Nyt center for de særligt udsmykkede

Nyt center for de særligt udsmykkede

CCL-label åbner ny produktionsenhed i Italien specifikt til vin- og spiritusetiketter. Her vil den globale producent af specialetiketter sætte sine aftryk på italienske varemærker, som efterspørger premium og højt-udsmykkede etiketter

CLL, som også har afdeling i Brøndby i Danmark, er førende inden for produktdekoration og avanceret trykteknologi, placeringen i Liguien er et godt match for regionen, mener virksomheden.

-CCL vil producere trykfølsomme etiketter med meget udsmykning, som typisk bruges i vin- og spiritusindustrien. Fra holografiske funktioner til unikt etiketdesign med udsmykning til personlig eller interaktiv mærkning - alt er muligt for at producere en etiket, der vil hjælpe vores kunders produkter med at skille sig ud på salgshylden, siger Reinhard Streit, vicepræsident og administrerende direktør for Food & Beverage.

Han tilføjer:

- Effektiv og avanceret mærkning kan være en game changer, når det gælder om at øge salget og skabe opmærksomhed omkring produkterne.

Det nye produktionssted vil have det nyeste design fra CCL Food & Beverage-anlæggene i hele verden, herunder en innovativ kunstafdeling med trykfarvefaciliteter.

Selve bygningen vil være udstyret med energieffektive og vedvarende funktioner som solpaneler og den nyeste luftfiltrerings- og klimaanlægsteknologi. Der er installeret specifikke no-stop afviklings- og tilbagespolingssystemer for at eliminere tiden for rulleskift og opnå en betydelig reduktion af affald, selv ved fragmenteret produktion.

Barbara Chittaro, Business Development Wine & Spirits Italy fortæller:

-Muligheden for bæredygtige etiketter vil selvfølgelig spille en stor rolle, da design til genbrug er nøglen til at støtte brands i at nå de mål, der vil blive krævet af den kommende forordning om emballage og emballageaffald (PPWR) i de kommende år.

Hun fortsætter:

-Vores bæredygtige etiketfamilie gør det muligt for brands at reducere, genbruge og genanvende med etiketter, der har et lavere CO2-fodaftryk, understøtter genanvendelse gennem innovativ limteknologi eller indeholder genanvendt indhold.

-lipe

19/9 2024
  • Finsk virksomhed køber Pro-Glue

    Finsk virksomhed køber Pro-Glue

    etiketter-og-maerkning ›Med opkøbet af Pro-Glue sikrer finske Bang & Bonsomer Group, at den danske limproducents produkter når ud i hele Norden og flere andre lande i Europa
  • UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

    UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

    etiketter-og-maerkning ›På dette år Labelexpo America i september vil leverandøren af etiketmateriale lancere sin nye portefølje af Carbon Action-plastiklabels, som muliggør det næste skridt i reduktionen af emballagens CO2-aftryk i hele værdikæden
  • De tynde bliver endnu tyndere

    De tynde bliver endnu tyndere

    etiketter-og-maerkning ›HERMA udvider sin Thin Range-serie med et nyt selvklæbende materiale til etiketter. Den nye PE white light-etiketfilm er næsten 17 procent tyndere end en standard PE-film, og sparer på ressourcer og omkostninger
  • Farvel stregkode og velkommen QR fra GS1

    Farvel stregkode og velkommen QR fra GS1

    etiketter-og-maerkning ›22 af verdens største virksomheder har underskrevet en fælles, global erklæring, der opfordrer til at overgå til QR-koder fra GS1. Virksomhederne ønsker gøre data om produkter for forbrugerne via smartphones
  • Labelprinter klar til præcisionsarbejde

    Labelprinter klar til præcisionsarbejde

    etiketter-og-maerkning ›Har man behov for en industri-robust labelprinter med kompromisløs præcision, så er Honeywell's PX940 et godt bud. Sådan lyder det fra leverandøren, Norris Print-Tech
  • Ny bølge følger med materialestrømmen

    Ny bølge følger med materialestrømmen

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac lancerer New Wave papiretiketmaterialet, der er kompatibelt med genbrug og dermed fører til genanvendelige emballager
  • Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

    Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

    etiketter-og-maerkning ›Arlas ambitiøse arbejde med at reducere klimapåvirkningen fra mejeri tager endnu et skridt med nyt partnerskab, der skal støtte reduktionen af udledninger fra andelshavernes gårde og samtidig hjælpe kunderne med at opnå deres scope 3-reduktionsmål. Partnerskabet omfatter al Arlas drikkemælk i Danmark
  • Overskudsbrød bliver til to nye øl

    Overskudsbrød bliver til to nye øl

    etiketter-og-maerkning ›Salling Group, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo "overskudsbrød", som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex, Bilka og Netto