Termisk papirkvalitet fremstillet udelukkende af genbrugsfibre

Termisk papirkvalitet fremstillet udelukkende af genbrugsfibre

HERMA fortsætter med at opbygge sit sortiment af miljøvenlige produkter - også i termomærkesegmentet. Virksomheden er nu blandt de første leverandører i branchen til at tilbyde et klæbemateriale baseret på et phenolfrit termopapir, der udelukkende er fremstillet af genbrugsfibre

Termiske etiketter har fortsat stor betydning i bl.a. logistikbranchen, og tegner sig for en betydelig del af den samlede volumen. Derfor er det så vigtigt at udvikle miljøvenlige løsninger, der opfylder alle gængse krav, siger Katja Schumacher, som leder udviklingen af etiketmateriale hos HERMA.

HERMAtherm rECO (kvalitet 903) er et hvidt, termisk papir uden en beskyttende overfladebelægning d.v.s. i økonomiklasse. Papirets overflade leverer en god printkvalitet, der knap kan skelnes fra den, der opnås med konventionelle termiske papirkvaliteter.

Etiketter i denne kategori bruges typisk i veje- og mærkningssektionerne på fødevareemballagelinjer. Det nye papir giver også gode resultater, når det printes med EAN stregkoder og andre kodesystemer. Etiketpapiret, der produceres med papiret, er belagt med flerlags-klæbemidlet 62Gpt. Det giver lave migrationsværdier og god klæbeevne, hvilket er særligt fordelagtigt i højhastighedsmærkningslinjer og i tilfælde af blow-on-mærkning.

Yderligere to phenolfrie papirer
I begyndelsen af året lancerede HERMA to yderligere phenol-fri termiske etiketpapirer, HERMAtherm Top M i kvalitet 912 og HERMAtherm D i kvalitet 919.

Standardpapirerne af høj kvalitet har en beskyttende belægning på begge sider, og er produceret af FSC® Mix Credit-materialer. Begge kvaliteter er ideelle til brug overalt, hvor der kræves termiske etiketter fremstillet af smudsafvisende, opløsningsmiddel- og fedtbestandigt papir, som for eksempel i fødevareapplikationer. Papirerne kan belægges med adskillige forskellige klæbemidler, så de er passende som etiketmateriale til enhver anvendelse.

-lipe

8/3 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift