Linerless-løsning skal reducere CO2-aftryk affald og vandforbrug

Linerless-løsning skal reducere CO2-aftryk affald og vandforbrug

Avery Dennison lancerer bl.a. første generation i en serie af ressourcebesparende løsninger produceret af patenteret mikrofibermateriale på Label Expo i næste uge. På engelsk:

At Labelexpo Europe 2023 11-14 September Avery Dennison will launch AD LinrSave™ and AD LinrConvert™ – the first generation of decorative linerless solutions enabled by patented micro-perforation technology. These will greatly reduce label waste, decrease CO2 and water footprint whilst ensuring the functionality and shelf appeal of pressure-sensitive labels. This marks the next stage of the Avery Dennison innovation journey, enabling the industry to drive to a more sustainable and connected future.

Both products will be showcased at stand 5A31 during Labelexpo, Brussels.

Wayne Middleton, senior linerless segment lead EMENA at Avery Dennison explains:

-AD LinrSave™ and AD LinrConvert™ are easily integrated into existing equipment and with up to 80% more labels per roll it means more efficient runs and fewer changeovers. These more sustainable linerless labels can easily and accurately be applied on a wide range of packaging types used in sectors including food and beverage, wine and spirits plus home and personal care.

Reduction of 30% in CO2 and 40% in water
These developments mark the next stage of the Avery Dennison journey towards a linerless future and follow the launch in April of AD XeroLinr DT™, a sustainable, linerless alternative for variable information (VI) labels — especially relevant for today’s booming logistics and e-commerce industries. Using the Carbon Trust Tool to measure environmental impact, this range has been proven to result in a reduction of 30% in CO2 and 40% in water.

Avery Dennison will also showcase the latest examples of ‘connected’ packaging with a series of labeled prototypes featuring RFID and NFC technology. NFC (near field communication) enables consumers to touch labels with their smartphones to find out more about a product and one such demo features the story of a wine – from vineyard to bottle. Another shows the story of the coffee available to guests, with end-to-end transparency regarding its journey from farm to cup visualized via atma.io. The connected product cloud platform enables organizations to track and identify individual products accurately throughout the supply chain and demonstrate their sustainable origins and journey.

-lipe

3/9 2023
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner