Nyt design sparer både penge og affald

Nyt design sparer både penge og affald

DS Smith har hjulpet Schneider Electric til en enklere og mere miljøvenlig pakkeløsning

Den globale virksomhed, Schneider Electric viser gerne sit store engageret i miljøet, og i at reducere CO2-udslip og vandforbruget. Derfor er affaldshåndtering også en af de højeste prioriteter i virksomheden, som udvikler produkter til el- og energibranchen verden over.

Da Schneider Electric henvendte sig til emballagevirksomheden DS Smith, var det for at samarbejde om udviklingen af en ny emballage, som – ud over at leve op til kravene om at beskytte de værdifulde elektronikkomponenter og rumme de nødvendige, tekniske informationer – også kunne mindske affaldsmængden og dermed miljøbelastningen.

Løsningen blev en ’to-i-ener’ hvor eksempelvis de instruktionsvejledninger på papir, som tidligere fulgte med, nu i stedet bliver trykt direkte på indersiden af kasserne.

Det betyder, at kunderne har fået mindre affald at skille sig af med, og at Schneider Electric har fået lavere pakkeomkostninger.

Lille forskel – stor betydning
De første tests af kasserne, viste, at kunderne tog meget godt imod dem, og virksomheden har derfor udbredt brugen af dem til flere produkter.

- Vores miljøarbejde afspejler det faktum, at vi udvikler tekniske tilslutninger og løsninger, som netop håndterer energi og processer på en sikker, effektiv og bæredygtig måde. Derfor passede DS Smiths løsning perfekt til os, og vi er meget tilfredse med den innovative emballage, de kom frem til, siger Miroslav Bilek, som er ansvarlig for pakkeløsninger i Schneider Electric.

I DS Smith glæder direktøren for det elektroniske markedssegment, Gustaf von Segebaden sig også over både samarbejdet og produktet:

- Det kan synes som en lille forandring af trykke indstruktioner på emballagen, i stedet for på et separat papir, mne det kan faktisk betyde store forskellige, når produktionen er så stor, som hos Schneider Electric, siger direktøren og tilføjer:

- Vi mener, der altid er basis for at optimere en emballage, enten for at skære ned på omkostningerne eller for at minimere produktets miljøpåvirkning. Med denne er vi lykkedes med begge dele, og det er et fantastisk resultat, siger Gustaf von Segebaden.

-lipe

28/3 2017
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika