Strategisk partnerskab om digitalisering af global fødevaresikkerhed

Strategisk partnerskab om digitalisering af global fødevaresikkerhed

Mettler-Toledo Product Inspection indgår nyt, brancheførende partnerskab med EVRYTHNG, pioneren bag Product Cloud. Partnerskabet tilbyder fødevareproducenter, detailhandlende og brandownere en sporbarheds- og rapporteringsløsning, der dækker hele fødevareproduktionen fra start til slut

Løsningen vil gøre det muligt at indsamle produktdata på samtlige punkter i værdikæden med henblik på synlighed, validering og realtidsindsigt. Fuld synlighed af alle produktdata vil bidrage til at opdage problemer med ingredienser og emballage tidligt i produktionsprocessen, hvilket fremmer sporbarheden frem til det præcise sted, hvor de produkter, der ikke lever op til standarderne, befinder sig på markedet med henblik på hurtig tilbagekaldelse.

De to selskaber, som samarbejder om projektet, befinder sig i en gunstig position til yderligere at fremme digitaliseringen inden for fødevaresikkerhed.

Det fælles tilbud bygger på Mettler-Toledos datastyringssoftware til enheder ProdX, som står for at overvåge og indsamle produktinspektionsoplysninger i realtid. Softwaren registrerer alle inspektionsaktiviteter fra Mettler-Toledos produktinspektionssystemer – ikke mindst metaldetektorer, røntgeninspektion, checkvejere og visionsinspektionsteknologier. Disse data kan integreres og modelleres i EVRYTHNG Product Cloud®, som tilbyder dataindsigt på et nyt niveau, hvilket styrker audit, rapportering og sporbarhed for fødevarer i brugsscenarier med flere interessentgrupper.

Alle stregkoder bliver opgraderet og interaktive
Integrationen mellem disse teknologier har rod i - og er i overensstemmelse med - de digitaliseringsprogrammer, der begynder at dukke op fra fødevaresikkerhedsorganer, f.eks. FDA's 'New Era of Smarter Food Safety" og GFSI's 'Race to the Top'.

EVRYTHNG var medarrangør af arbejdsgruppen for udvikling af GS1-standarder og har bidraget med væsentligt til modellen, der ligger til grund for udviklingen af GS1 Digital Link-standarden. Den opgraderer den traditionelle stregkode, som anvendes af to millioner producenter i dag, så alle produkter bliver smartphone-interaktive og forbundet til internettet.

Større gennemsigtighed giver mere underbyggede beslutninger
Fødevareproducenter får ikke kun garanti for, at deres produktdigitaliseringsindsats er i overensstemmelse med disse globale standarder, men kan også drage fordel af forbedret gennemsigtighed og sporbarhed af de produkter, de producerer, bedre underbyggede beslutninger, større automatisering og lavere driftsomkostninger.

-Den digitale omstilling inden for fødevareproduktion er uundgåelig. Det er et spørgsmål om, hvornår det sker, ikke om det sker, udtaler Rob Rogers, Senior Advisor Food Safety & Regulations hos Mettler-Toledo Product Inspection, og fortsætter:

-Vores mål er at hjælpe fødevareproducenter med at tage omstillingen til sig ved at gøre det så nemt som muligt for dem. De to primære faktorer, de skal tage hånd om helt fra starten, er indsamling af produktionsdata og evnen til enkelt og effektivt at anvende disse data til at forbedre fødevaresikkerheden og forsyningskædens ydeevne. Partnerskabet mellem Mettler-Toledo og EVRYTHNG handler om at udvikle og levere en robust og gennemprøvet infrastruktur, der kan håndtere disse værdifulde digitale data.

Niall Murphy, CEO for EVRYTHNG, siger:

-Det fantastiske ved vores partnerskab med Mettler-Toledo er, at det vil sætte fødevareproducenter i stand til ikke kun at forbedre deres præstationer i forhold til fødevaresikkerhed, men også til at udnytte digitaliseringen som et middel til at tage et kæmpe skridt ind i fremtiden.

-lipe

 

28/5 2021
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"