UPM Raflatac hæver sin klimaambition

UPM Raflatac hæver sin klimaambition

Øget brug af certificerede fibre, sporbare, biobaserede materialer, nedbringelse af drivhusgasudledning og udvikling af innovative produkter og tjenester, der hjælper brandejere med en positiv klimaindsats og højere klimamål. Det er blandt indsatserne, der skal gøre den finske etikettespecialist til den første uden brug af fossilt-baserede materialer

Af Lisbeth Petersen

UPM er blandt de første skov- og papir industrivirksomheder, der har forpligtet sig til FNs Forretningsambition om at tage håndgribelige initiativer til at afbøde klimaforandringer. UPM har også tilsluttet sig The Climate Pledge, som forpligter virksomheden til at nå netto-nul på årlige kulstofemissioner inden 2040- altså 10 år før Parisaftalens mål i 2050.

Som en del af UPM, sigter UPM Raflatac nu mod at reducere eller erstatte jomfruelige fossile materialer med genanvendelige og genbrugelige og at arbejde for bæredygtighed i alle kæder fra indkøb og drift til logistik og serviceydelser

- Vores ambition handler også om at designe bedre løsninger til emballageindustrien gennem smart brug af materialer og forbedret genanvendelighed og genbrug. For os har klima været et strategisk spørgsmål for
en årrække, så vi starter ikke fra nul.

 
RAFNXT+ er et af UPM Raflatacs mere miljøvenlige papirprodukter til etiketter

Forest Film™,RAFNXT+, Linerless, RafCycle™ og Label Life er eksempler på produkter og tjenester, vi allerede har lanceret for at hjælpe vores kunder med at reducere deres emballage klimaaftryk. Og vi har nye spændende udviklinger i pipeline, siger Robert Taylor, Sustainability Director, UPM Raflatac.

 RafCycle etiketter

UPM Raflatac har taget store skridt for at gøre sin produktion mere bæredygtig. Seks af virksomhedens 10 fabrikker er fuldt forsynet med vedvarende energi på elektriciteten, og virksomheden har reduceret sin fabriksdrivhusgas
udledning med 47 % siden 2015. En høj andel af UPM Raflatacs produkter anvender certificerede materialer fra skove, der forvaltes som kulstofdræn, og dette tal vil blive ved med at stige i fremtiden.

-Tiden for trinvise forbedringer er forbi, og industrien skal tage modige skridt til at drive effektive klimainitiativer. Partnerskaber spiller en nøglerolle her. Vi ønsker at tage en aktiv rolle i at drive forandring og at samarbejde med værdikædepartnerne for at nå den højeste mulig positiv indvirkning på klima og mennesker, tilføjer Taylor.

 

18/2 2022
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.