Multicheck mander op i både Danmark og SverigeThorbjørn Schütt (tv), Lars Kramer (mf) og Stefan Hagman (th).

Multicheck mander op i både Danmark og Sverige

2023 tegner lovende for inspektions-, veje- og mærkningsspecialisten Multicheck, som alene i første kvartal solgte flere maskiner end i hele 2022. Nu investerer virksomheden kraftigt i både den danske og svenske organisation og gør klar til at flytte i nyt domicil

Efter et besværligt 2022 med højt omkostningsniveau og lav aktivitet på især salgsfronten blæser der anderledes positive vinde om Horsens-virksomheden Multicheck i 2023.

- Vi har allerede i første kvartal af 2023 solgt flere maskiner, end vi gjorde i hele 2022. Så vi forventer, at 2022 var en enlig svale, og at vi allerede i år finder tilbage til et mere normalt aktivitetsniveau, siger Lars Kramer, stifter af og administrerende direktør i Multicheck.

Nye nøglemedarbejdere og nyt domicil
Virksomheden, der er leverandør af primært røntgenudstyr, metaldetektorer, checkvejere og mærkningsudstyr til blandt andet fødevare- og pharmaindustrien, stiftede Lars Kramer i 2000. Aktuelt beskæftiger Multicheck i alt cirka 40 medarbejdere, heraf godt 23 i Danmark.

For at geare organisationen til de kommende år har Multicheck per 1. juni ansat tre nye medarbejdere til den danske organisation, herunder en ny salgschef.

Disse ansættelser kommer oven i tilgangen af tre nye teknikere i løbet af 2022. Samtidig har man ansat en ny landedirektør i Sverige, hvor der ligeledes forventes øget aktivitet i de kommende år.

Derudover investerer Multicheck også i nye lokaler. Senest i begyndelsen af 2024 flytter man således ind i nye lokaler i Business Park Bygholm i det vestlige Horsens, hvor Multicheck opfører et helt nyt domicil på 2.200 kvadratmeter.

Multichecks kommende domicil i Busines Park Bygholm i Horsens.

Styrker ledelseslaget
Multichecks nye salgschef hedder Thorbjørn Schütt. Han har en mangeårig baggrund hos blandt andet Scanvaegt Systems og har senest været Sales Manager for Nordic Food Solutions hos Gea Group.

I forbindelse med ansættelsen af Thorbjørn Schütt forfremmes Multichecks hidtidige salgschef, Dina Jensen, samtidig til administrationschef.

Også i Multichecks svenske afdeling er der nyt på personalefronten, idet Stefan Hagman er blevet ny landechef for Sverige.

Her kommer han til at stå i spidsen for en ambitiøs strategi om at tage markant flere markedsandele på det svenske marked. Både ved at udvide produktprogrammet og ved at investere yderligere i den svenske organisation.

- Med ansættelserne af Thorbjørn og Stefan samt forfremmelsen af Dina styrker vi ledelseslaget i organisationen, så vi ledelsesmæssigt, kommercielt og organisatorisk står bedre rustet end nogensinde. Thorbjørn og Stefan kommer med en masse brancheerfaring og et stort engagement, og Dina skal være med til at skabe de bedst mulige rammer for, at vores medarbejdere fortsat trives og udvikler sig, siger Lars Kramer.

Forventer yderligere vækst
Multichecks netop offentliggjorte regnskab for 2022 viser en bruttofortjeneste på 16,89 mio. kr. mod 22,52 mio. kr. i 2021. Tilsvarende endte årets resultat efter skat på et overskud på 3,18 mio. kr. mod 7,16 mio. kr. i 2021.

- Vi er til syvende og sidst tilfredse med at lande et lille overskud i et svært år for hele branchen. Vi er stadig en sund forretning med fokus på likviditet og udvikling, og det er også derfor, vi foretager de her investering i både organisationen og de fysiske rammer, så vi kan være klar til at imødekomme den vækst, vi forventer i de kommende år, siger Lars Kramer.

-hawin

9/6 2023
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika