Schur styrker labelforretningen med opkøb af Interket
Fra venstre: Johan Schur, Carl E Parkander, Kirsten Olesen, Hans Schur og Hans Christian Schur.

Schur styrker labelforretningen med opkøb af Interket

I 2019 udvidede den familieejede emballagekoncern produktporteføljen med produktion af labels, da de opkøbte Emballagegruppen. Nu bliver denne del af forretningen styrket yderligere med Schurs opkøb af Interkets virksomhed i Danmark

Interket Group blev oprindeligt grundlagt i 1959 under navnet Klimax-Etikettering A/S. Deres danske del af koncernen, Interket Danmark, har gennem tiden udviklet sig til at være en stor spiller på det danske marked for label produktion. Pr. 1. marts bliver Interket Denmark en del af Schurs etiketteringsfor-retning – Schur Labels. Opkøbet understreger dermed, at Schur-koncernen satser stærkt på labels som værende en af kernekompetencerne: 

-Vi har erfaret, at produktionen af labels passer rigtig godt ind i vores øvrige forretningsaktiviteter, og vi ser et enormt stort potentiale i det marked. Ydermere har det skabt nogle vigtige synergieffekter for vores kunder, at vi også tilbyder den del af emballageløsningen. Af samme årsag påbegyndte vi primo 2021 en udvidelse og modernisering af vores fabriksfaciliteter i Horsens, for at Schur Labels kan flytte fra Vejle. Målet er, at de nye faciliteter kommer til at rumme en bred vifte af vores kompetencer, så vi kan styrke synergieffekterne i vores forretning. Derfor er timingen på dette opkøb også helt perfekt, da vi netop får rammerne til at flytte Schur Labels og Interket Denmark under ét tag, når den nye fabrik står færdig, udtaler Hans Schur, som er CEO i Schur International.

Stærkt match i værdier og udvikling
Med sammenlægningen bliver Schur Labels en af de største aktører på det danske marked for labels. En anden fordel ved opkøbet er det faktum, at de to aktører minder rigtig meget om hinanden. Hans Schur uddyber:

-Det er altid en proces, når man skal konsolidere to forretninger – der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed. Med Interket Denmark har vi dog fået en unik mulighed, da virksomheden er meget lig Schur Labels på mange områder. Både Schur Labels og Interket Denmark er i gang med at gøre processerne mere digitale samtidig med, at der er et stærkt match i værdier, kundetilgang samt kvalitetsniveau. Vi oplever et marked, der er i konstant udvikling og forandring i forhold til forventningerne til os som leverandør. Derfor er det en stærk oprustning at få Interket Denmark med som en del af Schur Labels.

Også hos Interket Denmark ser de et stort potentiale i opkøbet. Administrerende direktør, Carl Parkander, udtaler:

-Vi er glade for at sælge til en aktør som Schur, der er så veletableret på det danske marked. Med frasalget af Interket Denmark får vi mulighed for at koncentrere os om de øvrige mere strategisk vigtige markeder, vi opererer på. Samtidig ved vi, at vores danske forretningsenhed lever videre i et enormt konkur-rencedygtigt setup -og så tilmed fortsat i lokalområdet, hvilket er fantastisk.

Interket Denmark skifter navn til Schur Labels pr. 1. marts, men virksomheden bliver i sine nuværende lokaler, indtil de nye lokaler i Horsens er indflytningsklar.

24/2 2021
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift