Nyt design sparer både penge og affald

Nyt design sparer både penge og affald

DS Smith har hjulpet Schneider Electric til en enklere og mere miljøvenlig pakkeløsning

Den globale virksomhed, Schneider Electric viser gerne sit store engageret i miljøet, og i at reducere CO2-udslip og vandforbruget. Derfor er affaldshåndtering også en af de højeste prioriteter i virksomheden, som udvikler produkter til el- og energibranchen verden over.

Da Schneider Electric henvendte sig til emballagevirksomheden DS Smith, var det for at samarbejde om udviklingen af en ny emballage, som – ud over at leve op til kravene om at beskytte de værdifulde elektronikkomponenter og rumme de nødvendige, tekniske informationer – også kunne mindske affaldsmængden og dermed miljøbelastningen.

Løsningen blev en ’to-i-ener’ hvor eksempelvis de instruktionsvejledninger på papir, som tidligere fulgte med, nu i stedet bliver trykt direkte på indersiden af kasserne.

Det betyder, at kunderne har fået mindre affald at skille sig af med, og at Schneider Electric har fået lavere pakkeomkostninger.

Lille forskel – stor betydning
De første tests af kasserne, viste, at kunderne tog meget godt imod dem, og virksomheden har derfor udbredt brugen af dem til flere produkter.

- Vores miljøarbejde afspejler det faktum, at vi udvikler tekniske tilslutninger og løsninger, som netop håndterer energi og processer på en sikker, effektiv og bæredygtig måde. Derfor passede DS Smiths løsning perfekt til os, og vi er meget tilfredse med den innovative emballage, de kom frem til, siger Miroslav Bilek, som er ansvarlig for pakkeløsninger i Schneider Electric.

I DS Smith glæder direktøren for det elektroniske markedssegment, Gustaf von Segebaden sig også over både samarbejdet og produktet:

- Det kan synes som en lille forandring af trykke indstruktioner på emballagen, i stedet for på et separat papir, mne det kan faktisk betyde store forskellige, når produktionen er så stor, som hos Schneider Electric, siger direktøren og tilføjer:

- Vi mener, der altid er basis for at optimere en emballage, enten for at skære ned på omkostningerne eller for at minimere produktets miljøpåvirkning. Med denne er vi lykkedes med begge dele, og det er et fantastisk resultat, siger Gustaf von Segebaden.

-lipe

28/3 2017
  • Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    etiketter-og-maerkning ›Producenten Securikett vil på Fachpack 2025 præsentere nytænkning inden for sikkerhedsmærker med særligt fokus på genanvendelighed, digital sporbarhed og manipulationssikring
  • Nye farver gør det lettere at skelne

    Nye farver gør det lettere at skelne

    etiketter-og-maerkning ›REMA1000 har har givet givet emballagen til kædens egen plejeserie nye farver, som markerer, om indholdet er med eller uden parfume
  • Print selv vaskemærkerne

    Print selv vaskemærkerne

    etiketter-og-maerkning ›Norris Print-Tech har løsningen, når det handler om at printe de såkaldte carelabels, som bliver syet i beklædning
  • Etiketter klar til kolde afvaskninger

    Etiketter klar til kolde afvaskninger

    etiketter-og-maerkning ›Bedre plastgenanvendelse takket være etiketter med særlige afvaskbare egenskaber har længe været en selvfølge for PET-flasker og -beholdere. Nu tilbyder Herma et certificeret afvaskbart selvklæbende etiketmateriale til emballage fremstillet af HDPE-plast
  • Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    etiketter-og-maerkning ›Fra i år udvider Labelexpo Europe til også at omfatte foldekarton. Andy Thomas-Emans, strategisk direktør hos Informa Markets Labels & Packaging Group, forklarer i en udmelding fra messen, hvordan Labelexpo udvikler sig og hvordan det påvirker messen i Barcelona til september
  • Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatacs forretningsområde og rapporteringssegment skifter navn. Fra den 12. juni 2025 er navnet UPM Adhesive Materials. Det nye navn vil blive brugt fra delårsrapporten for 2. kvartal 2025 og frem
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.