Samarbejde om linerless-løsning til print og etikettering

Samarbejde om linerless-løsning til print og etikettering

Etiketteringsproducenten UPM Raflatac og leverandøren af industrielle mærknings- og identifikationsløsninger, Logopak er blevet enige om et samarbejde, som skal give kunderne besparelser på både økonomi og CO2-udledning. I første omgang vil løsningen især forbedre den automatiske mærkning af sekundær emballage

Fordelene for kunderne bliver opnået ved kompatibiliteten mellem Logopaks linerless etiketteringsteknologi og UPM Raflatacs Linerless Opticut etiketmateriale.

Logopaks fuldautomatiske Logomatic 410 Linerless etiketteringssystem giver ifølge partnerne en fleksibel, milø- og budgetvenlig mærkning af sekundær emballage og forsendelseskuverter.

Logomatic gør det muligt at skære etiketterne, som er belagt med aktive klæbemidler, til individuelle størrelser, hvilket optimerer både materialeinput og økonomisk effektiv brug af Logopaks innovative miljømærkemaskine.

UPM Raflatacs Linerless Opticut er et mærkningsmateriale, der forhindrer papirstop og giver fremragende vedhæftning med minimal klæbemiddelopbygning. Løsningen minimerer servicetiden og tilbyder kunderne maksimal oppetid på etiketteringssystemet med reduceret behov for rulleskift, lavere materialeomkostninger og forbedret bæredygtighed med FSC-certificerede (FSC-C012530) råmaterialer og kræver færre råmaterialer end standard trykfølsomme etiketmaterialer.

UPM Raflatacs linerless-serie er også certificeret som et CarbonNeutral-produkt.

Logopak har testet funktionaliteten af linerless-print på mere end en milion snit med UPM Raflatacs OptiCut-materiale uden at opleve nogen væsentlig forurening eller større slid på fræseren.

-lipe

28/9 2022
  • Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    etiketter-og-maerkning ›De mange klimamærker, der bygger på livscyklusvurdering (LCA), er sat i verden for at skabe klarhed, men ender ofte med at skabe forvirring. Årsagen er forskellige beregningsmetoder og måder at kommunikere på. En ny undersøgelse fra Aarhus Universitet opfordrer til hurtig harmonisering for at undgå yderligere forvirring blandt forbrugerne
  • Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    etiketter-og-maerkning ›Smurfit Westrock OnWell, der er producent af butiksdisplays og POS-materiale til det skandinaviske marked, tager nu et vigtigt skridt i sin vækstrejse
  • Noget for enhver smag

    Noget for enhver smag

    etiketter-og-maerkning ›Aldrig før har der været så mange forskellige julebryg at vælge imellem som denne jul. Desuden er paletten af julebryg i 2025 den mest farverige
  • Linerfri fragt- og logistiketiketter

    Linerfri fragt- og logistiketiketter

    etiketter-og-maerkning ›DHL indfører InNo-Liner-løsning fra cab og Herma og fjerner dermed spild fra etiketteringsprocessen i bl.a. de interne forsendelser for Deutsche Post, som anlægget i Nohra i Thüringen står for
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk