nShift vil bruge Svanemærket til e-handelstransport

nShift vil bruge Svanemærket til e-handelstransport

nShift, der er leverandør af software til delivery management, har netop meddelt, at den vil inkludere Svanemærket til e-handelstransport i sine softwareprodukter Checkout, Ship and Track

Svanemærket er det officielle nordiske miljømærke – et uafhængigt og tredjepartscertificeret miljømærke, som ser på alle relevante miljøparametre i et produkts livscyklus. De nordiske lande fremhæves ofte som førende inden for bæredygtighed, hvilket fremgår af deres placering i Europe Sustainable Development Report 2021. (Finland 1., Sverige 2., Danmark 3. og Norge 5.).

Ifølge en nylig undersøgelse kender 95% af de nordiske forbrugere Svanemærket, og 64% af de nordiske forbrugere, der kender det, ser efter Svanemærket, når de vælger produkter. Som et resultat af implementeringen vil nShift tydeligt fremhæve svanemærkede transporttjenester i sine softwareprodukter Checkout, Ship and Track.

Transporttjenester, der er mærket med Svanemærket, vil være let søgbare i nShifts omfattende transportørbibliotek, så kunderne hurtigt kan finde certificerede leveringsmuligheder, der er et bedre valg for klima og miljø. 

Sean Sherwin-Smith, Product Director Post-purchase i nShift:

- Bæredygtige tiltag er nu en reel måde at differentiere sig på for detailhandlere. Når det kommer til, hvordan og hvor forbrugerne handler, forventer de at kunne træffe et valg, der er bedre for miljøet, og hvis de ikke kan få det, vælger de måske at handle et andet sted. Vi samarbejder med Svanemærket for at gøre det lettere for detailhandlen at indarbejde miljøansvarlige løsninger for deres e-handelsleveringer.

Per Sandell, Head of Business Area Finance and Logistics hos Svanemærket, siger:

- Det er vigtigt for mange forbrugere at kunne vælge mere miljøvenlige leveringsmuligheder. Men forbrugerne er forvirrede over de forskellige grønne påstande og budskaber, når de kommer til levering og betaling i webshoppen. Derfor er Svanemærket, som er det officielle nordiske miljømærke, en kærkommen guide til forbrugerne. Med Svanemærket i webshoppens checkout forenkles det komplicerede valg af levering. Forbrugerne kan dermed bidrage til den nødvendige grønne omstilling af transportsektoren.

nShift giver detailhandlere og webshops mulighed for at tilbyde enestående end-to-end leveringsoplevelser, fra checkout til returnering:

  • Checkout - en løsning, der integreres fuldt ud med webshops for at give dem nem adgang til en række leveringsmuligheder, samtidig med at den kan facilitere højere konverteringsrater.
  • Ship - software til delivery management for store virksomheder, som løser komplekse udfordringer med print af labels og booking af transportører, og som har forbindelse til mere end tusind transportører.
  • Track - en banebrydende kundeoplevelse efter online betaling, der opbygger brands og kundeloyalitet.
  • Returns – en forbrugervenlig returløsning, der hjælper med at konvertere 30% af returneringer til ombytninger ved at gøre processen lettere for kunderne.

 

Svanemærket e-handelstransport: 

  • Reducerer energiforbruget i e-handelstransportnetværket. 
  • Reducerer klimabelastningen, som skal reduceres yderligere over tid og stimulere fossilfri hjemmelevering. 
  • Sikrer at en vis andel af den eksisterende vognpark kører på el, brint eller biogas – og at andelen øges ved nyindkøb. 
  • Indebærer gradvis øget brug af vedvarende energi i logistiknetværket. 
  • Fremmer ansættelseskontrakter i overensstemmelse med nationale kollektive overenskomster på området. 
  • Giver økonomiske incitamenter til at anvende mere komprimerede e-handelsemballager. 

 

Læs Europe Sustainable Development Report 2021 HER

Læs mere om undersøgelsen NORDIC CONSUMER
STUDY 2022 Compiled for Nordic Ecolabelling, der angår svanemærket HER

28/6 2023
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner