Klæberen bliver på etiketten

Klæberen bliver på etiketten

UPM Raflatac introducerer en klæber til etiketter i detailhandelen. Klæberen holder etiketterne på plads og hverken farver eller efterlader rester på tekstilprodukterne, når man fjerner dem

Producenten af etiketmateriale og klæber til etiketter, UPM Raflatac, har lanceret klæberen, RP38 TXL, til tøj- og tekstiletiketter til brug i detailhandelen.

Klæberen, der bliver solgt på det europæiske marked, sørger for, at etiketterne bliver, hvor de skal sidde, uden at misfarve stoffet eller efterlade rester, når man fjerner dem.

RP38 TXL holder etiketterne sikkert på plads både på tøj og andre produkter og beskytter også merchandise ved at sikre, at klæberen ikke efterlader spor af mærker eller misfarvning fra etiketterne.

Klæberen performer også stabilt både i processen med tryk af etiketter og under dispensering. Og så flyder den ikke ud, selv ikke under varmepåvirkning.

Selv om RP38 TXL holder etiketterne på plads uden problemer, tillader den også, at man fjerner dem. Også det foregår let og uden at efterlade rester af klæberen. Det eliminerer risiko for ødelagte produkter, hjælper med til at sikre brandværdien for varerne og beskytter detailhandlerne mod klager.

- Klæberen er udviklet for at kunne fungere upåklageligt gennem hele etikettens cyklus fra vugge til grav. Fra tryk og dispensering til slutkunderne fjerner etiketterne, efter de har gjort deres pligt igennem de forskellige led i detailhandelen. Den nye klæber giver en sikker mærkningsløsning til tøj og beskytter endvidere tekstilerne, samtidig med at etiketterne sidder fast på produkterne, siger Jouni Iiskola, Segment Manager for Retail and Logistics hos UPM Raflatac.

-hawin

 

UPM Raflatac forstærker sig på det danske marked

Den 1. februar tiltrådte Lasse Vildrik som Sales Manager for UPM Raflatac Danmark. Lasse Vildrik kommer fra labelbranchen og en stilling som Channel Manager i Norden hos Brady A/S, hvor han var ansvarlig for salget af højkvalitet labelløsninger.

Lasse Vildrik vil varetage salget af UPM Raflatac materialer på det danske marked og styrker dermed UPM Raflatacs fokus på at skabe bæredygtige forbedringer og omkostningseffektive løsninger hos kunderne.

Claus Søndergaard forsætter som Technical Sales Manager, som omfatter arbejdet med produktudvikling i samarbejde med kunder og slutbrugere samtidig med, at han tager sig af blandt andet procesoptimering.

Niels-Ole Rasmussen forsætter som Country Manager for Danmark og forsætter ligeledes med ansvaret for de øvrige skandinaviske lande og med ansvaret for kundeservice.

 

Om UPM Raflatac:

UPM Raflatac er global leverandør af selvklæbende labelløsninger. Virksomhedens film og papir bliver brugt til produkter og informations-labelling på tværs af en bred vifte af slutbrugere, fra farmaceutiske labels og sikkerhedslabels til fødevarer- og drikkevareapplikationer.

UPM Raflatac har 2.900 ansatte

Virksomhedens omsætning er 1,4 milliarder EUR

Man producerer på 11 fabrikker og har et bredt netværk af salgs- og distributionsterminaler worldwide

Salg af selvklæbende materialer i både ruller og ark

Moderselskabet er UPM – The Biofore Company

 

 

14/3 2017
  • Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Med åbningen af sit ombyggede supermarked i Kokkedal markerer føtex samtidig fremtiden for hele kæden, hvor måltider, convenience og sundhed skal være i højsædet. Bl.a. vil føtex arbejde for en ny mærkningsordning for fødevares ernæringsværdi
  • Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    etiketter-og-maerkning ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje
  • Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    etiketter-og-maerkning ›At efterligne saftige, røde oksebøffer med plantebaserede ingredienser er ikke længere vejen frem, når man skal udvikle fremtidens fødevarer. Det siger Nordens største fødevareleverandør til Berlingske
  • Ny version af yndet labelsoftware

    Ny version af yndet labelsoftware

    etiketter-og-maerkning ›Codesoft er en af leverandøren Norris Print-Techs mest populære produkter inden for labelsoftware. Version 2024 byder bl.a. på print via Cloud-service, forbedret grafik- og billedhåndtering og enklere brug af netværkslicenser
  • Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac udvider sin termiske linerless-serie med lanceringen af en OptiCut WashOff-løsning. Den er specifikt designet til retur- og genanvendelige plastbeholdere til fødevarer
  • Fødevareministeren etablerer madspildsklubben “Klub 12.3

    Fødevareministeren etablerer madspildsklubben “Klub 12.3

    etiketter-og-maerkning ›Hvert år bliver der i Danmark - stadigvæk - smidt over 873 tons mad ud. Og nu bliver pioneren inden for bekæmpelse af madspild. Selina Juul ambassadør for den nye klub, som er oprettet af minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V)
  • QR-kode afslører spandens miljøoplysninger

    QR-kode afslører spandens miljøoplysninger

    etiketter-og-maerkning ›Flügger lancerer nye blå spande i genanvendt plast til en lang række produkter. Udover den nye farve og markant højere brug af genanvendt plast vil man kunne scanne en QR-kode med direkte adgang til produktets dokumentation
  • Buchs Labels styrker ejerstrukturen med erfaren profil

    Buchs Labels styrker ejerstrukturen med erfaren profil

    etiketter-og-maerkning ›Buchs Labels fra Randers er inde i en positiv udvikling. Og virksomheden har ambitioner om mere og udvider nu ejerkredsen med Christian Nissen, der kommer med mange års erfaring fra branchen