Klæberen bliver på etiketten

Klæberen bliver på etiketten

UPM Raflatac introducerer en klæber til etiketter i detailhandelen. Klæberen holder etiketterne på plads og hverken farver eller efterlader rester på tekstilprodukterne, når man fjerner dem

Producenten af etiketmateriale og klæber til etiketter, UPM Raflatac, har lanceret klæberen, RP38 TXL, til tøj- og tekstiletiketter til brug i detailhandelen.

Klæberen, der bliver solgt på det europæiske marked, sørger for, at etiketterne bliver, hvor de skal sidde, uden at misfarve stoffet eller efterlade rester, når man fjerner dem.

RP38 TXL holder etiketterne sikkert på plads både på tøj og andre produkter og beskytter også merchandise ved at sikre, at klæberen ikke efterlader spor af mærker eller misfarvning fra etiketterne.

Klæberen performer også stabilt både i processen med tryk af etiketter og under dispensering. Og så flyder den ikke ud, selv ikke under varmepåvirkning.

Selv om RP38 TXL holder etiketterne på plads uden problemer, tillader den også, at man fjerner dem. Også det foregår let og uden at efterlade rester af klæberen. Det eliminerer risiko for ødelagte produkter, hjælper med til at sikre brandværdien for varerne og beskytter detailhandlerne mod klager.

- Klæberen er udviklet for at kunne fungere upåklageligt gennem hele etikettens cyklus fra vugge til grav. Fra tryk og dispensering til slutkunderne fjerner etiketterne, efter de har gjort deres pligt igennem de forskellige led i detailhandelen. Den nye klæber giver en sikker mærkningsløsning til tøj og beskytter endvidere tekstilerne, samtidig med at etiketterne sidder fast på produkterne, siger Jouni Iiskola, Segment Manager for Retail and Logistics hos UPM Raflatac.

-hawin

 

UPM Raflatac forstærker sig på det danske marked

Den 1. februar tiltrådte Lasse Vildrik som Sales Manager for UPM Raflatac Danmark. Lasse Vildrik kommer fra labelbranchen og en stilling som Channel Manager i Norden hos Brady A/S, hvor han var ansvarlig for salget af højkvalitet labelløsninger.

Lasse Vildrik vil varetage salget af UPM Raflatac materialer på det danske marked og styrker dermed UPM Raflatacs fokus på at skabe bæredygtige forbedringer og omkostningseffektive løsninger hos kunderne.

Claus Søndergaard forsætter som Technical Sales Manager, som omfatter arbejdet med produktudvikling i samarbejde med kunder og slutbrugere samtidig med, at han tager sig af blandt andet procesoptimering.

Niels-Ole Rasmussen forsætter som Country Manager for Danmark og forsætter ligeledes med ansvaret for de øvrige skandinaviske lande og med ansvaret for kundeservice.

 

Om UPM Raflatac:

UPM Raflatac er global leverandør af selvklæbende labelløsninger. Virksomhedens film og papir bliver brugt til produkter og informations-labelling på tværs af en bred vifte af slutbrugere, fra farmaceutiske labels og sikkerhedslabels til fødevarer- og drikkevareapplikationer.

UPM Raflatac har 2.900 ansatte

Virksomhedens omsætning er 1,4 milliarder EUR

Man producerer på 11 fabrikker og har et bredt netværk af salgs- og distributionsterminaler worldwide

Salg af selvklæbende materialer i både ruller og ark

Moderselskabet er UPM – The Biofore Company

 

 

14/3 2017
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget