UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

På dette år Labelexpo America i september vil leverandøren af etiketmateriale lancere sin nye portefølje af Carbon Action-plastiklabels, som muliggør det næste skridt i reduktionen af emballagens CO2-aftryk i hele værdikæden

Hvert produkt i Carbon Action-porteføljen kombinerer flere elementer i den cirkulære økonomi; reduktion og genanvendte eller fornybare materialer, og komponenterne i porteføljen er:

  • Etiketter fremstillet med PP White Biobased-overflademateriale som er ISCC PLUS-certificeret og fremstillet med 30 % vedvarende indhold på massebalancebasis. Materialet stammer fra raffineret brugt madolie.

  • Etiketter i porteføljen fremstillet med Forest Film™-overflademateriale, som er ISCC PLUS-certificerede biocirkulære på basis af massebalance. Materialet stammer fra UPM BioVerno naphtha, en 100 % træbaseret løsning.

  • Produkterne er fremstillet med genbrugskompatible klæbemidler for at sikre, at emballagen kan genbruges i overensstemmelse med APR-retningslinjerne. Både RP74- og RW85C-lim er kompatible med HDPE- og PP-beholdere, og RW85C gør det muligt at genanvende PET-beholdere.

  • Liner-mulighederne omfatter materialer fremstillet af 50 % og 90 % PCR-indhold (Post-Consumer Recycled).

Carbon Action-etiketterne forventes at kunne erstatte traditionelle fossilbaserede løsninger uden at gå på kompromis med kvalitet eller ydeevne. 

Anna Hunt, Senior Manager of Marketing and Communications, UPM Raflatac, siger:

-Valg af etiketmateriale kan have en betydelig indvirkning på emballagens bæredygtighed. Hos UPM Raflatac leverer vi innovative løsninger, der direkte kan bidrage til at reducere CO2-aftrykket og forbedre cirkulariteten, siger Anna Hunt, Senior Manager of Marketing and Communications, UPM Raflatac, og tilføjer:

- Vi er forpligtet til at give vores kunder og brands mulighed for at tage konkrete skridt i retning af en cirkulær økonomi med lav CO2-udledning.

Tasha Ventimiglia, Group Director, Labelexpo Americas 2024 bemærker, at bæredygtighed er et vigtigt emne på dette års Labelexpo America, som finder sted i Illinois den 10. - 12.september.

-lipe

22/8 2024
  • Finsk virksomhed køber Pro-Glue

    Finsk virksomhed køber Pro-Glue

    etiketter-og-maerkning ›Med opkøbet af Pro-Glue sikrer finske Bang & Bonsomer Group, at den danske limproducents produkter når ud i hele Norden og flere andre lande i Europa
  • De tynde bliver endnu tyndere

    De tynde bliver endnu tyndere

    etiketter-og-maerkning ›HERMA udvider sin Thin Range-serie med et nyt selvklæbende materiale til etiketter. Den nye PE white light-etiketfilm er næsten 17 procent tyndere end en standard PE-film, og sparer på ressourcer og omkostninger
  • Farvel stregkode og velkommen QR fra GS1

    Farvel stregkode og velkommen QR fra GS1

    etiketter-og-maerkning ›22 af verdens største virksomheder har underskrevet en fælles, global erklæring, der opfordrer til at overgå til QR-koder fra GS1. Virksomhederne ønsker gøre data om produkter for forbrugerne via smartphones
  • Labelprinter klar til præcisionsarbejde

    Labelprinter klar til præcisionsarbejde

    etiketter-og-maerkning ›Har man behov for en industri-robust labelprinter med kompromisløs præcision, så er Honeywell's PX940 et godt bud. Sådan lyder det fra leverandøren, Norris Print-Tech
  • Ny bølge følger med materialestrømmen

    Ny bølge følger med materialestrømmen

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac lancerer New Wave papiretiketmaterialet, der er kompatibelt med genbrug og dermed fører til genanvendelige emballager
  • Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

    Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

    etiketter-og-maerkning ›Arlas ambitiøse arbejde med at reducere klimapåvirkningen fra mejeri tager endnu et skridt med nyt partnerskab, der skal støtte reduktionen af udledninger fra andelshavernes gårde og samtidig hjælpe kunderne med at opnå deres scope 3-reduktionsmål. Partnerskabet omfatter al Arlas drikkemælk i Danmark
  • Overskudsbrød bliver til to nye øl

    Overskudsbrød bliver til to nye øl

    etiketter-og-maerkning ›Salling Group, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo "overskudsbrød", som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex, Bilka og Netto
  • Partnerskab styrker brand-sikkerheden

    Partnerskab styrker brand-sikkerheden

    etiketter-og-maerkning ›Kombination af digitaltryk og metallisk udsmykning fra henholdsvis Xeikon og Kurz muliggør unikke interaktive funktioner i en ny labelapplikation, som både stimulerer forbrugernes interaktion og optimerer sikkerheden for brands