På forkant med efterspørgslen

På forkant med efterspørgslen

UPM Raflatac udvider sine aktiviteter i Wroclaw, i Polen for at imødekomme den stigende efterspørgsel på etiketter label i Europa (på engelsk)

UPM Raflatac strengthens its position by building a new coating line at the Wroclaw, Poland label stock factory.

By introducing a new coating line together with related reel handling and slitting capacity additions the company aims to meet the increasing demand for self-adhesive label stock in Europe. Production of the new line is planned to commence in the first half of 2018.

- This is a significant investment to meet the demand growth of our customers in Europe. It further leverages our unique competences, end-use specific product offering and industry leading, optimally located operating platform in Poland, says Antti Jääskeläinen, Executive Vice President, UPM Raflatac.

- One of the trends driving label stock demand is the fast growth of E-commerce, an end-use requiring increasing amounts of labelling material. Also the packaged food trends together with the general private consumption growth continue to be important drivers.

- We have successfully responded to the demand globally, which is also reflected in our annual top line growth rate of about 6% in recent years. The approximately EUR 35 million investment in the additional coating and finishing capacity in Wroclaw will ensure the continued excellent service and quality for UPM Raflatac customers, says Jääskeläinen.

Operations at the UPM Raflatac Wroclaw label stock factory started in 2008 followed by the nearby UPM Raflatac Nowa Wies factory in 2012. Located in Western Poland, the two factories employ today close to 600 people and form a significant UPM Raflatac label stock production hub.

 

12/10 2016
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget