Hjælp til valg af farmaetiketter

Hjælp til valg af farmaetiketter

Emballagespecialisten August Faller har udgivet gratis vejledning, hvor kunder i farma- og helseindustrien på nettet kan få gode, gratis råd til både design af og materialer og teknologi til de rette etiketter

Etiketter er en vigtig del af emballagerne inden for farma- og healthcare-industrien, biotek- og medicinteknikbranchen. Afhængigt af anvendelsen skal de opfylde vidt forskellige krav. Derfor giver emballagespecialisten August Faller i et nyt 'whitepaper' et grundigt overblik over materialer, teknologier og designmuligheder.

Det udførlige whitepaper 'All-rounders for high standards - Farmaetiketter - det universelle produkt til høje krav - kan downloades gratis på August Fallers hjemmeside: https://www.august-faller.com/en/lp-whitepaper-pharma-etiketten.html

Klæbeetiketter har en lang række forskellige opgaver: Læger, apotekere og patienter kan finde vigtige oplysninger på etiketten vedr. den rigtige indtagelse, holdbarheden på et medikament samt advarsler til det. Produkter, der kan købes uden recept, bliver mere attraktive på salgsstedet og sørger på den måde for øgede salgstal. Produkterne, der er forsynet med batchnumre og seriekoder, hjælper producenterne med at gøre deres produktionsprocesser transparente og sporbare og med at beskytte dem mod produktforfalskninger.

For at være udstyret til disse og mange andre opgaver findes der etiketter i mange forskellige varianter. De adskiller sig f.eks. i kraft af deres forarbejdning, de anvendte materialer, den anvendte trykketeknik samt i størrelse og format. August Fallers whitepaper oplyser, hvilke muligheder brugerne har ved udviklingen og udformningen af de etiketter, der er optimale for dem. Her kan man f.eks. læse, hvilken etikettype der egner sig til hvilken anvendelse, hvordan de enkelte komponenter kan tilpasses ideelt efter hinanden, og hvilke faktorer der er afgørende ved produktionen af etiketter.

-lipe

26/9 2019
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift