Komposterbart etiketpapir til frugt og grønt

Komposterbart etiketpapir til frugt og grønt

Finske UPMs Speciality Papers-afdeling tilbyder nu papirbaserede, selvklæbende etiketter, der lever op til certificeringer for både industriel og hjemme-kompostering

UPM LabelCoatTM- og UPM LabelCoatTM Prime-etiketpapirerne har certificeringerne
EN13432:2000 (industriel) og (NFT51-800:2015 (privat) hvilket skal hjælpe kunder og varemærkeejere med at leve op til EU's forslag til forordning om emballage og emballageaffald (PPWR).

Forordningen skal sikre, at al emballage i EU kan genbruges eller genanvendes inden 2030.
Den stiller også krav om, at selvklæbende etiketter på frugt og grønt skal være komposterbare under industrielt kontrollerede forhold. kontrollerede forhold.

-Vi er glade for at kunne tilbyde en komposterbar løsning, som hjælper vores
hjælper vores kunder med at opfylde denne lovændring og deres bæredygtighedsmål
mål, siger Juhani Ylikoski, salgsdirektør hos UPM Specialty Papers.

Ud over frugtklistermærker kan UPM LabelCoatTM og UPM LabelCoatTM Prime bruges til en række andre trykfølsomme applikationer, oplyser UPM.

-lipe

21/9 2023
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika