Hele Mondi's portefølje af kraftpapir certificeret komposterbart

Hele Mondi's portefølje af kraftpapir certificeret komposterbart

Certificeringen bekræfter koncernens MAP2030-forpligtelse til at gøre alle sine emballage- og papirprodukter genanvendelige, genbrugelige eller komposterbare inden 2025

Den globale leverandør af emballage og papir, Mondi har meddelt, at hele virksomhedens portefølje af kraftpapir til emballage er blevet certificeret som hjemme- eller industrikomposterbart.

Certificeringen understøtter Mondi's bæredygtighedsforpligtelse MAP2030 (Mondi Action Plan 2030) om at gøre 100 % af sine emballage- og papirprodukter genanvendelige, genbrugelige eller komposterbare inden 2025, hvilket sikrer en bæredygtig end-of-life for alle papir- og emballageprodukter.

Mens genanvendelighed fortsat er Mondi's fokus for at holde fibrene i omløb, kan kompostering være en levedygtig end-of-life-mulighed for visse af materialerne, såsom dem, der bortskaffes med bioaffaldet

Mondi's kraftpapir er fremstillet af vedvarende og certificerede kilder, som kan hjælpe kunderne med at nå deres egne bæredygtighedsmål.

Det omfattende produktsortiment, der opfylder kravene til industriemballage, spænder fra indkøbsposer til detailhandlere og til fødevareemballage til supermarkedernes hylder.

Et eksempel på Mondi's komposterbare kraftpapir er Advantage MF EcoComp, som er specielt designet til husholdnings- og landbrugsbrug og bruges til papirposer til vådt organisk husholdningsaffald.

Et andet eksempel er Mondi's EcoVantage kraftpapir, som kombinerer friske og genanvendte fibre til bæredygtige og fødevarekompatible indkøbsposer.

Silvia Hanzelova, Sales Director Specialty Kraft Paper, Mondi, siger:

-Certificeringer som disse illustrerer vores løbende engagement i at give vores kunder de mest velegnede og bæredygtige emballagematerialer og -løsninger. De giver alle vores industri-, handels- og produktionskunder tillid til, at vores papir er komposterbart og forsikrer dem om, at de sammen med os arbejder hen imod en mere bæredygtig fremtid. En fremtid, der fortsætter med at levere stærk, effektiv emballage, der er skræddersyet til deres individuelle behov.

-lipe

31/10 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift