UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

På dette år Labelexpo America i september vil leverandøren af etiketmateriale lancere sin nye portefølje af Carbon Action-plastiklabels, som muliggør det næste skridt i reduktionen af emballagens CO2-aftryk i hele værdikæden

Hvert produkt i Carbon Action-porteføljen kombinerer flere elementer i den cirkulære økonomi; reduktion og genanvendte eller fornybare materialer, og komponenterne i porteføljen er:

  • Etiketter fremstillet med PP White Biobased-overflademateriale som er ISCC PLUS-certificeret og fremstillet med 30 % vedvarende indhold på massebalancebasis. Materialet stammer fra raffineret brugt madolie.

  • Etiketter i porteføljen fremstillet med Forest Film™-overflademateriale, som er ISCC PLUS-certificerede biocirkulære på basis af massebalance. Materialet stammer fra UPM BioVerno naphtha, en 100 % træbaseret løsning.

  • Produkterne er fremstillet med genbrugskompatible klæbemidler for at sikre, at emballagen kan genbruges i overensstemmelse med APR-retningslinjerne. Både RP74- og RW85C-lim er kompatible med HDPE- og PP-beholdere, og RW85C gør det muligt at genanvende PET-beholdere.

  • Liner-mulighederne omfatter materialer fremstillet af 50 % og 90 % PCR-indhold (Post-Consumer Recycled).

Carbon Action-etiketterne forventes at kunne erstatte traditionelle fossilbaserede løsninger uden at gå på kompromis med kvalitet eller ydeevne. 

Anna Hunt, Senior Manager of Marketing and Communications, UPM Raflatac, siger:

-Valg af etiketmateriale kan have en betydelig indvirkning på emballagens bæredygtighed. Hos UPM Raflatac leverer vi innovative løsninger, der direkte kan bidrage til at reducere CO2-aftrykket og forbedre cirkulariteten, siger Anna Hunt, Senior Manager of Marketing and Communications, UPM Raflatac, og tilføjer:

- Vi er forpligtet til at give vores kunder og brands mulighed for at tage konkrete skridt i retning af en cirkulær økonomi med lav CO2-udledning.

Tasha Ventimiglia, Group Director, Labelexpo Americas 2024 bemærker, at bæredygtighed er et vigtigt emne på dette års Labelexpo America, som finder sted i Illinois den 10. - 12.september.

-lipe

22/8 2024
  • Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    etiketter-og-maerkning ›De mange klimamærker, der bygger på livscyklusvurdering (LCA), er sat i verden for at skabe klarhed, men ender ofte med at skabe forvirring. Årsagen er forskellige beregningsmetoder og måder at kommunikere på. En ny undersøgelse fra Aarhus Universitet opfordrer til hurtig harmonisering for at undgå yderligere forvirring blandt forbrugerne
  • Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    etiketter-og-maerkning ›Smurfit Westrock OnWell, der er producent af butiksdisplays og POS-materiale til det skandinaviske marked, tager nu et vigtigt skridt i sin vækstrejse
  • Noget for enhver smag

    Noget for enhver smag

    etiketter-og-maerkning ›Aldrig før har der været så mange forskellige julebryg at vælge imellem som denne jul. Desuden er paletten af julebryg i 2025 den mest farverige
  • Linerfri fragt- og logistiketiketter

    Linerfri fragt- og logistiketiketter

    etiketter-og-maerkning ›DHL indfører InNo-Liner-løsning fra cab og Herma og fjerner dermed spild fra etiketteringsprocessen i bl.a. de interne forsendelser for Deutsche Post, som anlægget i Nohra i Thüringen står for
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk