Schur styrker labelforretningen med opkøb af Interket
Fra venstre: Johan Schur, Carl E Parkander, Kirsten Olesen, Hans Schur og Hans Christian Schur.

Schur styrker labelforretningen med opkøb af Interket

I 2019 udvidede den familieejede emballagekoncern produktporteføljen med produktion af labels, da de opkøbte Emballagegruppen. Nu bliver denne del af forretningen styrket yderligere med Schurs opkøb af Interkets virksomhed i Danmark

Interket Group blev oprindeligt grundlagt i 1959 under navnet Klimax-Etikettering A/S. Deres danske del af koncernen, Interket Danmark, har gennem tiden udviklet sig til at være en stor spiller på det danske marked for label produktion. Pr. 1. marts bliver Interket Denmark en del af Schurs etiketteringsfor-retning – Schur Labels. Opkøbet understreger dermed, at Schur-koncernen satser stærkt på labels som værende en af kernekompetencerne: 

-Vi har erfaret, at produktionen af labels passer rigtig godt ind i vores øvrige forretningsaktiviteter, og vi ser et enormt stort potentiale i det marked. Ydermere har det skabt nogle vigtige synergieffekter for vores kunder, at vi også tilbyder den del af emballageløsningen. Af samme årsag påbegyndte vi primo 2021 en udvidelse og modernisering af vores fabriksfaciliteter i Horsens, for at Schur Labels kan flytte fra Vejle. Målet er, at de nye faciliteter kommer til at rumme en bred vifte af vores kompetencer, så vi kan styrke synergieffekterne i vores forretning. Derfor er timingen på dette opkøb også helt perfekt, da vi netop får rammerne til at flytte Schur Labels og Interket Denmark under ét tag, når den nye fabrik står færdig, udtaler Hans Schur, som er CEO i Schur International.

Stærkt match i værdier og udvikling
Med sammenlægningen bliver Schur Labels en af de største aktører på det danske marked for labels. En anden fordel ved opkøbet er det faktum, at de to aktører minder rigtig meget om hinanden. Hans Schur uddyber:

-Det er altid en proces, når man skal konsolidere to forretninger – der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed. Med Interket Denmark har vi dog fået en unik mulighed, da virksomheden er meget lig Schur Labels på mange områder. Både Schur Labels og Interket Denmark er i gang med at gøre processerne mere digitale samtidig med, at der er et stærkt match i værdier, kundetilgang samt kvalitetsniveau. Vi oplever et marked, der er i konstant udvikling og forandring i forhold til forventningerne til os som leverandør. Derfor er det en stærk oprustning at få Interket Denmark med som en del af Schur Labels.

Også hos Interket Denmark ser de et stort potentiale i opkøbet. Administrerende direktør, Carl Parkander, udtaler:

-Vi er glade for at sælge til en aktør som Schur, der er så veletableret på det danske marked. Med frasalget af Interket Denmark får vi mulighed for at koncentrere os om de øvrige mere strategisk vigtige markeder, vi opererer på. Samtidig ved vi, at vores danske forretningsenhed lever videre i et enormt konkur-rencedygtigt setup -og så tilmed fortsat i lokalområdet, hvilket er fantastisk.

Interket Denmark skifter navn til Schur Labels pr. 1. marts, men virksomheden bliver i sine nuværende lokaler, indtil de nye lokaler i Horsens er indflytningsklar.

24/2 2021
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.