Usynlig sikkerhedsetiket med overraskende blikfang

Usynlig sikkerhedsetiket med overraskende blikfang

Den østrigske producent, Securikett lancerer helt gennemsigtigt sikkerhedsmærke, der først afslører sin funktion, når det bliver fjernet. Dermed kan det også placeres oven på tekst og grafik uden at påvirke originaldesignets udseende

Af Lisbeth Petersen

Securikett har gennem mange år etableret sig som en pioner og global leder inden for produkt- og brandbeskyttelse gennem mange år. Nu er det for første gang lykkedes for producenten at fremstille et helt gennemsigtig sikkerhedsmærke med en særlig imponerende åbningseffekt.

Den såkaldte 'HighContrastVoid er en fuldstændig usynlig etiket, der kan passe problemfrit til ethvert produkt eller emballagedesign uden at ændre produktets ydre udseende og samtidig tilbyder det højeste niveau af produktbeskyttelse.

Dette gennembrud inden for manipulationsforsegling - såkaldt tamper evident void label -teknologi, yder en høj sikkerhed mod uvedkommen indtrængning og ulovlig kopiering, da etiketterne kan placeres over eksisterende tekst og grafik uden at påvirke udseendet eller læsbarheden på den eksisterende pakke- og uden at kræve et særligt redesign af pakken. 

Sikkerhedsløsning til kvalitetsemballage
Hos slutbrugeren bliver den hidtil usynlige etiket til et blikfang, når den bliver pillet af, da den skjuler et motiv, der bliver synligt når emballagen bliver brudt.

Motivet til åbningseffekten kan tilpasses efter ønske og f.eks. få integreret et firmalogo, og det gør sikkerhedsetiketten særdeles egnet til produkter i luksussegmentet.

Vanessa Mitterer, som leder af R&D-afdelingen hos Securikett, forklarer,

-Det fuldstændigt gennemsigtige design af etiketterne betyder, at kunderne ikke behøver at foretage ændringer i emballagedesignet, og at produktets udseende ikke på nogen måde bliver påvirket. Samtidig giver den overraskende åbningseffekt en uforglemmelig 'unboxing'-oplevelse for forbrugeren.

9/3 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift