Nordvalls Label Group styrker sin positionDirektør i Nordvalls Etikett, Patrik Jenemark

Nordvalls Label Group styrker sin position

Svenske Nordvalss Etikett har købt Lexit Labels afdelinger i Norge og Sverige, og bliver dermed Skandinaviens største leverandør af etiketter med over 300 medarbejdere og en årlig omsætning på over en milliard svenske kroner

Virksomhederne har indgået en samarbejdsaftale for at sikre helheden i tilbuddet til Lexits nuværende kunder. Lexit Group vil fokusere driften på den teknologitunge del af den eksisterende drift inden for mærkning, datafangst og digitalisering.

-Vi er meget glade for at byde Lexit Labels medarbejdere og kunder velkommen til Nordvalls Etikett, og ser frem til at arbejde sammen med de forskellige teams i Mölnlycke, Kløfta og Trondheim, siger Nordvalls administrerende direktør Patrik Jenemark, og uddyber:

-Nordvalls sigter mod at vokse med lønsomhed, hvor Lexit Labels er et godt supplement til vores eksisterende trykkerier i Sjöbo, Bjuv, Nässjö, Bradford (Vandmølle) og Esslingen (Kölle Etiketten). Ligesom Nordvalls arbejder Lexit Labels langsigtet i tæt samarbejde med sine kunder. Vi ser frem til det fremtidige samarbejde mellem vores virksomheder og fælles muligheder, frem for alt inden for fødevaresektoren, da Lexit Labels er ISO22000 certificeredt og har stor erfaring med lav-migrationsfarver.

Nordvalls blev etableret i 1907 i Sjöbo i Skåne, hvor virksomheden stadig har hovedkvarter og produktion.

Lexit Group blev etableret i 1993, og har fødevareindustrien, logistik og distribution, detailhandel og den offentlige sektor som sine centrale kunder. Virksomheden er en førende spiller på det skandinaviske marked, og har kontorer i både Danmark, Norge og Sverige.

-lipe

 

14/2 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift