UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg

Produktpassprototyper (PPP'er) er automatisk knyttet til UPM Raflatac's tilbudsdokumenter, hvilket giver kunderne en fuld vurdering af deres etiketmaterialers miljøpåvirkning.

Hver PPP tilbyder en række miljømålinger over hele etikettens livscyklus, hvilket gør det muligt for konvertere at vurdere og minimere deres miljøaftryk, selv i den tidlige indkøbsfase.

- Da råmaterialer står for mellem 70 og 90 procent af kundervirksomhedernes samlede miljøpåvirkning, er adgang til data om fodaftryk i realtid afgørende for at hjælpe dem med at træffe mere bæredygtige beslutninger, skriver UPM Raflatac i en pressemeddelelse.

Jason Fuller, som er Procurement Category Manager i den europæiske emballagevirksomed, COVERIS, er glad for det nye tilbud:

-Den nye funktion er en game-changer for, hvordan vi evaluerer materialers bæredygtige ydeevne og træffer bedre, mere informerede valg om det rigtige miljøvalg for vores kunder og vores vision om No Waste, udtaler han.

Europæisk, digitalt produktpas på vej
I takt med at virksomhedernes regler for bæredygtighed strammes, er adgang til omfattende miljødata mere afgørende end nogensinde.

Forordningen om økodesign for bæredygtige produkter (ESPR) vil snart kræve, at visse produkter, der sælges i EU, skal indeholde et digitalt produktpas (DPP). Det gør UPM Raflatac's introduktion endnu mere aktuel.

PPP'erne i citaterne er genereret af UPM Raflatacs LCA-tjeneste Label Life, som er blevet eksternt valideret af DEKRA

-PPP'erne dækker allerede over 90 procent af UPM Raflatac's etiketprodukter i forhold til salgsvolumen på verdensplan. Vi er stolte af at kunne tilbyde denne eksklusive service i vores kundetilbud som den første aktør i etiketindustrien, siger Flora D'Souza, Manager, Label Life, UPM Raflatac.

-lipe

23/4 2025
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika