Thailandsk øl vinder Alufoil Trophy 2015 pris

Thailandsk øl vinder Alufoil Trophy 2015 pris

Constantia Flexibles Labels Division vinder hæderspris for 8 my folie på messen Alufoil Trophy 2015

FOLIER 57 virksomheder fra alle dele af aluminiumsfolieindustrien kæmpede om hæderen på Alufoil Trophys messe, hvor dommerne havde en krævende opgave, men til sidst valgte 12 værdige vindere.

I kategorien Ressourceeffektivitet vandt Constantia Flexibles Labels Division trofæet for Chang Beer for sin næste generations halsfolie.

- Constantia Flexibles Labels Division har skabt en bemærkelsesværdig tynd halsfolie til ølmærket Chang Beer, som bruger en 8,8my aluminiumsfolie legering. Dette tilbyder ikke kun materielle besparelser, men også downstream fordele under vask processen med returflasker, skriver Alufoil Trophy Jury i deres officielle pressemeddelelse.

Siden 1990'erne er tykkelsen af folien løbende blevet reduceret fra 13my ned til 9,5my. Og nu har Constantia Flexibles Labels Division så yderligere reduceret den til 8,8my med Chang Beer halsetiket.

- Det thailandske Beverage Company tager miljøspørgsmål alvorligt og har udviklet bæredygtighedsprogrammer i hele værdikæden. Det er vores fornøjelse at være en del af dette initiativ program, der gør Constantia til pionerer inden for bæredygtighed i aluminiumsfolieindustrien, forklarer Dr. Pisanu Vichiensanth, direktør og viceadministrerende direktør for teknologi og teknik.

Ud over materielle besparelser på 8% har den nye halsfolien en positiv indvirkning på spildevandet, der anvendes under returnerede flaskerenseprocessen. Den tyndere folie opløses helt i kaustisk bad og udvider effektiviteten med op til 10%.

-jk

19/8 2015
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika