Kapitalfonden Capidea investerer i FlexoPrint Gruppen

Kapitalfonden Capidea investerer i FlexoPrint Gruppen

Kapitalfonden Capidea bliver ny majoritetsaktionær i FlexoPrint Holding ApS, der ejer en række selskaber i Danmark og i Tyskland, som tilsammen udgør FlexoPrint Gruppen

Med investeringen skal Capidea bidrage til at fortsætte Gruppens positive vækst og udvikling i partnerskab med selskabets ledelse og øvrige aktionærer.

Stifter og tidligere hovedaktionær, Svend Lynge Jørgensen, fortsætter som medaktionær og aktiv bestyrelsesformand i FlexoPrint Gruppen fremover. Lars Ole Nauta, der ligeledes var aktionær før transaktionen, fortsætter også som aktionær og bliver administrerende direktør.

- Vi ønskede at få en investor med ombord, som kan være med til at udvikle selskabet, og samtidigt ønskede vi at gennemføre et glidende generationsskifte i ejerkredsen. FlexoPrint Gruppen har igennem en årrække haft en solid vækst i såvel omsætning som indtjening, der er skabt både organisk og igennem opkøb. Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vi har haft, og jeg ser frem til i partnerskab med Capidea at accelerere væksten yderligere de kommende år, siger Svend Lynge Jørgensen.

FlexoPrint Gruppen er producent af selvklæbende etiketter i Danmark til mærkning af hurtigt omsættelige dagligvarer og etiketter til logistikformål. Gruppen leverer også selvklæbende etiketter til de øvrige skandinaviske lande og har desuden to datterselskaber i Tyskland, H&P Etiketten GmbH og netop tilkøbte TOM Etiketten GmbH, der fokuserer på det tyske marked.

Kundebasen består primært af producenter af føde- og drikkevarer, større detailkæder samt forhandlere af etiketter.

Virksomheden har hovedkontor i Randers og Gruppen har i alt lidt over 100 medarbejdere. Gruppen har produktionsfaciliteter i Randers samt i Salzbergen og Greven i Tyskland. DES Labels ApS, og det 50 % ejede TJ Partner - Tryk I/S er ligeledes fortsat en del af Gruppen.

- Jeg glæder mig over, at vi i Capidea har fundet en partner, der har erfaringer fra en lang række virksomheder, herunder også fra brancher der er relateret til vores. Vi ser et rigtig godt match imellem Capidea og os, siger den administrerende direktør, Lars Ole Nauta.

Hos  den danske kapitalfond Capidea, der foretager langsigtede investeringer i konkurrencedygtige mindre og mellemstore danske virksomheder med potentiale for vækst, er man da også begejstrede for partnerskabet og det forestående samarbejde.

- FlexoPrint Gruppen har en førende position i et solidt marked, en stærk ledelse og engagerede medarbejdere, der danner et godt udgangspunkt for yderligere vækst. Virksomheden har opbygget gode kunderelationer baseret på et stærkt kommercielt fokus, hvor kunden er i centrum. Vi ser frem til at bidrage aktivt til den videre udvikling, siger Henrik Normann Karlsen, Associate Partner i Capidea.

Capidea blev etableret i november 2006 og har kapitaltilsagn på i alt 2,3 milliarder kroner fordelt på tre fonde. Capidea investerer i virksomheder inden for industri, handel, distribution og service. Capidea har foretaget investeringer i 18 virksomheder med en samlet omsætning på over fem milliarder kroner. FlexoPrint Gruppen er den anden investering i Capideas seneste fond, Capidea Kapital III K/S, der blev etableret i december 2017.

-hawin

 

7/8 2018
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika