Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer

Prøvebøgerne - med den engelske betegnelse "swatchbooks" omfatter UPM Raflatac's SmartChoice papir- og filmløsninger.

De hjælper med at støtte varemærkeejere, der ønsker at reducere deres miljøpåvirkning gennem materialer med genanvendt indhold og vedvarende eller ressourceoptimerede råmaterialer.

I prøvebøgerne kan man via QR-koder finde detaljerede produktoplysninger om disse og andre løsninger, blandt andre de fremhævede SmartChoices:

  • Carbon Action PP UCO [1], en ISCC PLUS-certificeret biocirkulær folie med
    overfladefilm fremstillet med 30 % vedvarende indhold på massebalancebasis,
    hvilket muliggør en kvantificeret reduktion af CO2-fodaftrykket.

  • Forest Film [2], verdens første ISCC-certificerede træbaserede
    etiketmateriale af plast.

  • Ocean Action [3], verdens første certificerede etiketmateriale
    til bekæmpelse af plastforurening i havet.

  •  Drops WSA PCR-FSC [4], et unikt struktureret papir med 100 % genbrugsfibre.
    andel af genbrugsfibre.

For at udvikle prøvenbogs-designet har UPM Raflatac samarbejdet med designbureau Maba, som har vundet flere Pentawards, lige som branchens førende trykkeri, Grafical har deltaget i projektet.

-Ved at samarbejde med så veletablerede værdikædepartnere kunne UPM Raflatac få indsigt fra de faktiske brugere af swatchbooks, hvilket gjorde det muligt at skabe den bedst mulige brugeroplevelse. fortæller den finske papir- og etiketproducent, og Carles Anadon, som er Senior Manager i forretningsudvikling og etiketløsninger hos  UPM Raflatac, uddyber:

-Det smukke design af de nye farvebøger er inspireret af UPM's finske arv og nordiske natur. Dette, kombineret med innovation og designtraditioner, bliver præsenteret i alle de nye prøvebøger, med former, der ligner finske søer, og en naturinspireret æstetik.

Prøvebøgerne er netop blevet udstillet for første gang på Paris Packaging Week 2025.

-lipe

27/1 2025
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget