Salling Group satser stort på Nøglehulsmærkede varer

Salling Group satser stort på Nøglehulsmærkede varer

Med mere end 800 produkter på hylderne med Nøglehulsmærket gør Salling Group, der står bag dagligvarekæderne Netto, føtex og Bilka, det lettere for kunderne at vælge varer med Nøglehullet til. Fremover vil mærkningen blive gjort tydeligere for forbrugerne

Salling Group vil gerne give kunderne mulighed for at imødekomme efterspørgslen på flere Nøglehulsmærkede varer i butikkerne. Derfor er der fokus på, at der skal være endnu flere af dem i kæderne.

Nøglehullet er et statskontrolleret ernæringsmærke, som hjælper dig med at vælge sundere og leve efter 'De Officielle Kostråd'.

Ved udgangen af 2023 vil der være over 30 procent flere varer, der er Nøglehulsmærkede, end da indsatsen begyndte for lidt over et år siden.

Fremover bliver det mere tydeligt for kunderne at opdage de Nøglehulsmærkede produkter. I føtex og Bilkas tilbudsaviser er der nemlig et øget fokus på det, da de Nøglehulsmærkede varer er samlet, og samtidig er det forklaret, hvad Nøglehullet betyder.

Synligheden øges på varer og i tilbudsaviser
I lande som Tyskland, Frankrig og England er der ordninger, som rangerer fødevarer efter det ernæringsmæssige indhold, mens Nøglehullet er et dansk pejlemærke.

-Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne, sigerBrian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group.

I den kommende tid arbejder Salling Group målrettet mod, at der kommer endnu flere varer på hylderne, der har Nøglehullet.

Som et andet led i Salling Groups målrettede fokus på folkesundhed er virksomheden meldt ind i Plantebranchen, der er en brancheorganisation for plantebaserede fødevarer.

Partnerskabet er indgået for at støtte op om den vigtige dagsorden indenfor den grønne omstilling. Det ligger godt i tråd med Salling Groups generelle fokus på at give kunderne grønnere alternativer i hverdagen.

Fakta 

  • Satsningen på flere fødevarer med Nøglehulsmærket kommer efter en løbende dialog med kunderne, der ønsker flere af disse varer samt en øget tilgængelighed og synlighed
  • Fra januar 2022 og frem til udgangen af 2023 er antallet af fødevarer med Nøglehullet øget med mere end 30 procent
  • I dagligvarekæderne, Netto, føtex og Bilka er der mere end 800 varer, der har Nøglehulsmærket
  • Der vil komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage

-lipe

25/1 2023
  • Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

    Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

    etiketter-og-maerkning ›Descartes Systems Group, med flere kontorer i Norden, opkøber Aerospace Software Developments (ASD.) Det vil give kunderne nye fordele med bl.a sporing i realtid
  • HERMA præsenterer ny farmaceutisk etiketteringsmaskine

    HERMA præsenterer ny farmaceutisk etiketteringsmaskine

    etiketter-og-maerkning ›Med wrap-around-etiketteringsmaskinen 132M HC viser HERMA for første gang, hvordan specielle folieetiketter kan udskrives med variable data ved hjælp af en UV-laser - blot ved at ændre farven
  • Robotassistance til farmaetiketter

    Robotassistance til farmaetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har udviklet den første første robotassisterede etiketcelle til wrap-around-etikettering. 211 HC RC er specielt designet til produkter som små hætteglas, penne og sprøjter og arbejder ca. 25 procent hurtigere end halvautomatiske maskiner
  • Miljøvenlig labelløsning der også øger produktiviteten

    Miljøvenlig labelløsning der også øger produktiviteten

    etiketter-og-maerkning ›Norris Print Tech A/S er klar med sin Zebra-series bud på fremtidens etiketteringsløsning uden liner på bagsiden af etiketten. Den sparer både miljøet for affald og operatøren for opgaver
  • Nyt letvægts etiketmateriale fra Herma

    Nyt letvægts etiketmateriale fra Herma

    etiketter-og-maerkning ›Reduceringen af materialeforbruget er et afgørende element, for at kunne skabe mere bæredygtige løsninger i etiketindustrien. Herma er klar med nye lette produkter
  • Ny sikkerhedsetiket afslører svindel med 3D-effekt og TripleVOID-teknologi

    Ny sikkerhedsetiket afslører svindel med 3D-effekt og TripleVOID-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›Den tyske virksomhed Securikett har udviklet en ny åbningseffekt til at forhindre bl.a. ombytning under transport og andre falsknerier med emballager. Ved ureglementeret åbning af sikkerhedsetiketten bliver der frigivet uventede farver
  • Fleksibel og miljøvenlig veje- og etiketteringslinje

    Fleksibel og miljøvenlig veje- og etiketteringslinje

    etiketter-og-maerkning ›Scanvægt Systems udvider sin Espera Nova-serie af effektive veje- og etiketteringsmaskiner med den nye model Nova ES-E. Maskinen har en etiketteringshastighed på op til 80 pakker i minuttet af pakker med en vægt imellem 50 gram og 15 kg
  • Sjællandsk uddannelse i value chain management

    Sjællandsk uddannelse i value chain management

    etiketter-og-maerkning ›Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy i Lyngby vil med oprettelsen af uddannelse som professionsbachelor sætte fokus på bæredygtighed i hele værdikæden. Det første hold studerende starter august