UPM Raflatac hæver sin klimaambition

UPM Raflatac hæver sin klimaambition

Øget brug af certificerede fibre, sporbare, biobaserede materialer, nedbringelse af drivhusgasudledning og udvikling af innovative produkter og tjenester, der hjælper brandejere med en positiv klimaindsats og højere klimamål. Det er blandt indsatserne, der skal gøre den finske etikettespecialist til den første uden brug af fossilt-baserede materialer

Af Lisbeth Petersen

UPM er blandt de første skov- og papir industrivirksomheder, der har forpligtet sig til FNs Forretningsambition om at tage håndgribelige initiativer til at afbøde klimaforandringer. UPM har også tilsluttet sig The Climate Pledge, som forpligter virksomheden til at nå netto-nul på årlige kulstofemissioner inden 2040- altså 10 år før Parisaftalens mål i 2050.

Som en del af UPM, sigter UPM Raflatac nu mod at reducere eller erstatte jomfruelige fossile materialer med genanvendelige og genbrugelige og at arbejde for bæredygtighed i alle kæder fra indkøb og drift til logistik og serviceydelser

- Vores ambition handler også om at designe bedre løsninger til emballageindustrien gennem smart brug af materialer og forbedret genanvendelighed og genbrug. For os har klima været et strategisk spørgsmål for
en årrække, så vi starter ikke fra nul.

 
RAFNXT+ er et af UPM Raflatacs mere miljøvenlige papirprodukter til etiketter

Forest Film™,RAFNXT+, Linerless, RafCycle™ og Label Life er eksempler på produkter og tjenester, vi allerede har lanceret for at hjælpe vores kunder med at reducere deres emballage klimaaftryk. Og vi har nye spændende udviklinger i pipeline, siger Robert Taylor, Sustainability Director, UPM Raflatac.

 RafCycle etiketter

UPM Raflatac har taget store skridt for at gøre sin produktion mere bæredygtig. Seks af virksomhedens 10 fabrikker er fuldt forsynet med vedvarende energi på elektriciteten, og virksomheden har reduceret sin fabriksdrivhusgas
udledning med 47 % siden 2015. En høj andel af UPM Raflatacs produkter anvender certificerede materialer fra skove, der forvaltes som kulstofdræn, og dette tal vil blive ved med at stige i fremtiden.

-Tiden for trinvise forbedringer er forbi, og industrien skal tage modige skridt til at drive effektive klimainitiativer. Partnerskaber spiller en nøglerolle her. Vi ønsker at tage en aktiv rolle i at drive forandring og at samarbejde med værdikædepartnerne for at nå den højeste mulig positiv indvirkning på klima og mennesker, tilføjer Taylor.

 

18/2 2022
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget