Nyt center for de særligt udsmykkede

Nyt center for de særligt udsmykkede

CCL-label åbner ny produktionsenhed i Italien specifikt til vin- og spiritusetiketter. Her vil den globale producent af specialetiketter sætte sine aftryk på italienske varemærker, som efterspørger premium og højt-udsmykkede etiketter

CLL, som også har afdeling i Brøndby i Danmark, er førende inden for produktdekoration og avanceret trykteknologi, placeringen i Liguien er et godt match for regionen, mener virksomheden.

-CCL vil producere trykfølsomme etiketter med meget udsmykning, som typisk bruges i vin- og spiritusindustrien. Fra holografiske funktioner til unikt etiketdesign med udsmykning til personlig eller interaktiv mærkning - alt er muligt for at producere en etiket, der vil hjælpe vores kunders produkter med at skille sig ud på salgshylden, siger Reinhard Streit, vicepræsident og administrerende direktør for Food & Beverage.

Han tilføjer:

- Effektiv og avanceret mærkning kan være en game changer, når det gælder om at øge salget og skabe opmærksomhed omkring produkterne.

Det nye produktionssted vil have det nyeste design fra CCL Food & Beverage-anlæggene i hele verden, herunder en innovativ kunstafdeling med trykfarvefaciliteter.

Selve bygningen vil være udstyret med energieffektive og vedvarende funktioner som solpaneler og den nyeste luftfiltrerings- og klimaanlægsteknologi. Der er installeret specifikke no-stop afviklings- og tilbagespolingssystemer for at eliminere tiden for rulleskift og opnå en betydelig reduktion af affald, selv ved fragmenteret produktion.

Barbara Chittaro, Business Development Wine & Spirits Italy fortæller:

-Muligheden for bæredygtige etiketter vil selvfølgelig spille en stor rolle, da design til genbrug er nøglen til at støtte brands i at nå de mål, der vil blive krævet af den kommende forordning om emballage og emballageaffald (PPWR) i de kommende år.

Hun fortsætter:

-Vores bæredygtige etiketfamilie gør det muligt for brands at reducere, genbruge og genanvende med etiketter, der har et lavere CO2-fodaftryk, understøtter genanvendelse gennem innovativ limteknologi eller indeholder genanvendt indhold.

-lipe

19/9 2024
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift