Kapitalfonden Capidea investerer i FlexoPrint Gruppen

Kapitalfonden Capidea investerer i FlexoPrint Gruppen

Kapitalfonden Capidea bliver ny majoritetsaktionær i FlexoPrint Holding ApS, der ejer en række selskaber i Danmark og i Tyskland, som tilsammen udgør FlexoPrint Gruppen

Med investeringen skal Capidea bidrage til at fortsætte Gruppens positive vækst og udvikling i partnerskab med selskabets ledelse og øvrige aktionærer.

Stifter og tidligere hovedaktionær, Svend Lynge Jørgensen, fortsætter som medaktionær og aktiv bestyrelsesformand i FlexoPrint Gruppen fremover. Lars Ole Nauta, der ligeledes var aktionær før transaktionen, fortsætter også som aktionær og bliver administrerende direktør.

- Vi ønskede at få en investor med ombord, som kan være med til at udvikle selskabet, og samtidigt ønskede vi at gennemføre et glidende generationsskifte i ejerkredsen. FlexoPrint Gruppen har igennem en årrække haft en solid vækst i såvel omsætning som indtjening, der er skabt både organisk og igennem opkøb. Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vi har haft, og jeg ser frem til i partnerskab med Capidea at accelerere væksten yderligere de kommende år, siger Svend Lynge Jørgensen.

FlexoPrint Gruppen er producent af selvklæbende etiketter i Danmark til mærkning af hurtigt omsættelige dagligvarer og etiketter til logistikformål. Gruppen leverer også selvklæbende etiketter til de øvrige skandinaviske lande og har desuden to datterselskaber i Tyskland, H&P Etiketten GmbH og netop tilkøbte TOM Etiketten GmbH, der fokuserer på det tyske marked.

Kundebasen består primært af producenter af føde- og drikkevarer, større detailkæder samt forhandlere af etiketter.

Virksomheden har hovedkontor i Randers og Gruppen har i alt lidt over 100 medarbejdere. Gruppen har produktionsfaciliteter i Randers samt i Salzbergen og Greven i Tyskland. DES Labels ApS, og det 50 % ejede TJ Partner - Tryk I/S er ligeledes fortsat en del af Gruppen.

- Jeg glæder mig over, at vi i Capidea har fundet en partner, der har erfaringer fra en lang række virksomheder, herunder også fra brancher der er relateret til vores. Vi ser et rigtig godt match imellem Capidea og os, siger den administrerende direktør, Lars Ole Nauta.

Hos  den danske kapitalfond Capidea, der foretager langsigtede investeringer i konkurrencedygtige mindre og mellemstore danske virksomheder med potentiale for vækst, er man da også begejstrede for partnerskabet og det forestående samarbejde.

- FlexoPrint Gruppen har en førende position i et solidt marked, en stærk ledelse og engagerede medarbejdere, der danner et godt udgangspunkt for yderligere vækst. Virksomheden har opbygget gode kunderelationer baseret på et stærkt kommercielt fokus, hvor kunden er i centrum. Vi ser frem til at bidrage aktivt til den videre udvikling, siger Henrik Normann Karlsen, Associate Partner i Capidea.

Capidea blev etableret i november 2006 og har kapitaltilsagn på i alt 2,3 milliarder kroner fordelt på tre fonde. Capidea investerer i virksomheder inden for industri, handel, distribution og service. Capidea har foretaget investeringer i 18 virksomheder med en samlet omsætning på over fem milliarder kroner. FlexoPrint Gruppen er den anden investering i Capideas seneste fond, Capidea Kapital III K/S, der blev etableret i december 2017.

-hawin

 

7/8 2018
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget