Udvidet samarbejde om printet No-label-look

Udvidet samarbejde om printet No-label-look

All4Labels Global Packaging Group og ACTEGA styrker deres partnerskab for at udvikle kommercialisering og distribution af teknologien Signite®, som kan reducere trykmaterialer og CO2-udledning

Samarbejdet mellem specialisten i bl.a. specialbelægninger, trykfarver og coatningsmaterialer, ACTEGA og etiketproducenten All4Labels startede i december 2023 med underskrivelsen af en 10-årige aftale, der udnævnte All4Labels til den eksklusive partner for ACTEGAs Signite®-teknologi på det europæiske marked. 

Den innovative 'no-label look'-løsning åbner store, nye muligheder, især inden for vin og spiritus og øvrige drikkevarer, personlig pleje og fødevareområdet - herunder produkter, der i øjeblikket ikke bruger etiketter.

Her har mærkevareejere nu mulighed for at konvertere deres emballage til en attraktivt designet løsning med forbedret designfleksibilitet og lavere miljøpåvirkning.

De første pilotprojekter er i gang i England
I de sidste 10 måneder har tværfunktionelle teams fra begge virksomheder arbejdet sammen for at opskalere og optimere produktionsprocessen og gøre løsningen tilgængelig for kommercialisering til mærkevareejere i Europa.

I dag er endnu en vigtig milepæl nået, da de to virksomheder er blevet enige om at udvide aftalen til også at omfatte Mellem- og Sydamerika, hvor All4Labels udelukkende vil kommercialisere den banebrydende bæredygtige Signite®-dekorationsteknologi til markedet inden for sin STAR-portefølje under navnet STARDIRECT™.

Guido Iannone, All4Labels CSO og præsident for Mexico, Sydafrika og Kina, siger:

-Den håndgribelige succes i de første måneders samarbejde og forsøg fik os til at ønske at udvide vores partnerskab med ACTEGA og investere yderligere i dette ambitiøse projekt.

-Vi er startet med et første pilotsite i Leeds i England, og vi udvider nu produktionen til flere steder i Europa og Sydamerika. Hos All4Labels tror vi på bæredygtighedsdrevne projekter, der repræsenterer fremtiden for emballageindustrien, og vi står side om side med vores kunder for at konvertere deres emballage med bæredygtighed og cirkularitet i tankerne.

Thorsten Kröller, præsident for divisionen ACTEGA, supplerer:

-ACTEGA har en mangeårig forpligtelse til at udvikle og kommercialisere transformative teknologier, der kan forbedre bæredygtigheden i emballageindustrien uden at gå på kompromis med brandværdierne. Vi har været glade for All4Labels engagement i bæredygtighed, som vi deler, og virksomhedens investering i at bringe Signite®-teknologien til det næste niveau.

-lipe

7/10 2024
  • Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    etiketter-og-maerkning ›De mange klimamærker, der bygger på livscyklusvurdering (LCA), er sat i verden for at skabe klarhed, men ender ofte med at skabe forvirring. Årsagen er forskellige beregningsmetoder og måder at kommunikere på. En ny undersøgelse fra Aarhus Universitet opfordrer til hurtig harmonisering for at undgå yderligere forvirring blandt forbrugerne
  • Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    etiketter-og-maerkning ›Smurfit Westrock OnWell, der er producent af butiksdisplays og POS-materiale til det skandinaviske marked, tager nu et vigtigt skridt i sin vækstrejse
  • Noget for enhver smag

    Noget for enhver smag

    etiketter-og-maerkning ›Aldrig før har der været så mange forskellige julebryg at vælge imellem som denne jul. Desuden er paletten af julebryg i 2025 den mest farverige
  • Linerfri fragt- og logistiketiketter

    Linerfri fragt- og logistiketiketter

    etiketter-og-maerkning ›DHL indfører InNo-Liner-løsning fra cab og Herma og fjerner dermed spild fra etiketteringsprocessen i bl.a. de interne forsendelser for Deutsche Post, som anlægget i Nohra i Thüringen står for
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk