På forkant med efterspørgslen

På forkant med efterspørgslen

UPM Raflatac udvider sine aktiviteter i Wroclaw, i Polen for at imødekomme den stigende efterspørgsel på etiketter label i Europa (på engelsk)

UPM Raflatac strengthens its position by building a new coating line at the Wroclaw, Poland label stock factory.

By introducing a new coating line together with related reel handling and slitting capacity additions the company aims to meet the increasing demand for self-adhesive label stock in Europe. Production of the new line is planned to commence in the first half of 2018.

- This is a significant investment to meet the demand growth of our customers in Europe. It further leverages our unique competences, end-use specific product offering and industry leading, optimally located operating platform in Poland, says Antti Jääskeläinen, Executive Vice President, UPM Raflatac.

- One of the trends driving label stock demand is the fast growth of E-commerce, an end-use requiring increasing amounts of labelling material. Also the packaged food trends together with the general private consumption growth continue to be important drivers.

- We have successfully responded to the demand globally, which is also reflected in our annual top line growth rate of about 6% in recent years. The approximately EUR 35 million investment in the additional coating and finishing capacity in Wroclaw will ensure the continued excellent service and quality for UPM Raflatac customers, says Jääskeläinen.

Operations at the UPM Raflatac Wroclaw label stock factory started in 2008 followed by the nearby UPM Raflatac Nowa Wies factory in 2012. Located in Western Poland, the two factories employ today close to 600 people and form a significant UPM Raflatac label stock production hub.

 

12/10 2016
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika