Samarbejde om linerless-løsning til print og etikettering

Samarbejde om linerless-løsning til print og etikettering

Etiketteringsproducenten UPM Raflatac og leverandøren af industrielle mærknings- og identifikationsløsninger, Logopak er blevet enige om et samarbejde, som skal give kunderne besparelser på både økonomi og CO2-udledning. I første omgang vil løsningen især forbedre den automatiske mærkning af sekundær emballage

Fordelene for kunderne bliver opnået ved kompatibiliteten mellem Logopaks linerless etiketteringsteknologi og UPM Raflatacs Linerless Opticut etiketmateriale.

Logopaks fuldautomatiske Logomatic 410 Linerless etiketteringssystem giver ifølge partnerne en fleksibel, milø- og budgetvenlig mærkning af sekundær emballage og forsendelseskuverter.

Logomatic gør det muligt at skære etiketterne, som er belagt med aktive klæbemidler, til individuelle størrelser, hvilket optimerer både materialeinput og økonomisk effektiv brug af Logopaks innovative miljømærkemaskine.

UPM Raflatacs Linerless Opticut er et mærkningsmateriale, der forhindrer papirstop og giver fremragende vedhæftning med minimal klæbemiddelopbygning. Løsningen minimerer servicetiden og tilbyder kunderne maksimal oppetid på etiketteringssystemet med reduceret behov for rulleskift, lavere materialeomkostninger og forbedret bæredygtighed med FSC-certificerede (FSC-C012530) råmaterialer og kræver færre råmaterialer end standard trykfølsomme etiketmaterialer.

UPM Raflatacs linerless-serie er også certificeret som et CarbonNeutral-produkt.

Logopak har testet funktionaliteten af linerless-print på mere end en milion snit med UPM Raflatacs OptiCut-materiale uden at opleve nogen væsentlig forurening eller større slid på fræseren.

-lipe

28/9 2022
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika