Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker

Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker

Det går godt for den privatejede, jyske supermarkedskæde Løvbjerg, som har oplevet stor fremgang i 2020 og kunne slutte året med 18% vækst. Kæden investerer derfor også i modernisering og flere digitale tiltag. Senest har Løvbjerg indført elektroniske hyldeforkanter i alle butikkerne

På trods af Corona oplever den familieejede supermarkedskæde Løvbjerg, der i alt har 15 butikker i Jylland og på Fyn, en stabil vækst. Alle butikkerne vækster og fremgangen giver en god tro på fremtiden. Løvbjerg åbner desuden nyt stort supermarked i Esbjerg i 2022.

Den familieejede virksomhed drives på en helt særlig måde, hvor man benytter sig af princippet ’frihed under ansvar’. Ifølge adm. direktør hos Løvbjerg, Jesper Due, betyder det, at man ansætter dygtige folk, der får friheden til at udvikle butikkerne. Det er især en styrke i krisetider, fortæller han:

- Butikkerne har friheden til at tilpasse sig og udvikle butikkerne – og det er klart en fordel i Corona-tiden, hvor det er nødvendigt at handle hurtigt.

I øjeblikket investeres der massivt i en modernisering af kædens butikker, hvor Løvbjerg senest har indført elektroniske hyldeforkanter i alle butikker. Det er en løsning, som Delfi Technologies har leveret.

Sparer ressourcer og øger kundeservice

Implementeringen af elektroniske hyldeforkanter er en del af Løvbjergs digitale udvikling, hvor man blandt andet også har gjort det muligt at bestille og betale take away på nettet.

Administrerende direktør hos Løvbjerg, Jesper Due.

- Vi har igangsat en række digitale tiltag. Med elektroniske hyldeforkanter kan vi spare et større antal medarbejdertimer, hvor ressourcerne i stedet kan bruges til andre opgaver i butikken. Samtidig løfter det vores kundeservice, da vi sikrer den rigtige pris på hylden, siger Jesper Due og tilføjer:

- Derudover giver hyldeforkanterne os nogle nye muligheder i vores markedsføring. Fremover vil det være både lettere og hurtigere at lave flere nye kampagner – f.eks. hvis vi ønsker at sætte en varegruppe ned med 25% i et givent tidsrum.

Ny teknologi giver flere muligheder

Mens mange andre supermarkeder længe har benyttet sig af elektronisk prisskiltning, har Løvbjerg ventet med at foretage investeringen. Ifølge Jesper Due, så er tidspunktet først blevet det rigtige for Løvbjerg nu.

- Jeg var faktisk med til at indføre elektroniske hyldeforkanter i min tid i Salling Group, men dengang var teknologien en helt anden og krævede stadig mange ressourcer. Men der er sket rigtig meget med teknologien og i dag får vi langt flere muligheder, forklarer han.

Jesper Due har været hos Løvbjerg i syv år, før da mere end 20 år i Føtex/Salling Group, både i butikker og på hovedkontoret.

Fuld udrulning – i drift i alle butikker på under en måned

Løvbjerg ønskede en fuld udrulning af Delfi-løsningen, så man fik installeret elektroniske hyldeforkanter i alle butikker, på samme tid. På den måde kunne kæden, helt fra start, få fuldt udbytte af skiftet fra papir til elektronisk skiltning.

Derudover ønskede Løvbjerg en løsning, der matchede de behov, som man havde til fleksibilitet og skalerbarhed. Derfor faldt valget på Delfi Technologies.

- Vi har teamet up med Delfi Technologies fordi det er den rette løsning for os. Alle butikker har på under en måned fået elektroniske hyldeforkanter – det er ret effektivt. Samtidig er det enkelt at skalere op, hvis vi ønsker flere skilte, nye størrelser eller helt nye butikker, siger Jesper Due.

Bedre synlighed og klare signaler

Den jyske supermarkedskæde har bevidst valgt at gå med større skilte og har arbejdet meget med at få det helt rigtige layout og udtryk på hyldeforkanterne.

Skiltene er fuldgrafiske, hvilket betyder at kæden i princippet kan vise alt det indhold man måtte ønske – såsom logo, symboler og andre grafiske elementer. Derudover er prisen et afgørende element for Løvbjerg. Det er vigtigt, at prisen står klart og tydeligt.

- Med denne løsning kan vi sikre den nødvendige synlighed og sende klare signaler når en vare er på tilbud, når en vare er økologisk eller dansk produceret. Det tror jeg på betyder enormt meget og det giver os nogle betydningsfulde muligheder i forhold til vores kunder, fortæller Jesper Due.

-hawin

5/2 2021
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift