UPM Raflatac klar til Labelexpo

UPM Raflatac klar til Labelexpo

Bæredygtige labelløsninger er på programmet hos UPM Raflatac under Labelexpo i Bruxelles sidst i september

UPM Raflatac will be showcasing its sustainable labeling solutions at Labelexpo Europe 2019 in Brussels from September 24-27. UPM Raflatac’s innovative solutions can help printers and brand owners reach beyond their sustainability goals by offering solutions to reduce, recycle and renew

The company’s thinner and lighter film materials reduce the use of raw materials. The UPM Raflatac PP Lite range combines a lighter face material, a lower coat-weight adhesive and a lighter backing which makes them incredibly lightweight and optimizes the use of raw materials and resources.

Ultrathin UPM Raflatac Vanish PCR labels are another good example, featuring 90 percent recycled content face and liners.

The company optimizes the recycling process of plastic packages by ensuring that labels can be easily removed. UPM Raflatac wash-off adhesive is an excellent way to enable the recyclability of PET containers.

Turning waste into a resource is a key concept in the circular economy and an important part of UPM Raflatac’s approach to sustainability. The RafCycle by UPM Raflatac recycling programme supports this by offering a new life for label waste.

In addition, UPM Raflatac helps to reduce the use of fossil raw materials by offering renewable options, such as certified materials and other bio-based alternatives. UPM Raflatac’s revolutionary new Forest Film™ is the industry’s first wood-based polypropylene film material.

Another innovative labeling material that will be showcased at the exhibition is UPM Raflatac Fossil-Free Adhesive – a renewable multipurpose solution, which together with other responsibly sourced label materials like the forest positive UPM Raflatac RAFNXT+, forms a comprehensive solution making each layer of labeling even more sustainable.

-hawin

Visit stand 5D41 in Hall 5 to find out more about UPM Raflatac’s sustainable labeling solutions.

12/9 2019
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift