Klæberen bliver på etiketten

Klæberen bliver på etiketten

UPM Raflatac introducerer en klæber til etiketter i detailhandelen. Klæberen holder etiketterne på plads og hverken farver eller efterlader rester på tekstilprodukterne, når man fjerner dem

Producenten af etiketmateriale og klæber til etiketter, UPM Raflatac, har lanceret klæberen, RP38 TXL, til tøj- og tekstiletiketter til brug i detailhandelen.

Klæberen, der bliver solgt på det europæiske marked, sørger for, at etiketterne bliver, hvor de skal sidde, uden at misfarve stoffet eller efterlade rester, når man fjerner dem.

RP38 TXL holder etiketterne sikkert på plads både på tøj og andre produkter og beskytter også merchandise ved at sikre, at klæberen ikke efterlader spor af mærker eller misfarvning fra etiketterne.

Klæberen performer også stabilt både i processen med tryk af etiketter og under dispensering. Og så flyder den ikke ud, selv ikke under varmepåvirkning.

Selv om RP38 TXL holder etiketterne på plads uden problemer, tillader den også, at man fjerner dem. Også det foregår let og uden at efterlade rester af klæberen. Det eliminerer risiko for ødelagte produkter, hjælper med til at sikre brandværdien for varerne og beskytter detailhandlerne mod klager.

- Klæberen er udviklet for at kunne fungere upåklageligt gennem hele etikettens cyklus fra vugge til grav. Fra tryk og dispensering til slutkunderne fjerner etiketterne, efter de har gjort deres pligt igennem de forskellige led i detailhandelen. Den nye klæber giver en sikker mærkningsløsning til tøj og beskytter endvidere tekstilerne, samtidig med at etiketterne sidder fast på produkterne, siger Jouni Iiskola, Segment Manager for Retail and Logistics hos UPM Raflatac.

-hawin

 

UPM Raflatac forstærker sig på det danske marked

Den 1. februar tiltrådte Lasse Vildrik som Sales Manager for UPM Raflatac Danmark. Lasse Vildrik kommer fra labelbranchen og en stilling som Channel Manager i Norden hos Brady A/S, hvor han var ansvarlig for salget af højkvalitet labelløsninger.

Lasse Vildrik vil varetage salget af UPM Raflatac materialer på det danske marked og styrker dermed UPM Raflatacs fokus på at skabe bæredygtige forbedringer og omkostningseffektive løsninger hos kunderne.

Claus Søndergaard forsætter som Technical Sales Manager, som omfatter arbejdet med produktudvikling i samarbejde med kunder og slutbrugere samtidig med, at han tager sig af blandt andet procesoptimering.

Niels-Ole Rasmussen forsætter som Country Manager for Danmark og forsætter ligeledes med ansvaret for de øvrige skandinaviske lande og med ansvaret for kundeservice.

 

Om UPM Raflatac:

UPM Raflatac er global leverandør af selvklæbende labelløsninger. Virksomhedens film og papir bliver brugt til produkter og informations-labelling på tværs af en bred vifte af slutbrugere, fra farmaceutiske labels og sikkerhedslabels til fødevarer- og drikkevareapplikationer.

UPM Raflatac har 2.900 ansatte

Virksomhedens omsætning er 1,4 milliarder EUR

Man producerer på 11 fabrikker og har et bredt netværk af salgs- og distributionsterminaler worldwide

Salg af selvklæbende materialer i både ruller og ark

Moderselskabet er UPM – The Biofore Company

 

 

14/3 2017
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top