Interket køber svensk trykkeri
Interkets fabriksdirektør, Jeppe Mølvadgaard, her på trykkeriet i Horsens.

Interket køber svensk trykkeri

Det svenske trykkeri Allkett er blevet opkøbt af Interket, som dermed styrker både sin løsningsorienterede tilgang til markedet og sin europæiske satsning

Af Hans Windeløv

Interket styrker sin europæiske satsning med opkøbet af det svenske trykkeri, Allkett, i Helsingborgområdet

Interket har de seneste par år haft fokus på at styrke deres europæiske satsning med opkøb af trykkerier i blandt andet England, Holland og Tyskland. Tidligere havde man en salgschef tilknyttet det svenske marked. Med opkøbet af trykkeriet. Alkett, bliver det muligt for Interket at styrke sig yderligere på den svenske marked i forhold til den salgsstrategi, man har rullet ud det seneste år.

Nicheproduktion styrker alsidigheden

- Vi har haft succes med vores nye løsningsorienterede tilgang til markedet, hvor vi styrker dialogen med kunderne om de forskellige opgaver og på den måde opbygger deciderede partnerskaber. Vi har en langt mere analytisk tilgang til opgaverne nu. Det betyder, at vi bruger mere tid på kunderne. Til gengæld bevarer vi dem og bliver valgt som leverandør, når de næste opgaver melder sig.

- I den forbindelse er det svenske trykkeri vigtigt. Det har været ejerdrevet og står for en nicheproduktion på etiketmarkedet. Den bidrager godt til vores sortiment og gør os endnu mere alsidige, ikke kun i Sverige, men over for alle vore kunder i hele Europa. Samtidig passer det ganske godt Interkets ejere at få et svensk trykkeri med i produktionsporteføljen, siger fabriksdirektør hos Interket, Jeppe Mølvadgaard.

Flere konkrete ordrer

Det er Interkets salgschef for Sverige, som er udnævnt til administrerende direktør for trykkeriet. Interket overtog trykkeret med de 14 medarbejdere 1. februar i år, og man er allerede i gang med at løse opgaver for både eksisterende og nye kunder.

- Vi har mærket en solid tilgang af kunder, siden vi lancerede den nye salgsstrategi. Den har givet genlyd på markedet, hvor mange kunder ønsker en meget tæt dialog og et løsningsorienteret samarbejde med leverandørerne. Vi har øget ordretilgangen både på det danske trykkeri i Horsens og på trykkerierne i Holland, England og Tyskland. Og med opkøbet af Allkett har vi altså fået positive tilkendegivelser i form af konkrete ordrer og en masse dialog med interesserede kundeemner, uddyber Jeppe Mølvadgaard.

Frankrig er en mulighed

I Danmark hænger ordretilgangen blandt andet også sammen med, at Horsenstrykkeriets nye flexo trykmaskiner kører i fulde omdrejninger nu. De trykker etiketter med UV-farve og ’low migration’, hvilket blandt andet er en stor succes i fødevarebranchen.

At satsningen med opkøb af trykkerier giver pote, er det nyeste opkøb i Sverige et tydeligt tegn på. Ifølge Jeppe Mølvadgaard er bestræbelserne på at udvide porteføljen af trykkerier da heller ikke slut. Lige nu sonderer man terrænet i eksempelvis Frankrig, da etablering af en Interketafdeling der, giver rigtig god mening.

- Vores løsningsorienterede strategi fungerer i hele Europa. Ud over at være tæt på kunderne og udnytte de forskellige trykkeriers kompetencer giver flere trykkerier også en stor fleksibilitet i produktionen. Et fransk trykkeri kan styrke den europæiske satsning, fordi det franske marked i sig selv er stort, samtidig med at et trykkeri i Frankrig styrker os yderligere i det sydvestlige Europa. Med flere trykkerier i gruppen  kan vi nemt flytte opgaverne rundt og få hjælp til dem de andre steder, hvis man mangler kapacitet i forbindelse med store ordrer. Det bliver også en del af set-up’et med Allkett i Sverige, siger Jeppe Mølvadgaard.

 

 

 

14/6 2016
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget