UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

På dette år Labelexpo America i september vil leverandøren af etiketmateriale lancere sin nye portefølje af Carbon Action-plastiklabels, som muliggør det næste skridt i reduktionen af emballagens CO2-aftryk i hele værdikæden

Hvert produkt i Carbon Action-porteføljen kombinerer flere elementer i den cirkulære økonomi; reduktion og genanvendte eller fornybare materialer, og komponenterne i porteføljen er:

  • Etiketter fremstillet med PP White Biobased-overflademateriale som er ISCC PLUS-certificeret og fremstillet med 30 % vedvarende indhold på massebalancebasis. Materialet stammer fra raffineret brugt madolie.

  • Etiketter i porteføljen fremstillet med Forest Film™-overflademateriale, som er ISCC PLUS-certificerede biocirkulære på basis af massebalance. Materialet stammer fra UPM BioVerno naphtha, en 100 % træbaseret løsning.

  • Produkterne er fremstillet med genbrugskompatible klæbemidler for at sikre, at emballagen kan genbruges i overensstemmelse med APR-retningslinjerne. Både RP74- og RW85C-lim er kompatible med HDPE- og PP-beholdere, og RW85C gør det muligt at genanvende PET-beholdere.

  • Liner-mulighederne omfatter materialer fremstillet af 50 % og 90 % PCR-indhold (Post-Consumer Recycled).

Carbon Action-etiketterne forventes at kunne erstatte traditionelle fossilbaserede løsninger uden at gå på kompromis med kvalitet eller ydeevne. 

Anna Hunt, Senior Manager of Marketing and Communications, UPM Raflatac, siger:

-Valg af etiketmateriale kan have en betydelig indvirkning på emballagens bæredygtighed. Hos UPM Raflatac leverer vi innovative løsninger, der direkte kan bidrage til at reducere CO2-aftrykket og forbedre cirkulariteten, siger Anna Hunt, Senior Manager of Marketing and Communications, UPM Raflatac, og tilføjer:

- Vi er forpligtet til at give vores kunder og brands mulighed for at tage konkrete skridt i retning af en cirkulær økonomi med lav CO2-udledning.

Tasha Ventimiglia, Group Director, Labelexpo Americas 2024 bemærker, at bæredygtighed er et vigtigt emne på dette års Labelexpo America, som finder sted i Illinois den 10. - 12.september.

-lipe

22/8 2024
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top