UPM Raflatac hæver sin klimaambition

UPM Raflatac hæver sin klimaambition

Øget brug af certificerede fibre, sporbare, biobaserede materialer, nedbringelse af drivhusgasudledning og udvikling af innovative produkter og tjenester, der hjælper brandejere med en positiv klimaindsats og højere klimamål. Det er blandt indsatserne, der skal gøre den finske etikettespecialist til den første uden brug af fossilt-baserede materialer

Af Lisbeth Petersen

UPM er blandt de første skov- og papir industrivirksomheder, der har forpligtet sig til FNs Forretningsambition om at tage håndgribelige initiativer til at afbøde klimaforandringer. UPM har også tilsluttet sig The Climate Pledge, som forpligter virksomheden til at nå netto-nul på årlige kulstofemissioner inden 2040- altså 10 år før Parisaftalens mål i 2050.

Som en del af UPM, sigter UPM Raflatac nu mod at reducere eller erstatte jomfruelige fossile materialer med genanvendelige og genbrugelige og at arbejde for bæredygtighed i alle kæder fra indkøb og drift til logistik og serviceydelser

- Vores ambition handler også om at designe bedre løsninger til emballageindustrien gennem smart brug af materialer og forbedret genanvendelighed og genbrug. For os har klima været et strategisk spørgsmål for
en årrække, så vi starter ikke fra nul.

 
RAFNXT+ er et af UPM Raflatacs mere miljøvenlige papirprodukter til etiketter

Forest Film™,RAFNXT+, Linerless, RafCycle™ og Label Life er eksempler på produkter og tjenester, vi allerede har lanceret for at hjælpe vores kunder med at reducere deres emballage klimaaftryk. Og vi har nye spændende udviklinger i pipeline, siger Robert Taylor, Sustainability Director, UPM Raflatac.

 RafCycle etiketter

UPM Raflatac har taget store skridt for at gøre sin produktion mere bæredygtig. Seks af virksomhedens 10 fabrikker er fuldt forsynet med vedvarende energi på elektriciteten, og virksomheden har reduceret sin fabriksdrivhusgas
udledning med 47 % siden 2015. En høj andel af UPM Raflatacs produkter anvender certificerede materialer fra skove, der forvaltes som kulstofdræn, og dette tal vil blive ved med at stige i fremtiden.

-Tiden for trinvise forbedringer er forbi, og industrien skal tage modige skridt til at drive effektive klimainitiativer. Partnerskaber spiller en nøglerolle her. Vi ønsker at tage en aktiv rolle i at drive forandring og at samarbejde med værdikædepartnerne for at nå den højeste mulig positiv indvirkning på klima og mennesker, tilføjer Taylor.

 

18/2 2022
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika