Udvidet samarbejde om printet No-label-look

Udvidet samarbejde om printet No-label-look

All4Labels Global Packaging Group og ACTEGA styrker deres partnerskab for at udvikle kommercialisering og distribution af teknologien Signite®, som kan reducere trykmaterialer og CO2-udledning

Samarbejdet mellem specialisten i bl.a. specialbelægninger, trykfarver og coatningsmaterialer, ACTEGA og etiketproducenten All4Labels startede i december 2023 med underskrivelsen af en 10-årige aftale, der udnævnte All4Labels til den eksklusive partner for ACTEGAs Signite®-teknologi på det europæiske marked. 

Den innovative 'no-label look'-løsning åbner store, nye muligheder, især inden for vin og spiritus og øvrige drikkevarer, personlig pleje og fødevareområdet - herunder produkter, der i øjeblikket ikke bruger etiketter.

Her har mærkevareejere nu mulighed for at konvertere deres emballage til en attraktivt designet løsning med forbedret designfleksibilitet og lavere miljøpåvirkning.

De første pilotprojekter er i gang i England
I de sidste 10 måneder har tværfunktionelle teams fra begge virksomheder arbejdet sammen for at opskalere og optimere produktionsprocessen og gøre løsningen tilgængelig for kommercialisering til mærkevareejere i Europa.

I dag er endnu en vigtig milepæl nået, da de to virksomheder er blevet enige om at udvide aftalen til også at omfatte Mellem- og Sydamerika, hvor All4Labels udelukkende vil kommercialisere den banebrydende bæredygtige Signite®-dekorationsteknologi til markedet inden for sin STAR-portefølje under navnet STARDIRECT™.

Guido Iannone, All4Labels CSO og præsident for Mexico, Sydafrika og Kina, siger:

-Den håndgribelige succes i de første måneders samarbejde og forsøg fik os til at ønske at udvide vores partnerskab med ACTEGA og investere yderligere i dette ambitiøse projekt.

-Vi er startet med et første pilotsite i Leeds i England, og vi udvider nu produktionen til flere steder i Europa og Sydamerika. Hos All4Labels tror vi på bæredygtighedsdrevne projekter, der repræsenterer fremtiden for emballageindustrien, og vi står side om side med vores kunder for at konvertere deres emballage med bæredygtighed og cirkularitet i tankerne.

Thorsten Kröller, præsident for divisionen ACTEGA, supplerer:

-ACTEGA har en mangeårig forpligtelse til at udvikle og kommercialisere transformative teknologier, der kan forbedre bæredygtigheden i emballageindustrien uden at gå på kompromis med brandværdierne. Vi har været glade for All4Labels engagement i bæredygtighed, som vi deler, og virksomhedens investering i at bringe Signite®-teknologien til det næste niveau.

-lipe

7/10 2024
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering