Lexit overtager Markem Imajes virksomhed i Skandinavien

Lexit overtager Markem Imajes virksomhed i Skandinavien

Aftalen bliver gennemført den 1. april i år og betyder, at Lexit overtager distributionen af Markem-Imajes produkter og løsninger i Danmark, Norge og Sverige

Markem-Imaje (MI) er en af verdens ledende leverandører af udstyr og løsninger til mærkning og sporbarhed. Selskabet har indtil nu haft egen distribution i Skandinavien. Fremover vil MI overlade ansvaret for skandinaviske slutkunder til en lokal partner og har valgt Lexit, som specialist inden for de to forretningsområder: Datafangst og digitalisering og etiketter, emballage og mærkningsløsninger.
Lexit bliver fremover enedistributør for MI.

Væsentlig vækst og bredere portefølje
Overførelsen indebærer at Lexit bliver væsentlig større med flere stærke kunderelationer, flere innovative projekter og øget salg. Den måske vigtigste ændring er, at Lexit knytter til sig en gruppe med stærke fagfolk – på udstyr og software – inden for salg, projektplanlægning, tekniske tjenester og i centrale støttefunktioner. Ydermere får Lexit en endnu bredere portefølje af produkter, løsninger og ekspertise til at hjælpe vore kunder med at løse deres udfordringer. Et eksempel er blækmærkning hvor MI er ledende i markedet.

MI har været ude efter en partner som de mener kan udvikle virksomheden videre ved at arbejde endnu tættere sammen med kunderne i Skandinavien.

 Sjur Skjæveland, administrerende direktør for Lexit-koncernen

- Kundenærhed har været et vigtig temaet i samtalerne med MI. Som lokal partner skal vi kunne møde kundernes behov endnu bedre og også bruge vor infrastruktur til at holde lokalt lager af reservedele og forbrugsmateriale. Sammen med MI skal vi levere på ambitiøse planer fremover, siger Sjur Skjæveland, administrerende direktør for Lexit-koncernen.

MIs virksomhed vil i løbet af det næste år integreres med Lexits eksisterende virksomhed.

-Vi ser med glæde frem til at kunne ønske mange nye medarbejdere velkommen og vi er sikre på at denne overtagelse vil indebære en yderligere styrkelse af Lexit og vores evne til at assistere vores kunder, tilføjer direktøren

-lipe

25/2 2022
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"