UPM Raflatac klar til Labelexpo

UPM Raflatac klar til Labelexpo

Bæredygtige labelløsninger er på programmet hos UPM Raflatac under Labelexpo i Bruxelles sidst i september

UPM Raflatac will be showcasing its sustainable labeling solutions at Labelexpo Europe 2019 in Brussels from September 24-27. UPM Raflatac’s innovative solutions can help printers and brand owners reach beyond their sustainability goals by offering solutions to reduce, recycle and renew

The company’s thinner and lighter film materials reduce the use of raw materials. The UPM Raflatac PP Lite range combines a lighter face material, a lower coat-weight adhesive and a lighter backing which makes them incredibly lightweight and optimizes the use of raw materials and resources.

Ultrathin UPM Raflatac Vanish PCR labels are another good example, featuring 90 percent recycled content face and liners.

The company optimizes the recycling process of plastic packages by ensuring that labels can be easily removed. UPM Raflatac wash-off adhesive is an excellent way to enable the recyclability of PET containers.

Turning waste into a resource is a key concept in the circular economy and an important part of UPM Raflatac’s approach to sustainability. The RafCycle by UPM Raflatac recycling programme supports this by offering a new life for label waste.

In addition, UPM Raflatac helps to reduce the use of fossil raw materials by offering renewable options, such as certified materials and other bio-based alternatives. UPM Raflatac’s revolutionary new Forest Film™ is the industry’s first wood-based polypropylene film material.

Another innovative labeling material that will be showcased at the exhibition is UPM Raflatac Fossil-Free Adhesive – a renewable multipurpose solution, which together with other responsibly sourced label materials like the forest positive UPM Raflatac RAFNXT+, forms a comprehensive solution making each layer of labeling even more sustainable.

-hawin

Visit stand 5D41 in Hall 5 to find out more about UPM Raflatac’s sustainable labeling solutions.

12/9 2019
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer