Norris Print-Tech overtager Draupnir

Norris Print-Tech overtager Draupnir

Pr. 1. september 2019 overgår alle aktiviteter i firmaet Draupnir A/S til Norris Print-Tech A/S

Draupnir A/S har gennem 22 år opnået et godt, solidt fæste på markedet inden for stregkodeløsninger med primær fokus på stregkodescannere og terminaler, sekundært labelprintløsninger og forbrugsstoffer hertil.

Overdragelsen er kommet på plads efter gode, konstruktive forhandlinger mellem parterne gennem de senere måneder ud fra en fælles ambition om yderligere at styrke den samlede pondus og tilstedeværelse på markedet for logistik- og mærkningsløsninger.
Norris Print-Tech får med overtagelsen af Draupnir-aktiviteterne yderligere cementeret sin position som den absolut største kompetencespiller i Danmark inden for datacapture- og labelprintløsninger.

Det tidligere Draupnir kommer således til at fungere som Norris Print-Techs nye, nu udvidede Sjællandsafdeling, hvor de hidtidige nøglemedarbejdere hos Draupnir, herunder stifteren, indgår i den samlede NPT-stab fra kontoret i Allerød.

- Vi glæder os til at tage fat på masser af spændende projekter sammen med vore nye kolleger. Samtidig får vi tilført nogle ekstra kompetencer på både salgs- og servicesiden. Dermed kan vi tilbyde både nye og gamle kunder et endnu dybere og bredere produktsortiment, men allervigtigst stadig med den grundighed og service, som både Norris Print-Tech og Draupnir er så kendt for, udtaler Jacob Norris, CEO for Norris Print-Tech A/S.

Om Norris Print-Tech A/S
Danskejet, uafhængig virksomhed, der siden 1986 har arbejdet med stregkodesystemer, og mange af de allerstørste danske virksomheder hører i dag til kundekredsen. Fra hovedkontoret i Aalborg og salgs- og serviceafdelingen i hovedstadsregionen leveres løsninger og service til stregkodeprintning og dataopsamling, etiketdesignsoftware inkl. opkobling til administrative systemer, dispensere og applikatorer samt et bredt udvalg i etiketmaterialer og thermo transfer farvebånd.
Norris Print-Tech A/S er i dag primær-partner og kompetencecenter i Danmark på Zebra og cab-printere, Codesoft/BarTender/NiceLabel labelsoftware samt Zebra, Honeywell og Datalogic datafangstløsninger.

-lipe

20/8 2019
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift