Kapitalfonden Capidea investerer i FlexoPrint Gruppen

Kapitalfonden Capidea investerer i FlexoPrint Gruppen

Kapitalfonden Capidea bliver ny majoritetsaktionær i FlexoPrint Holding ApS, der ejer en række selskaber i Danmark og i Tyskland, som tilsammen udgør FlexoPrint Gruppen

Med investeringen skal Capidea bidrage til at fortsætte Gruppens positive vækst og udvikling i partnerskab med selskabets ledelse og øvrige aktionærer.

Stifter og tidligere hovedaktionær, Svend Lynge Jørgensen, fortsætter som medaktionær og aktiv bestyrelsesformand i FlexoPrint Gruppen fremover. Lars Ole Nauta, der ligeledes var aktionær før transaktionen, fortsætter også som aktionær og bliver administrerende direktør.

- Vi ønskede at få en investor med ombord, som kan være med til at udvikle selskabet, og samtidigt ønskede vi at gennemføre et glidende generationsskifte i ejerkredsen. FlexoPrint Gruppen har igennem en årrække haft en solid vækst i såvel omsætning som indtjening, der er skabt både organisk og igennem opkøb. Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vi har haft, og jeg ser frem til i partnerskab med Capidea at accelerere væksten yderligere de kommende år, siger Svend Lynge Jørgensen.

FlexoPrint Gruppen er producent af selvklæbende etiketter i Danmark til mærkning af hurtigt omsættelige dagligvarer og etiketter til logistikformål. Gruppen leverer også selvklæbende etiketter til de øvrige skandinaviske lande og har desuden to datterselskaber i Tyskland, H&P Etiketten GmbH og netop tilkøbte TOM Etiketten GmbH, der fokuserer på det tyske marked.

Kundebasen består primært af producenter af føde- og drikkevarer, større detailkæder samt forhandlere af etiketter.

Virksomheden har hovedkontor i Randers og Gruppen har i alt lidt over 100 medarbejdere. Gruppen har produktionsfaciliteter i Randers samt i Salzbergen og Greven i Tyskland. DES Labels ApS, og det 50 % ejede TJ Partner - Tryk I/S er ligeledes fortsat en del af Gruppen.

- Jeg glæder mig over, at vi i Capidea har fundet en partner, der har erfaringer fra en lang række virksomheder, herunder også fra brancher der er relateret til vores. Vi ser et rigtig godt match imellem Capidea og os, siger den administrerende direktør, Lars Ole Nauta.

Hos  den danske kapitalfond Capidea, der foretager langsigtede investeringer i konkurrencedygtige mindre og mellemstore danske virksomheder med potentiale for vækst, er man da også begejstrede for partnerskabet og det forestående samarbejde.

- FlexoPrint Gruppen har en førende position i et solidt marked, en stærk ledelse og engagerede medarbejdere, der danner et godt udgangspunkt for yderligere vækst. Virksomheden har opbygget gode kunderelationer baseret på et stærkt kommercielt fokus, hvor kunden er i centrum. Vi ser frem til at bidrage aktivt til den videre udvikling, siger Henrik Normann Karlsen, Associate Partner i Capidea.

Capidea blev etableret i november 2006 og har kapitaltilsagn på i alt 2,3 milliarder kroner fordelt på tre fonde. Capidea investerer i virksomheder inden for industri, handel, distribution og service. Capidea har foretaget investeringer i 18 virksomheder med en samlet omsætning på over fem milliarder kroner. FlexoPrint Gruppen er den anden investering i Capideas seneste fond, Capidea Kapital III K/S, der blev etableret i december 2017.

-hawin

 

7/8 2018
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"