HI-messen sætter fokus på digitalisering

HI-messen sætter fokus på digitalisering

Med eventområdet The Smart Company får de besøgende på årets udgave af HI-messen mulighed for at gå på opdagelse i et univers dedikeret til digitalisering af danske virksomheder. Foruden udstilling byder området blandt meget andet på guidede ture og en storskærm med eksempler på vareflows. Messen finder sted i MCH Messecenter Herning 3.-5. oktober

Digitalisering af produktionsprocesser, lagerstyring, logistik og forsyningskæder er blandt nøgleordene, når en række førende virksomheder fremviser nye teknologier i eventområdet The Smart Company på oktober måneds HI Tech & Industry Scandinavia.

Her vil de besøgende få demonstreret fordelene ved at integrere teknologi i alle virksomhedens processer, ligesom det også bliver muligt at deltage i guidede ture forestået af AIDC Denmark om automatiseret datafangst med mærkning af varer med unikke ID'er - en mærkning, der giver datagrundlaget for at kunne optimere lagre og intern logistik.

Kan ændre virksomheders måde at drive forretning på
Blandt de forventningsfulde udstillere er All4Labels Denmark, udstiller på årets udgave af The Smart Company. Og ifølge virksomheden kigger vi ind i en fremtid, hvor RFID-løsninger vil spille stadigt større og mere afgørende roller - faktisk mener man, at RFID kan ændre virksomheders måde at drive forretning på.

- Selvom RFID ikke er en ny teknologi, er den nu så levedygtig og prismæssigt overkommelig, at den vil påvirke hele industrien betydeligt i de kommende år. Fra fødevarer og sundhedspleje til detailhandel, lager og logistik kan RFID-kapaciteter ændre den måde, virksomheder driver forretning på.

- Track-and-trace og anti-forfalskning er blot to udbredte måder, hvorpå denne mærkningsteknologi dramatisk kan ændre landskabet for virksomheder. I samarbejde med The Smart Company ønsker vi at vise vores brede portefølje af bæredygtige Smart & Secure-mærkeløsninger fra hele verden til de besøgende på årets HI-messe, konstaterer RFID Product Manager i All4Labels Denmark Franz Müller.

Også Delfi Technologies er til stede på HI Tech & Industry Scandinavia i MCH Messecenter Herning. 

- Delfi Technologies har før været med som udstiller på The Smart Company, og det er vi igen i år. Det er et helt naturligt valg om at være med til at sætte fokus på digitalisering og fordelene ved ny teknologi til optimering af virksomhedsprocesser. På HI-messen har vi mulighed for at fremvise vores stregkodeløsninger inden for automatisering, datafangst og RFID. Vi ser frem til tre gode dage med masser af inspiration og netværk samt rundvisninger med live-demonstration af lageroptimering og vareflow, lyder det fra CMO i Delfi Technologies Caroline Hagen.

Også interessant i forhold til klimaudfordringen
Hos Lyngsoe Systems, der også er en del af The Smart Company, har man ligeledes fokus på RFID (RadioFrekvens IDentifikation), ligesom virksomheden også er meget optaget af bæredygtighed.

- Det handler ikke om ord, men om handling. Klimaudfordringen er global, men løsningen starter lokalt. Hvert enkelt individ og hver enkelt virksomhed har et medansvar for alene og i fællesskab at finde løsninger og tage bæredygtige beslutninger.

- Synlighed i, hvad der sker i den enkelte virksomheds forsyningskæde, er ensbetydende med, at vi kan træffe både gode og rigtige beslutninger til gavn for virksomheden og for miljøet. På HI-messen vil vi demonstrere, hvordan vi i Lyngsoe anvender sporingsteknologi til at skabe synlighed ved hjælp af blandt andet RFID-teknologi, fortæller Sales Director i Lyngsoe Systems Christian Meinhardt. 

Foruden udstillingsområdet og de guidede ture byder The Smart Company på Torvet - et areal, hvor der på en storskærm vises eksempler på animerede vareflows, og hvor der vil blive vist klip med illustrative eksempler på anvendelse af automatisk identifikation og datafangst (AIDC).

The Smart Company organiseres i samarbejde med Delfi Technologies, Lyngsoe Systems, All4Labels og AIDC Denmark.

HI Tech & Industry Scandinavia finder sted i MCH Messecenter Herning 3.-5. oktober 2023.

-hawin

22/6 2023
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift  
  • Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Med åbningen af sit ombyggede supermarked i Kokkedal markerer føtex samtidig fremtiden for hele kæden, hvor måltider, convenience og sundhed skal være i højsædet. Bl.a. vil føtex arbejde for en ny mærkningsordning for fødevares ernæringsværdi
  • Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    etiketter-og-maerkning ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje
  • Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    etiketter-og-maerkning ›At efterligne saftige, røde oksebøffer med plantebaserede ingredienser er ikke længere vejen frem, når man skal udvikle fremtidens fødevarer. Det siger Nordens største fødevareleverandør til Berlingske
  • Ny version af yndet labelsoftware

    Ny version af yndet labelsoftware

    etiketter-og-maerkning ›Codesoft er en af leverandøren Norris Print-Techs mest populære produkter inden for labelsoftware. Version 2024 byder bl.a. på print via Cloud-service, forbedret grafik- og billedhåndtering og enklere brug af netværkslicenser
  • Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac udvider sin termiske linerless-serie med lanceringen af en OptiCut WashOff-løsning. Den er specifikt designet til retur- og genanvendelige plastbeholdere til fødevarer