Multicheck mander op i både Danmark og SverigeThorbjørn Schütt (tv), Lars Kramer (mf) og Stefan Hagman (th).

Multicheck mander op i både Danmark og Sverige

2023 tegner lovende for inspektions-, veje- og mærkningsspecialisten Multicheck, som alene i første kvartal solgte flere maskiner end i hele 2022. Nu investerer virksomheden kraftigt i både den danske og svenske organisation og gør klar til at flytte i nyt domicil

Efter et besværligt 2022 med højt omkostningsniveau og lav aktivitet på især salgsfronten blæser der anderledes positive vinde om Horsens-virksomheden Multicheck i 2023.

- Vi har allerede i første kvartal af 2023 solgt flere maskiner, end vi gjorde i hele 2022. Så vi forventer, at 2022 var en enlig svale, og at vi allerede i år finder tilbage til et mere normalt aktivitetsniveau, siger Lars Kramer, stifter af og administrerende direktør i Multicheck.

Nye nøglemedarbejdere og nyt domicil
Virksomheden, der er leverandør af primært røntgenudstyr, metaldetektorer, checkvejere og mærkningsudstyr til blandt andet fødevare- og pharmaindustrien, stiftede Lars Kramer i 2000. Aktuelt beskæftiger Multicheck i alt cirka 40 medarbejdere, heraf godt 23 i Danmark.

For at geare organisationen til de kommende år har Multicheck per 1. juni ansat tre nye medarbejdere til den danske organisation, herunder en ny salgschef.

Disse ansættelser kommer oven i tilgangen af tre nye teknikere i løbet af 2022. Samtidig har man ansat en ny landedirektør i Sverige, hvor der ligeledes forventes øget aktivitet i de kommende år.

Derudover investerer Multicheck også i nye lokaler. Senest i begyndelsen af 2024 flytter man således ind i nye lokaler i Business Park Bygholm i det vestlige Horsens, hvor Multicheck opfører et helt nyt domicil på 2.200 kvadratmeter.

Multichecks kommende domicil i Busines Park Bygholm i Horsens.

Styrker ledelseslaget
Multichecks nye salgschef hedder Thorbjørn Schütt. Han har en mangeårig baggrund hos blandt andet Scanvaegt Systems og har senest været Sales Manager for Nordic Food Solutions hos Gea Group.

I forbindelse med ansættelsen af Thorbjørn Schütt forfremmes Multichecks hidtidige salgschef, Dina Jensen, samtidig til administrationschef.

Også i Multichecks svenske afdeling er der nyt på personalefronten, idet Stefan Hagman er blevet ny landechef for Sverige.

Her kommer han til at stå i spidsen for en ambitiøs strategi om at tage markant flere markedsandele på det svenske marked. Både ved at udvide produktprogrammet og ved at investere yderligere i den svenske organisation.

- Med ansættelserne af Thorbjørn og Stefan samt forfremmelsen af Dina styrker vi ledelseslaget i organisationen, så vi ledelsesmæssigt, kommercielt og organisatorisk står bedre rustet end nogensinde. Thorbjørn og Stefan kommer med en masse brancheerfaring og et stort engagement, og Dina skal være med til at skabe de bedst mulige rammer for, at vores medarbejdere fortsat trives og udvikler sig, siger Lars Kramer.

Forventer yderligere vækst
Multichecks netop offentliggjorte regnskab for 2022 viser en bruttofortjeneste på 16,89 mio. kr. mod 22,52 mio. kr. i 2021. Tilsvarende endte årets resultat efter skat på et overskud på 3,18 mio. kr. mod 7,16 mio. kr. i 2021.

- Vi er til syvende og sidst tilfredse med at lande et lille overskud i et svært år for hele branchen. Vi er stadig en sund forretning med fokus på likviditet og udvikling, og det er også derfor, vi foretager de her investering i både organisationen og de fysiske rammer, så vi kan være klar til at imødekomme den vækst, vi forventer i de kommende år, siger Lars Kramer.

-hawin

9/6 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift