HI-messen sætter fokus på digitalisering

HI-messen sætter fokus på digitalisering

Med eventområdet The Smart Company får de besøgende på årets udgave af HI-messen mulighed for at gå på opdagelse i et univers dedikeret til digitalisering af danske virksomheder. Foruden udstilling byder området blandt meget andet på guidede ture og en storskærm med eksempler på vareflows. Messen finder sted i MCH Messecenter Herning 3.-5. oktober

Digitalisering af produktionsprocesser, lagerstyring, logistik og forsyningskæder er blandt nøgleordene, når en række førende virksomheder fremviser nye teknologier i eventområdet The Smart Company på oktober måneds HI Tech & Industry Scandinavia.

Her vil de besøgende få demonstreret fordelene ved at integrere teknologi i alle virksomhedens processer, ligesom det også bliver muligt at deltage i guidede ture forestået af AIDC Denmark om automatiseret datafangst med mærkning af varer med unikke ID'er - en mærkning, der giver datagrundlaget for at kunne optimere lagre og intern logistik.

Kan ændre virksomheders måde at drive forretning på
Blandt de forventningsfulde udstillere er All4Labels Denmark, udstiller på årets udgave af The Smart Company. Og ifølge virksomheden kigger vi ind i en fremtid, hvor RFID-løsninger vil spille stadigt større og mere afgørende roller - faktisk mener man, at RFID kan ændre virksomheders måde at drive forretning på.

- Selvom RFID ikke er en ny teknologi, er den nu så levedygtig og prismæssigt overkommelig, at den vil påvirke hele industrien betydeligt i de kommende år. Fra fødevarer og sundhedspleje til detailhandel, lager og logistik kan RFID-kapaciteter ændre den måde, virksomheder driver forretning på.

- Track-and-trace og anti-forfalskning er blot to udbredte måder, hvorpå denne mærkningsteknologi dramatisk kan ændre landskabet for virksomheder. I samarbejde med The Smart Company ønsker vi at vise vores brede portefølje af bæredygtige Smart & Secure-mærkeløsninger fra hele verden til de besøgende på årets HI-messe, konstaterer RFID Product Manager i All4Labels Denmark Franz Müller.

Også Delfi Technologies er til stede på HI Tech & Industry Scandinavia i MCH Messecenter Herning. 

- Delfi Technologies har før været med som udstiller på The Smart Company, og det er vi igen i år. Det er et helt naturligt valg om at være med til at sætte fokus på digitalisering og fordelene ved ny teknologi til optimering af virksomhedsprocesser. På HI-messen har vi mulighed for at fremvise vores stregkodeløsninger inden for automatisering, datafangst og RFID. Vi ser frem til tre gode dage med masser af inspiration og netværk samt rundvisninger med live-demonstration af lageroptimering og vareflow, lyder det fra CMO i Delfi Technologies Caroline Hagen.

Også interessant i forhold til klimaudfordringen
Hos Lyngsoe Systems, der også er en del af The Smart Company, har man ligeledes fokus på RFID (RadioFrekvens IDentifikation), ligesom virksomheden også er meget optaget af bæredygtighed.

- Det handler ikke om ord, men om handling. Klimaudfordringen er global, men løsningen starter lokalt. Hvert enkelt individ og hver enkelt virksomhed har et medansvar for alene og i fællesskab at finde løsninger og tage bæredygtige beslutninger.

- Synlighed i, hvad der sker i den enkelte virksomheds forsyningskæde, er ensbetydende med, at vi kan træffe både gode og rigtige beslutninger til gavn for virksomheden og for miljøet. På HI-messen vil vi demonstrere, hvordan vi i Lyngsoe anvender sporingsteknologi til at skabe synlighed ved hjælp af blandt andet RFID-teknologi, fortæller Sales Director i Lyngsoe Systems Christian Meinhardt. 

Foruden udstillingsområdet og de guidede ture byder The Smart Company på Torvet - et areal, hvor der på en storskærm vises eksempler på animerede vareflows, og hvor der vil blive vist klip med illustrative eksempler på anvendelse af automatisk identifikation og datafangst (AIDC).

The Smart Company organiseres i samarbejde med Delfi Technologies, Lyngsoe Systems, All4Labels og AIDC Denmark.

HI Tech & Industry Scandinavia finder sted i MCH Messecenter Herning 3.-5. oktober 2023.

-hawin

22/6 2023
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner