Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte

Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte

Den lokale vinbutik i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. En vækstrejse er i gang og man er nu gået 'all in' på digitalisering af butikken. Her er man gået fra at skrive prismærker i hånden til en fuldt ud digital løsning med komplet overblik og adgang til data på hele sortimentet af vine

Det går rigtig godt for den jyske vinbutik, Hobro Vinhandel. De seneste par år har butikken været på en vækstrejse og har blandt andet udvidet deres sortiment, medarbejderstaben og butiksarealet.

Samtidig er man gået fra at være den helt lille specialforretning med den rigtige vin til nytårsmenuen – til nu at have et bredt sortiment, der blandt andet indbyder til at snuppe en hel kasse god rødvin, til en skarp pris – og stadigvæk have de helt særlige årgange, til de mere specielle anledninger.

Som et led i at gøre butikken mere digital, har man investeret i elektroniske prisskilte fra Delfi Technologies og et nyt kassesystem.

Før butikken fik de elektroniske prisskilte og det nye kassesystem, havde man ingen varer oprettet i systemet. Det betød også, at man blot slog prisen på en vin ind under ”rødvin” i kassesystemet.

Digitalisering sikrer opdateret information
Groft sagt var der altså ikke et samlet overblik over hverken hvilke vine der blev solgt eller bestsellers.

- Før vi fik det nye kassesystem og de digitale prisskilte, var vi afhængige af, at der var påsat priser på alle vores vine. Vi kunne ikke bare scanne en vin i kassen og se, hvad den gik ind til. Nu har vi digitaliseret det hele, har alle priser i systemet, og de helt rigtige og opdaterede priser på hylden, fortæller Daniel Sloth, der er butikschef i Hobro Vinhandel.

Softwaren, som styrer de elektroniske prisskilte, ligger i skyen og er koblet op med data fra butikkens nye kassesystem. På den måde kan man nemt og hurtigt sende produkt- og prisinformationer ud løbende til de mere end 500 forskellige produkter på hylderne.

App hjælper medarbejderne
For at tilknytte en ny vin til et nyt skilt, skal butikken blot sørge for, at vinen er oprettet i systemet – og herefter blot scanne skiltets stregkode og dernæst vinens.

Selve tilknytningen mellem varer og skilte sker ved hjælp af Delfi Technologies’ app, som medarbejderne har på deres smartphones.

Appen har i øvrigt også mulighed for at ændre layoutet på skiltet, så man eksempelvis kan have flere vine på samme skilt.

I Hobro Vinhandel har butikken elektroniske prisskilte i to forskellige størrelser. Et mindre Chroma 21 skilt og det større Chroma 42 skilt.

Det mindste af skiltene monterer butikken med en magnet direkte på hylderne, hvor salg af spiritus, øl og løse vine er.

De større skilte benyttes påmonteret en A4-stander, hvor man samtidig viser længere beskrivelser, anbefalinger og vurderinger af vinene. Særligt de store elektroniske skilte giver en betydningsfuld gevinst for Daniel og hans forretning.

- Især med de store skilte, som vi har ved vores vine, der primært sælges i hele kasser, kan vi virkelig mærke en forskel. Skiltet viser vores gode tilbud med en kraftig, rød baggrund, så kunderne ikke er i tvivl om, at der er noget at spare her.

- Før vi fik disse skilte, solgte vi langt færre vine i hele kasser. Det er noget sjovere at sende en kunde afsted med 2-3 kasser god rødvin, end et par enkelte flasker, fortæller Daniel Sloth.

-hawin

6/12 2022
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"