Lexit overtager Markem Imajes virksomhed i Skandinavien

Lexit overtager Markem Imajes virksomhed i Skandinavien

Aftalen bliver gennemført den 1. april i år og betyder, at Lexit overtager distributionen af Markem-Imajes produkter og løsninger i Danmark, Norge og Sverige

Markem-Imaje (MI) er en af verdens ledende leverandører af udstyr og løsninger til mærkning og sporbarhed. Selskabet har indtil nu haft egen distribution i Skandinavien. Fremover vil MI overlade ansvaret for skandinaviske slutkunder til en lokal partner og har valgt Lexit, som specialist inden for de to forretningsområder: Datafangst og digitalisering og etiketter, emballage og mærkningsløsninger.
Lexit bliver fremover enedistributør for MI.

Væsentlig vækst og bredere portefølje
Overførelsen indebærer at Lexit bliver væsentlig større med flere stærke kunderelationer, flere innovative projekter og øget salg. Den måske vigtigste ændring er, at Lexit knytter til sig en gruppe med stærke fagfolk – på udstyr og software – inden for salg, projektplanlægning, tekniske tjenester og i centrale støttefunktioner. Ydermere får Lexit en endnu bredere portefølje af produkter, løsninger og ekspertise til at hjælpe vore kunder med at løse deres udfordringer. Et eksempel er blækmærkning hvor MI er ledende i markedet.

MI har været ude efter en partner som de mener kan udvikle virksomheden videre ved at arbejde endnu tættere sammen med kunderne i Skandinavien.

 Sjur Skjæveland, administrerende direktør for Lexit-koncernen

- Kundenærhed har været et vigtig temaet i samtalerne med MI. Som lokal partner skal vi kunne møde kundernes behov endnu bedre og også bruge vor infrastruktur til at holde lokalt lager af reservedele og forbrugsmateriale. Sammen med MI skal vi levere på ambitiøse planer fremover, siger Sjur Skjæveland, administrerende direktør for Lexit-koncernen.

MIs virksomhed vil i løbet af det næste år integreres med Lexits eksisterende virksomhed.

-Vi ser med glæde frem til at kunne ønske mange nye medarbejdere velkommen og vi er sikre på at denne overtagelse vil indebære en yderligere styrkelse af Lexit og vores evne til at assistere vores kunder, tilføjer direktøren

-lipe

25/2 2022
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift