Højere klæbeevne til krævende overflader

Højere klæbeevne til krævende overflader

UPM Raflatac is labeling a smarter future by offering a new high-tack adhesive for film labeling in home and personal care and food applications in the EMEIA region.

UPM Raflatac RP670 adhesive is specially designed for applications where a higher adhesion on demanding surface is required. 

In the home and personal care market the packaging landscape is exceptionally varied. Containers come in many different shapes, sizes and materials, posing a range of different labeling challenges.

In addition, the need to design more sustainable packaging solutions is leading to lighter weight containers, as well as increasing amounts of post-consumer recycled (PCR) content – both of which create specific needs for labeling. For example, containers having PCR as raw material may pose uneven surfaces to label making it harder to adhere the label reliably during dispensing.

UPM Raflatac’s high-tack RP670 adhesive meets the needs for reliable adhesion even in rough and demanding surfaces which may cause challenges to standard multipurpose label materials.

Choosing the right material can help prevent issues like darting, tunneling, wrinkling, bubbles, and edge lift, protecting the brand image for the lifetime of the product. RP670 adhesive is suitable for HDPE, PP, PET, glass and metal packaging.

-hawin

20/1 2020
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika