østrigske producent, Securikett lancerer helt gennemsigtigt sikkerhedsmærke, der først afslører sin funktion, når det bliver fjernet. Dermed kan det også placeres oven på tekst og grafik uden at påvirke originaldesignets udseende

Af Lisbeth Petersen

Securikett har gennem mange år etableret sig som en pioner og global leder inden for produkt- og brandbeskyttelse gennem mange år. Nu er det for første gang lykkedes for producenten at fremstille et helt gennemsigtig sikkerhedsmærke med en særlig imponerende åbningseffekt.

Den såkaldte 'HighContrastVoid er en fuldstændig usynlig etiket, der kan passe problemfrit til ethvert produkt eller emballagedesign uden at ændre produktets ydre udseende og samtidig tilbyder det højeste niveau af produktbeskyttelse.

Dette gennembrud inden for manipulationsforsegling - såkaldt tamper evident void label -teknologi, yder en høj sikkerhed mod uvedkommen indtrængning og ulovlig kopiering, da etiketterne kan placeres over eksisterende tekst og grafik uden at påvirke udseendet eller læsbarheden på den eksisterende pakke- og uden at kræve et særligt redesign af pakken. 

Sikkerhedsløsning til kvalitetsemballage
Hos slutbrugeren bliver den hidtil usynlige etiket til et blikfang, når den bliver pillet af, da den skjuler et motiv, der bliver synligt når emballagen bliver brudt.

Motivet til åbningseffekten kan tilpasses efter ønske og f.eks. få integreret et firmalogo, og det gør sikkerhedsetiketten særdeles egnet til produkter i luksussegmentet.

Vanessa Mitterer, som leder af R&D-afdelingen hos Securikett, forklarer,

-Det fuldstændigt gennemsigtige design af etiketterne betyder, at kunderne ikke behøver at foretage ændringer i emballagedesignet, og at produktets udseende ikke på nogen måde bliver påvirket. Samtidig giver den overraskende åbningseffekt en uforglemmelig 'unboxing'-oplevelse for forbrugeren.

9/3 2023
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift  
  • Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Med åbningen af sit ombyggede supermarked i Kokkedal markerer føtex samtidig fremtiden for hele kæden, hvor måltider, convenience og sundhed skal være i højsædet. Bl.a. vil føtex arbejde for en ny mærkningsordning for fødevares ernæringsværdi
  • Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    etiketter-og-maerkning ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje
  • Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    etiketter-og-maerkning ›At efterligne saftige, røde oksebøffer med plantebaserede ingredienser er ikke længere vejen frem, når man skal udvikle fremtidens fødevarer. Det siger Nordens største fødevareleverandør til Berlingske
  • Ny version af yndet labelsoftware

    Ny version af yndet labelsoftware

    etiketter-og-maerkning ›Codesoft er en af leverandøren Norris Print-Techs mest populære produkter inden for labelsoftware. Version 2024 byder bl.a. på print via Cloud-service, forbedret grafik- og billedhåndtering og enklere brug af netværkslicenser
  • Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac udvider sin termiske linerless-serie med lanceringen af en OptiCut WashOff-løsning. Den er specifikt designet til retur- og genanvendelige plastbeholdere til fødevarer