Linerless-løsning skal reducere CO2-aftryk affald og vandforbrug

Linerless-løsning skal reducere CO2-aftryk affald og vandforbrug

Avery Dennison lancerer bl.a. første generation i en serie af ressourcebesparende løsninger produceret af patenteret mikrofibermateriale på Label Expo i næste uge. På engelsk:

At Labelexpo Europe 2023 11-14 September Avery Dennison will launch AD LinrSave™ and AD LinrConvert™ – the first generation of decorative linerless solutions enabled by patented micro-perforation technology. These will greatly reduce label waste, decrease CO2 and water footprint whilst ensuring the functionality and shelf appeal of pressure-sensitive labels. This marks the next stage of the Avery Dennison innovation journey, enabling the industry to drive to a more sustainable and connected future.

Both products will be showcased at stand 5A31 during Labelexpo, Brussels.

Wayne Middleton, senior linerless segment lead EMENA at Avery Dennison explains:

-AD LinrSave™ and AD LinrConvert™ are easily integrated into existing equipment and with up to 80% more labels per roll it means more efficient runs and fewer changeovers. These more sustainable linerless labels can easily and accurately be applied on a wide range of packaging types used in sectors including food and beverage, wine and spirits plus home and personal care.

Reduction of 30% in CO2 and 40% in water
These developments mark the next stage of the Avery Dennison journey towards a linerless future and follow the launch in April of AD XeroLinr DT™, a sustainable, linerless alternative for variable information (VI) labels — especially relevant for today’s booming logistics and e-commerce industries. Using the Carbon Trust Tool to measure environmental impact, this range has been proven to result in a reduction of 30% in CO2 and 40% in water.

Avery Dennison will also showcase the latest examples of ‘connected’ packaging with a series of labeled prototypes featuring RFID and NFC technology. NFC (near field communication) enables consumers to touch labels with their smartphones to find out more about a product and one such demo features the story of a wine – from vineyard to bottle. Another shows the story of the coffee available to guests, with end-to-end transparency regarding its journey from farm to cup visualized via atma.io. The connected product cloud platform enables organizations to track and identify individual products accurately throughout the supply chain and demonstrate their sustainable origins and journey.

-lipe

3/9 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift